• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • EmmaRoSa
    Pythia skrev 2010-09-25 14:50:18 följande:
    Hej färgen powder hörde väl till "vårens" koftor? Undrar om den finns kvar i någon butik nu...den var i bomull den som finns i affärerna nu är i lammull.

Den i military är jättefin annars, den har jag Flört
    Hej!

Jo det va nog så att den va vårens kofta, men jag åkte till åhlens och köpte den military, riktigt fin är den så jag är väldigt nöjd..Tack för svar 
  • EmmaRoSa
    Jontesfru skrev 2010-09-25 14:35:26 följande:
    var där i förra veckan men är inte helt säker. Däremot tror jag Ajabajakids hade . Kolla www.ajabajakids.com vuxendelen  så ser du. De ligger 1 kvarter från åhlens. på engelbrektsgatan.
    Tack för svar, men jag åkte till åhlens idag och köpte den military den va riktigt fin så jag är nöjd men tack ändå för tipset..
  • barn05
    Pokergirl skrev 2010-09-25 20:32:15 följande:
    Verkar som det är en rejär garderobsrensning på G, samtliga plagg är i samma strl. Men vad vet man?
    Nu lägger jag mig i lite här också... Såg annonserna direkt när de kom ut idag och nu råkar jag veta att Piteå där säljaren kommer ifrån inte har någon butik som har sålt dessa plagg. Tror inte det finns någon butik i hela Norrbottens län som tog in skinnplaggen... Kanske hon har köpt ett parti men konstigt att alla är i samma storlek då.

Fina saker är det iallafall och allt är nytt!
  • Pokergirl
    barn05 skrev 2010-09-26 22:18:59 följande:
    Nu lägger jag mig i lite här också... Såg annonserna direkt när de kom ut idag och nu råkar jag veta att Piteå där säljaren kommer ifrån inte har någon butik som har sålt dessa plagg. Tror inte det finns någon butik i hela Norrbottens län som tog in skinnplaggen... Kanske hon har köpt ett parti men konstigt att alla är i samma storlek då.

Fina saker är det iallafall och allt är nytt!
    Tyvärr svarar inte säljaren på mail, hade gärna fått lite kontakt och hört varför hela garderoben ligger på T.
    Bonum vinum laetificat cor hominis
  • Liza79

Hej alla Odd Molly fans! :)

Jag har själv en del Odd Molly och funderar nu på att köpa en Grandmas coat. Är det någon som vet vad de kostar i butik? Jag har letat men hittar den inte online, så jag antar att den är slutsåld.

Nu ska jag köpa på Tradera (har läst igenom att det kan finnas fake!) och undrar vad ett bra andrahandsvärde är? Vad tror ni? (så jag inte blir lurad!)

/L

• Duntoffla
    Liza79 skrev 2010-09-27 08:36:38 följande:
    Hej alla Odd Molly fans! :)

Jag har själv en del Odd Molly och funderar nu på att köpa en Grandmas coat. Är det någon som vet vad de kostar i butik? Jag har letat men hittar den inte online, så jag antar att den är slutsåld.

Nu ska jag köpa på Tradera (har läst igenom att det kan finnas fake!) och undrar vad ett bra andrahandsvärde är? Vad tror ni? (så jag inte blir lurad!)

/L
    Grandmas kostade nya 2200 i butik. De är från förra kollektionen och har därefter reats. Vad de är värda är ju svårt att säga, det beror ju på i vilket skick den är i men får du tag på en fin runt 1000-1500 kr så är ju det bra. Jag älskar mina Grandmas (har 3 st) och använde de mycket som jacka i somras
  • Liza79
    Duntoffla skrev 2010-09-27 08:40:35 följande:
    Grandmas kostade nya 2200 i butik. De är från förra kollektionen och har därefter reats. Vad de är värda är ju svårt att säga, det beror ju på i vilket skick den är i men får du tag på en fin runt 1000-1500 kr så är ju det bra. Jag älskar mina Grandmas (har 3 st) och använde de mycket som jacka i somras
    Tack så mycket! Toppen, då vet jag. Ungefär det jag misstänkte att de är från förra kollektionen, bara det att jag inte varit uppmärksam förrän nu. Ligger lite efter eftersom jag varit gravid - då tittar man inte gärna på dyra märkeskläder. :)

Då vet jag ungefär vad jag kan räkna med att ge för den. Vet inte vilken färg jag vill ha dock, finns så många fina, förstår att du har 3 st. :)
  • Stormis

Gästar lite och hoppas på lite hjälp . Behöver ny höst/vinterjacka och har spanat in Overcoast coat på nätet. Har stl 1 på mina Grandmas, blir stl bra då med tror ni? Och vågar man invänta nån liten rea eller dröjer det nu till dec tror ni?

Storasyster 0710 & lillebror 0912
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV