Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

Trollens mamma skrev 2011-07-12 16:20:45 följande:
    Pokergirl:Tack!Men jag fick kollat upp det.....det var nåt lurt.....och tänker inte fullfölja köpet.Trist.
    Tur att du inte hann betala!
    Bonum vinum laetificat cor hominis
  • Pokergirl
    Helle skrev 2011-07-16 07:53:11 följande:
    God morgon
    Jag är lite sugen på Twiddle coat nu på rean men har inte sett den live. Hur är den i storlek? Tjock/fodrad? Någon som har provat och har bilder?
    Här finns provning av twiddle coat.
  • Pokergirl
    FruAhlander skrev 2011-07-16 20:47:20 följande:
    Är den skillnad på storlek på LK i bomull & ull? Har bara Lk i bomull (3). Skall jag beställa 3 i ull också tro?
    Bomullen är större i storlek, så jag skulle nog säga att om din LK i bomull känns rymlig kan du gå ner till en 2:a i ull. Är den i bomull däremot lite tight så välj samma strl.
    Lillla My skrev 2011-07-16 21:08:16 följande:
    När brukar rean på OM-butiken börja? Början av augusti? Minns inte om de brukar sänka mer än 50% på Mathilde heller, senil sen förra året. :/
    Den körde väl igång där i början av augusti, typ andra veckan? Mathilde körde 70% från mitten av aug har jag för mig, rätta mig om jag minns fel.
  • Pokergirl

Fin hemsida, och fina bilder! Blev lite inhandlat, tack för tipset!

• Pokergirl

Såg ni Tina ikväll? Mollyplagg efter mollyplagg...

• Pokergirl

Hunterstövlar till vettigt pris inhandlade hos Campadre. Äntligen fick jag ett par låga stövlar i härlig aubergine!

Har någon besökt Barkaby nyligt? Vi beger oss till Stockholm i helgen och jag är lite sugen på att svänga förbi där. Hur ser det ut i city? Är det väldigt urplockat eller kan man ff fynda? Hur är status hos NK, Mathilde, EDC?

• Pokergirl
    ETC skulle det ju självklart vara.
  • Pokergirl

Duntoffla: Är inte du ägare av en bubble dress, eller har jag blandat ihop det? Passar ypperligt på bröllop med trädgårdsparty.

MSK: Har sett timeless på några ställen, vilken färg och strl?

• Pokergirl
    Duntoffla skrev 2011-08-03 21:54:20 följande:
    Jodå, jag har 2 till och med Blå och purple. Men känns inte den för enkel då? Den är min födelsedagsutstyrsel. Själva vigseln är i ett kapell.

Absolut inte, den blå tycker jag är klockren, ffa om bröllopet är snart så huden är lite solbränd. En silkig lite glittrig blå sjal till  så är du hemma.
  • Pokergirl
    MSK skrev 2011-08-03 23:29:30 följande:
    Storlek 2, inget önskemål om färg men rea är nästan ett måste!
    Finns till 60% rea här i stan, jag kan kolla strl och färg om du vill.
  • Pokergirl

Det verkar som att OM gör en kraftinsats för att stävja kopieförsäljningen. Många kopiesäljare lägger ut annons med enbart lånad produktbild och jag antar att det är dessa de jagar.
    Jag har svårt att tro att det beror på att OM äger bilderna, mig veterligt har inga otrevliga mail gått ut till Mollybloggare, tvärtom får dessa bilder i förväg...

Men inget ont som har något gott med sig. Egentagna bilder gör det lättare för oss som köpare att bedöma om ett plagg är äkta eller en kopia, dessutom möjliggör det att bedöma plaggets skick vilket är positivt.

Jag ställer mig tveksam till att OM kommer att lyckas stävja utvecklingen på Tradera och Blocket men välkomnar hårda tag mot kopieförsäljning även om det är trist att ärliga konsumenter drabbas av otrevliga mail.

• Pokergirl

Nu har jag varit förbi vår lokala butik. Tyvärr inget timeless -linne kvar i rätt strl.
    Däremot var det någon som frågade efter Grandmas coat, den fanns i blått i flera storlekar.

• Pokergirl

Nu har Campadre kört igång en OM-kampanj igen, hittade dock ingenting, det mesta har varit där innan.

Mosen08 skrev 2011-08-09 07:46:13 följande:
    Ingen som tycker nåt?
    Det jag märkt är att om jag har den hängandes på galje så tänjer den ut sig över just axlarna pga tyngden. Därför har jag tvättat upp den så den drog ihop sig lite och förvarar den numera ihopvikt på hyllan.
  • Pokergirl
    Duntoffla skrev 2011-08-09 09:53:05 följande:
    Åh jag vill ju ha en fonda! Jäkla skitsida! Får inte nytt lösen skickat till mig. Orkar du kolla om fonda chalk i 3 finns?
    Den fanns bara i vintage chalk, inte chalk.
  • Pokergirl

Det som finns kvar nu på C är CC jacket och Drama coat, prarie short strap dress samt a one silk camisole long print indigo.

• Pokergirl
    LindaCS skrev 2011-08-10 23:19:27 följande:
    Hmmm,

Fick en inbjudan till OMs modevisning imorgon i Sthlm idag. Är det bara jag som tycker att de är ute lite i senaste laget - komma med det dagen innan liksom? 
    Kul!
    Dom kanske hörde hur förbannad du var härom dagen och skyndade sig ut med en inbjudan!
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV