Inlägg från: barn05 |Visa alla inlägg
  • barn05

Odd Molly för oss inbitna del IV

pumbalumba skrev 2010-07-08 22:22:27 följande:
    Såg en säljare på Tradera som har 24 OM plagg ute i olika storlekar, Duqito tror jag. Skriver att plaggen är från Pondus, Vad tror ni äkta?
    Jag tror bara hon säljer äkta plagg. Jag har sett att hon säljer en del äldre godbitar också och då har jag bara tänkt att de kommer från utförsäljningen. De brukar dessutom gå ganska dyrt så hon kan nog tjäna bra på det.
  • barn05
    Viola B skrev 2010-07-08 21:01:09 följande:
    Jag var på Freeport idag. De har fått in massa X-stich dress med felcentrerade"medaljer" ni vet den där plattan i mitten. Så det var från vinterns och vårens kollektion om jag fattar saken rätt tex lite blue, chalk med röda (så himla typiskt jag hade på min egen köpt på fullpris), rose och någon mer. De fanns i alla storlekar men inte i alla färger. En del var väldigt sneda medan andra helt ok. I övrigt inga fel på tunikorna.  Priset var runt 1000-lappen.

Kanske att man ska vara lite vaksam nu på tradera om man är sugen på en X-stich för det kommer säkert ut en del där snart. En del är mer felcentrerade än andra nämligen. 

De hade en del ställ med 30% på outletpriset. Jag tyckte att det mest var deras mest oattraktiva plagg(med lite svårare färgkombinationer osv) .
    Kanske att blouse angleas(hmm stavas nog inte så) för 550 (och sen - 30%) var det bästa klippet. Nästan så jag ångrar mig nu.... Fanns i grått och gult.

Dessutom hade de fått tunika Givealot från förra årets kollektion och där slog jag till på en i chalk med mörkblåa fjärilar. Så luftig och skön till när det blir varmt igen. Runt 1000:- gav jag för den. 
    Dessutom en kort X-stich i limegrönt för 650 :- och en smallville cardigan för runt 700 :- tror jag det var i märklig färgblandning grön/beige, men jag bara totalt gillade den.
    Bilder följer i morgon på min blogg om ni är intresserade  
    Jag köpte en x-stitch idag på rean som jag verkligen letat efter. Brodyren mitt fram var inte helt exakt i mitten men alla såg verkligen likadana ut. Jag köpte den iallafall eftersom det inte störde direkt och reapriset var bra.

Trist att plaggen du köpt på Freeport gått sönder. Så ska det väl inte vara utan varning.
  • barn05
    Duntoffla skrev 2010-07-08 22:51:18 följande:
    barn05- var det några plagg kvar på rean? Är sugen på en X-stitch i dark powder samt lite annat. Är det värt att kolla imorgon bitti? Var du i bägge butikerna eller bara PK-huset?
    Du, det fanns massor och jag tog bara med mig två plagg hem så du kan lugnt åka dit imorgon bitti. Det fanns en hel hög med x-stitch om du menar den "chokladbruna" med rosa runt halsen.

Jag var nästan ensam i butik och spenderade säkert 45 min där, två provningar och snackade runt med personalen. Kändes lite lustigt att knalla omkring i en butik med så mycke Mollysar på 50% rea helt ensam. Var är alla??? Det var dock skönt att inte behöva trängas
  • barn05
    anjis78 skrev 2010-07-08 23:30:37 följande:
    Å jag skulle vilja ha en X- stitch i brunt, vet du om de skickar om man ringer?
    Prova ring! Telefonen gick varm när jag var där så jag tror säkert att de skickar.
  • barn05
    Frösötös skrev 2010-07-09 08:06:58 följande:

Duntoffla: det vore ju lite kul! Jag är rödblond m hästsvans och har troligen en stor rosig vaxduksväska. Vore kul att ha ngn att prata m om jag kommer innan de öppnat!

Vi måste få rapport ifrån erat Mathilde äventyr idag!!! Var det kö?? Det känns ju lite komiskt med tanke på hur ensam jag var där igår.
  • barn05
    Frösötös skrev 2010-07-08 23:31:02 följande:
    Låter helt fantastiskt. Jag har ringt/sprungit in till dem varje dag sedan i söndags för att kolla när de sänker till 50% men orkade inte i morse utan chansade på att de skulle bli i morgon. Jädra typiskt Skrikandes- hoppas mina två span finns kvar !
    Vilken osis, man får aldrig ge sig Kan faktiskt tänka mig att de skulle börja rean inför helgen men varorna skulle ju märkas om så de började redan igår med det.
  • barn05
    elma skrev 2010-07-09 09:24:05 följande:
    Ni som har varit på matilde..hade de någon nymph s/s i powder? Den med fyrkantig hals och liten kort ärm....det var upptaget när jag ringede. Försökte både på plan 1 och plan 2. Vilket är det egentligen man ska ringa?
    Ja det hade de men bara i små storlekar. Någon 2a kan ha funnits, annars 1 och 0.
  • barn05
    Puffig Pingla skrev 2010-07-09 09:48:44 följande:
    Nymphen fanns i powder från storl 2 och nedåt.
    Är det lång- eller kortärmad du menar. Nymph långärmad fanns i alla storlekar i någon enstaka storlek, dock små.
  • barn05
    MickeoCattis skrev 2010-07-09 10:22:22 följande:

Har följt er tråd under sommaren då jag äntligen fått upp ögonen för alla underbara Odd Molly-skapelser. Jag är helt fashinerad (läs förvånad) över hur plaggen fullkomligt hävs ut på sajter som tradera och blocket. Snacka om högt andrahandsvärde!! Sen blir jag både chockad och arg över att man inte ska kunna handla på nätet utan att misstänka att varan är en kopia.

Nu har jag blivit helt förälskad i en kjol
    www.tradera.com/odd-molly-188-kjol-stl-2-m-au...

Vet ni något om säljaren och tror ni att kjolen är äkta?

Som Pingla säger, det kan vara en kopia. Taggen är inte skrynklad vilket den SKA vara så det tyder tyvärr på kopia.
  • barn05
    Puffig Pingla skrev 2010-07-09 10:54:35 följande:
    Hehe, spana in tagsen på den här. Nu förstår man varför OM skrynklade till dem.
    Men shit vad bra kjolen är kopierad in i minsta detalj...förutom tagsen då
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV