Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker
    Frusna flickan skrev 2010-08-24 21:12:13 följande:
    Nu är jag SÅ deppig inför träffen på smultrongården på lördag. Jag som sett fram emot det så mycket och betalat 600 kr för tågbiljetten. Förra veckan bokade jag några plagg. Jag fick efter ca 3 dagar svar att allt jag ville ha verkade finnas. När jag sedan ville lägga till ytterligare ett plagg fick jag till svar att detta plagg finns men de andra som jag redan bokat "blir svårt".  *MORR de två jag hade beställt först var de viktigaste. Och jag fick mail i söndags efter att jag mailat om tilläggsbeställningen där det stod att de håller på med beställningarna och skulle höra av sig under kvällen. ingen hörde av sig men nu fick jag det trista beskedet att ena plagget "blir svårt" och det andra finns ej kvar. Hur kan det bli så när jag först fick till svar att allt fanns.

Sånt här tar ner hela glädjen och stämningen och jag blir SUR faktiskt.............. Överreagerar jag?
    Jag hade blivit JÄTTEsur!
  • NewYorker
    slma skrev 2010-09-01 14:55:48 följande:
    är sa nöjd! Har precis fatt tag pa en Tootsie coat, rätt färg, rätt storlek, sitter och myyyyser!

Grattis - jag fick också tag i en i rätt storlek här i somras, är såååå glad för denna beauty!

Den överlämnades f ö personligen (se mitt inlägg ovan) utan problem!

• NewYorker
    Stargirl skrev 2010-09-21 09:52:35 följande:

Detta är INTE snyggt....Underklänningen som sitter riktigt illa...vad tycker ni?
    Jag tycker hon är snygg, att underklänningen är snygg och jag tycker inte att den sitter illa - tvärtom.
    Däremot skulle jag själv inte känna mig bekväm i att bara gå ut i en spoiler. Tyvärr.
  • NewYorker
    Stargirl skrev 2010-09-22 09:13:06 följande:
    Oj, smaken är delad....jag tycker hon ser sliten ut, allt för ljus i håret och man ser hur mycket tid hon tillbringat i ett solarium. Jag tycker att hon ser ut att vara 50 +
    Hur menar du "Jag tycker hon ser ut att vara 50+"?

Jag förstår inte vad du menar?
  • NewYorker
    Oj, smaken är delad....jag tycker hon ser sliten ut, allt för ljus i håret och man ser hur mycket tid hon tillbringat i ett solarium. Jag tycker att hon ser ut att vara 50 +
    Nä, jag fattar fortfarande inte.

Vad menar du med "Jag tycker att hon ser ut att vara 50+".

Och vilken kombination gör det fult?
  • NewYorker
    Stargirl skrev 2010-09-23 08:06:00 följande:
    Allt, att ha en underklänning som en "vanlig" klänning bara för att det är Odd Molly och hennes kropp gör sig inte alls bra i den. Ser heldumt ut.....
    Jag tyckre hon är snygg och att hon har en snygg kropp.
    Jag vet inte vem hon är, men hoppas hon inte hittar ditt inlägg här i tråden.

Men jag förstår fortfarande inte;

"Jag tycker att hon ser ut att vara 50+".
  • NewYorker
    Stargirl skrev 2010-09-23 09:21:11 följande:
    Fast får man inte tycka att en underklänning är opassande att användas som en vanlig klänning? Det är visserligen en trend att man ex använder en korsett med jeans och visp så är det en topp, men för mig är det fortfarande underkläder.
    Opassande och väldigt fult, men kanske är jag för gammal för denna trend.
    Jag vet att både Heidi Klum och Helena C har haft OM´s underklänningar bara....men ändå så anser jag att det är opassande. Om ngn hade haft en HM silkig underklänning på sig på en konsert så skulle en och annan undra. Men är det OM så är det helt plötsligt ok.
    Man får gärna tycka att det är opassande, flera av oss har instämt i det, men det var inte riktigt det det handlade om.

Kritiken handlade om kvinnans utseende och ålder, och jag tycker det är förbannat elakt och ett riktigt påhopp.
  • NewYorker
    Här är kommentaren som gör mig ledsen. Den handlar inte om underklänningen.

Jag har sagt mitt i frågan.
    I rest my case.
  • NewYorker

Nytt fenomen, eller?

Jjag har en tunika liggande på T, och har nu fått flera mail med;

"jag bjuder xxx kr för tunikan, kan betala idag "
    "jag tycker ditt pris är lite högt, jag vil betala det här ... "
    "jag köper tunikan för xxx kr"
    "jag har så länge velat ha en sån men har inte råd, jag vill köpa den för xxx kr"

Alla bud givetvis en bra bit under mitt utropspris.
    Jag blir så trött.

Varför tror folk att jag vill sälja under mitt utropspris? Varför detta eviga prutande? och varför skulle jag vilja bryta mot traderas regler för att de ska göra en bra deal?

Får jag inte sålt det jag begär behåller jag hellre kläderna, eller säljer dem senare eller i något annat forum - varför ska jag GE bort kläderna?

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV