• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • myrius
    smulan0 skrev 2010-08-09 19:28:42 följande:
    Om ni är intresserade av att va med på OM-träff i Skåne i höst så rekar jag intresse nu på bloggen. Alla är välkomna vare sig man har blogg eller inte! Skriv en kommentar om ni är intresserade så ska vi försöka hitta en helg när så många som möjligt kan!
    Japp jag kommer gärna! Skrev en kommentar till dig men vet inte om den gick igenom eftersom jag har lösen på min blogg. Kan alla helger utom 24 sept då jag är i Götet på bokmässa Skrattande
  • Pokergirl
    Puffig Pingla skrev 2010-08-09 21:11:20 följande:
    Den är smal i midjan och normal i övrigt. Om man är en kurvig, timglasformad person borde man kunna ha den. Jag är däremot tjock på mitten så då funkar den inte.

Jag mätte den inte men skulle väl tippa på att den låg runt 85/90cm
    Okej, tusen tack! Nog för att jag är hyfsat timglasformad, men tyvärr en hel del deg på magen så jag vet inte om jag vågar chansa. Tyvärr har ingen butik här i stan tagit in den.
  • Duntoffla

Hej tjejer

Jag börjar vela ang min Fonda (eller färgen på den) är det ngn som vet om den i dark indigo är samma som vinterns/vårens? Och är det ngn som har en bra bild på sig själv i Vintage chalk?

Måste prova min Fonda igen och se om färgen funkar på mig eller inte.

• Puffig Pingla
    Pokergirl skrev 2010-08-09 21:36:22 följande:
    Okej, tusen tack! Nog för att jag är hyfsat timglasformad, men tyvärr en hel del deg på magen så jag vet inte om jag vågar chansa. Tyvärr har ingen butik här i stan tagit in den.
    Du gör rätt. Kan inte rekommendera att köpa den utan provning. Risken är att den kan bli alldeles förstor på överkroppen om den väl sitter ok i midjan också. Jag tyckte nämligen att den i övrigt var förhållandevis generös i storlek.
  • Jontesfru

O idag var jag inom Milk & Honey. Blev en Funovits scarf (1 kvar har de nu, fick reda på att Katinka, hon o jag har den därifrån) samt en Quicktip tunic i dark red. O håll i er i storlek 3???!!! De var så fina så det gick inte att stå emot.

Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Puffig Pingla
    Jontesfru skrev 2010-08-10 17:51:27 följande:
    O idag var jag inom Milk & Honey. Blev en Funovits scarf (1 kvar har de nu, fick reda på att Katinka, hon o jag har den därifrån) samt en Quicktip tunic i dark red. O håll i er i storlek 3???!!! De var så fina så det gick inte att stå emot.
    Nämen grattis till 3:an. Tjo vad kul.
    Och grattis till Funovits. Älskar verkligen färgerna i den.
  • Jontesfru
    Puffig Pingla skrev 2010-08-10 21:13:23 följande:
    Nämen grattis till 3:an. Tjo vad kul.
    Och grattis till Funovits. Älskar verkligen färgerna i den.
    Tackar! Blev rätt skeptisk när Annika insisterade att det skulle gå... men jo den satt fint! OCH scarfen DEN ÄR UNDERBAR!!!
    Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Pythia

Idag besinnade jag mig och köpte INTE en Kettle coat för halva priset för den är ju fortfarande dyr och jag har annat på "listan" denna månad. Men jag går fortfarande och tänker på den. Den satt som en smäck!! 

Måste kanske åka och köpa den imorgon ändå. Det är ju otroligt vilka behov man får helt plötsligt!!. Jag får nog stryka något (ett par nya svarta stövlar) på listan denna månad tex.

Fasen vad insnöad man kan bli helt plötsligt. Känner ni igen känslan?

Vad skulle ni rekommendera? Är kettle coaten i rouge användbar i höst eller är den för sommrig/vårig?

Usch vad velig jag är...

• Puffig Pingla
    barn05 skrev 2010-08-10 21:18:06 följande:
    Nu är Fonda snacket igång igen
    Jag undrar om storleken skiljer sig någonting från vårens?? 
    Någon av alla bloggar (frusna flickan kanske?) kommenterade att den kändes lite mindre i storleken.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV