• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • Pythia

OBS förresten. NI som har bonuscheckar på Åhléns! De går ut idag och inte imorgon som jag råkade skriva tidigare i tråden.!!!

Bara så att jag inte har förvirrat någon

• NewYorker
    Stargirl skrev 2010-09-23 08:06:00 följande:
    Allt, att ha en underklänning som en "vanlig" klänning bara för att det är Odd Molly och hennes kropp gör sig inte alls bra i den. Ser heldumt ut.....
    Jag tyckre hon är snygg och att hon har en snygg kropp.
    Jag vet inte vem hon är, men hoppas hon inte hittar ditt inlägg här i tråden.

Men jag förstår fortfarande inte;

"Jag tycker att hon ser ut att vara 50+".
  • gambia90

Hörni, kan vi inte återgå till att vara trevliga mot oddmolly älskare i den här tråden?
    ålder, vikt, hårfärg etc vad spelar det för roll?
    Det känns inte som om man skulle våga lägga ut bilder på sig själv nu.....

• Stargirl
    alias skrev 2010-09-23 08:42:52 följande:

Det är en av mammorna i förra årets ensam mamma söker....
  • Jontesfru
    gambia90 skrev 2010-09-23 09:10:49 följande:
    Hörni, kan vi inte återgå till att vara trevliga mot oddmolly älskare i den här tråden?
    nej man undrar ju vad ni tycker om mig i mina utstyrslar i bildtråden. Alldeles för tjock o ful kanske?. men det bjuder jag på.
    Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Stargirl
    gambia90 skrev 2010-09-23 09:10:49 följande:
    Fast får man inte tycka att en underklänning är opassande att användas som en vanlig klänning? Det är visserligen en trend att man ex använder en korsett med jeans och visp så är det en topp, men för mig är det fortfarande underkläder.
    Opassande och väldigt fult, men kanske är jag för gammal för denna trend.
    Jag vet att både Heidi Klum och Helena C har haft OM´s underklänningar bara....men ändå så anser jag att det är opassande. Om ngn hade haft en HM silkig underklänning på sig på en konsert så skulle en och annan undra. Men är det OM så är det helt plötsligt ok.
  • Diana och Thea
    alias skrev 2010-09-23 08:42:52 följande:

Jag tycker också att det är underligt att bära en underklänning på en tillställning. Visst spelar det roll hur man ser ut. Ser man ut som henne så skulle jag haft en kort jacka till och ett par tights.

Min syster som är väldigt mycket yngre än mig har använt OM´s underklänning med tunna tights. Jag tyckte det såg förfärligt ut och tycker att det skulle passat bättre i sängkammaren. Jag föreslog en jeansjacka. Men hon är ung med fast kropp och inga celluliter syns genom sidentyget som det gör på mig.
    Snygg eller ung - kommer undan med det mesta.
    Äldre och normalsnygg - man måste tänka vad man tar på sig.

För övrigt hade Kissie en liknande outfit med enbart underklänning och då minns jag att flera tyckte det var fult och osmakligt med hennes jättebröst.
    Thea & Max
  • MrsFreckles

Ni som har både wigwam och short voile dress, är wigwam lite större i storleken? Vet inte om jag ska slå till på en 2 eller 3:a...

• Diana och Thea

By the way, årets ull koftor, är de mindre stickiga än innan? Jag tror mig ha läst det någonstans, men blir osäker.
    Jag gillar inte sticksiga material.

Thea & Max
  • gambia90
    Stargirl skrev 2010-09-23 09:21:11 följande:
    Fast får man inte tycka att en underklänning är opassande att användas som en vanlig klänning? Det är visserligen en trend att man ex använder en korsett med jeans och visp så är det en topp, men för mig är det fortfarande underkläder.
    Opassande och väldigt fult, men kanske är jag för gammal för denna trend.
    Jag vet att både Heidi Klum och Helena C har haft OM´s underklänningar bara....men ändå så anser jag att det är opassande. Om ngn hade haft en HM silkig underklänning på sig på en konsert så skulle en och annan undra. Men är det OM så är det helt plötsligt ok.
    Jodå, det är mer kommentarerna om kvinnans utseende som gjorde mig illa tillmods...
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV