Inlägg från: Morty |Visa alla inlägg
  • Morty

Odd Molly för oss inbitna del IV

malinoski skrev 2010-03-04 13:56:42 följande:
    För några veckor sedan pratades det lite om vårens nya jeansjacka med brodyr, bikette demin jacket. Det ryktades lite om att den var för tunn och mer åt jeansskjorta. Idag dök i alla fall jackan upp i brevlådan - och jisses SÅ FIN!!! Visst den är tunnare än en vanlig jacka, men absolut en jacka och så otroligt mjuk och skön! Kommer jag att börja använda inomhus redan nu. *hoppar upp och ner av glädje*
    Grattis till en fint köp!
  • Morty
    storblomman skrev 2010-03-04 20:10:52 följande:
    Halloj! Köpte en makeoutblouse i chalk på T. Enligt säljaren i kanonskick och endast tvättad 2 ggr (som vanligt.....) De vinröda blommönstren som liksom är tryckta är väldigt blekta på vissa ställen och liksom inte jämna i fägen. Ska den vara så? Någon som vet?
    De cerise blommorna är inte tryckta med full färg. Utan ska sakna lite här och där i trycket. Så är det på min och den köpte jag ny.
  • Morty
    storblomman skrev 2010-03-04 20:49:31 följande:
    Ok, tack då vet jag! Har bara sett nya på bild och där är det lite svårt att se!
    Ja det är svårt att se detaljerna på bilderna ibland.
  • Morty
    malinoski skrev 2010-03-05 09:41:56 följande:
    Har ni hört att 4 Continent X-stitch inte kommer tillbaka till hösten?Läste det hos Amy igår.Det förvånar mig lite eftersom det verkligen är en av OMs klassiker.Då är det nog ändå dags att slå till på en nu innan de är borta!Frågan är bara vilken färg? I vår kom det ju så många fina färger, tänk om man inte behövde fundera utan kunde ta en av varje ändå.. :)
    Kanske p g a alla felsydda i vårens som de valt att ta bort den......
  • Morty
    Mabimao skrev 2010-03-06 15:36:19 följande:
    Sorry för OT men jag är så arg..... Har haft auktioner på T och har fått betalt av alla utom en. Har mailat och mailat henne utan svar. Vad göra? Ringde idag upp och möts av den mest konstiga människa jag pratat med.... Hon upprapade sjutton ggr -Läs min info, läs min info....... (Där står att hon från och till har problem med sin mail ser jag nu efteråt.)  Så jag sa till henne att det kan ju inte jag veta, och du vet det så får väl kontakta mig då! Jag skall inte behöva leta upp henne och läsa hennes info!!!!!!!! Hur gör du då? frågade jag. All handel på T sker ju via mail? Hon sa då att hon fått vinnarmailet från T....men hallå, vad är då problemet? Då säger hon att hon vill inte prata mer med mig och skall nu ge mig negativt omdöme! Vad F-n! Tänk om man kunde skydda sig från sådana...... Sorry, men jag är såååååå arg! Kul att få neg för att en köpare vägrar bete sig normalt.
    Tyvärr är inte den sista idioten född....{#lang_emotions_demon} Vilket nöt! Förstår att du är arg, hade jag också blivit. Jag hade en som vägrade betala och jag påminde men ff betalde han/hon inte. Ca 3 veckor efter påminnelsen dimper det ner ett mail - har du lagt ut tröjan igen eller jag kan köpa den?
    Kram
  • Morty

Vad kostade Velour Frill Dress (tror jag den heter) var det förra våren den kom?

• Morty
    Hilti skrev 2010-03-07 12:44:14 följande:
    Är det gjord kopior på Grandmas coat tro? Undrar i fall man är säker på blocket eller tradera...
    Ja, det har jag för mig att det gjorts.
  • Morty
    Mabimao skrev 2010-03-07 16:38:57 följande:
    Japp, det finns kopior!
    Tack! {#lang_emotions_kiss}
  • Morty
    Frusna flickan skrev 2010-03-08 18:59:40 följande:
    Lite OT men det gäller ändå uteslutande OM-affärer. Hur blev det med att slippa auktionsavgifterna på T i januari. Jag har då fått fet faktura som vanligt *morr. Är det någon som vet när och hur det var "gratis" el näst intill? Varför har jag i så fall debiterats tro? Var det vissa speciella villkor? Jag vet att jag läste både här och på T att det var bra att passa på att sälja just i slutet på jan ( tom 31 jan).. Någon som har info?
    Inte alla annonser, det var väl 1 annons gratis. Jag fick iaf en gratis.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV