Äggallergitråden
Noegg är väldigt drygt, kommer inte ihåg vad det kostade men inget jag lyfte på ögonbrynet för! 1tsk pulver är lika mkt som ett ägg så det är klart billigare än riktiga ägg!
Noegg är väldigt drygt, kommer inte ihåg vad det kostade men inget jag lyfte på ögonbrynet för! 1tsk pulver är lika mkt som ett ägg så det är klart billigare än riktiga ägg!
Ekologisk glass innehåller ofta ägg. Ikea har även ägg i sina köttbullar tyvärr!
Hörde idag att polarbröd penslar med ägg! En på ÖF hade ringt och frågat och fick det bekräftat, inte tunnbröd tror jag utan bröd med brun yta! Ska ringa själv och kolla om ingen här redan har koll?
Lena: tydligen inte!
Har kollat innehållsförteckningen på det polarbröd vi har i frysen. Står inget om ägg, däremot står det "mjölkfri" med fetstil! Ska ringa lite senare.
Jag fick samma svar på mitt mejl. Ska tala om det för den som skrämde upp mig!!!
Är det någon som har ett bra recept på skinkgriljering utan ägg?
Imorgon ska Julia göra nytt pricktest, ska bli spännande att se hur det blir!
Tack Sara!
Tyvärr blev det en tydlig reaktion så vi fortsätter som vanligt! Maken vet inte om reaktionen var större eller mindre än sist.
Julias reaktion när hon hade ätit äggröra var just kräkning så det låter som reaktion på ägg för mig!
I övrigt får Julia exem och blir dålig i magen om hon fått i sig liten mängd. Vi har tex chansat på MAX's nuggets om friterats i samma olja som produkter med ägg i. Det funkar tyvärr inte även om det inte är ägg i nuggetsarna.