Inlägg från: Ari Gold |Visa alla inlägg
  • Ari Gold

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

ÅÅÅÅhhh vad irriterande.... kom hem imorse efter en tredagars kurs och såg det de byggt på huset medan jag var borta...

Tror ni de IDIOTERNA lyckats sätta på panelen rätt, trots att jag gått igenom både med arbetsledaren och snickarna hur det ska vara, och dessutom bett dem att5 titta på grannhuset om de blir osäkra.

Jag blir GALEN! Denna utbyggnad skulle vara färdig 20:e december, men nu när de äntligen kommit igång ordentligt blir det två steg fram och ett steg bak... De kommer behöva ta  ner panelen från en hel vägg och göra om! *SUCKA*

behövde bara skriva av mig!

• Ari Gold

Jag måste vabba imorgon men det är lika bra det... då kan jag instruera byggarna.

Vi har ju panelbrädor i tre olika bredder (+ locklist) och jag vet att det inte är en standardlösning direkt (men ett måste på gamla hus om man vill ha den gamla stilen) så därför gick jag särskilt igenom det innan jag åkte.

Brädorna ska sitta mixade och det har de klarat på en sida, men på andra sidan och på den lilla bit de hunnit på sida 3 sitter först alla breda brädor för sig och sedan alla smala.Vilka NÖTTER, vem skulle vilja ha det så liksom???

• Ari Gold
    Hannnas skrev 2010-02-16 08:43:31 följande:
    Heeej tjejjer..Jag har precis beställt tapeten nu, blir denna www.wallpaperwholesaler.com/Shoppingcart/prod...Ska snart läsa igenom era bloggar, men ska först få en av ungarna till dagis o sen hjälpa snickaren att bära in bänkskivorna Ari... gott att se dig! Tänkte nästan skicka ut en efterlysning ... störigt med hantverkarna men skoj med ankorna har ni sniglar el varför just dessa små husdjur?
    Ja vi har sjukt mycket sniglar.... De började komma för ett par år sedan och nu har vi dem överallt även om ungarna plockar några hundra per kväll.

Jag har ju planer på att odla lite mer i trädgården osv. men det kommer aldrig att gå så länge vi har snigelproblemet kvar. Dessutom verar ankorna kul i övrigt.
  • Ari Gold
    Hannnas skrev 2010-02-16 08:43:31 följande:
    Heeej tjejjer..Jag har precis beställt tapeten nu, blir denna www.wallpaperwholesaler.com/Shoppingcart/prod...Ska snart läsa igenom era bloggar, men ska först få en av ungarna till dagis o sen hjälpa snickaren att bära in bänkskivorna Ari... gott att se dig! Tänkte nästan skicka ut en efterlysning ... störigt med hantverkarna men skoj med ankorna har ni sniglar el varför just dessa små husdjur?
    Hur funkade det med frakt osv på den sidan? Skickar de till sverige?

Jättein tapet, men jag gillar ju mönstrade tapeter över huvud taget.
  • Ari Gold

Ingen aning om priset på datorer...vi har hur många som helst, en kopplad till tv:n, en i köket, en som visar busstider mm i hallen, en vardera till ungarna o ett par bärbara...samt en monsterserver som står och tuggar ute i ladan och diverse blandade delar här och var...

Det mesta består av sådant sambon släpar hem från jobbet, sedan kompletterar han med små specialdelar ibland.

Men nackdelen är väl då att man inte kan välja färg och en stor ful företagslogotype är det oftast på också.

Fördelen är att det är gratis.

• Ari Gold
    mariaochlinus skrev 2010-04-02 07:49:53 följande:
    mittalskadehem.blogspot.com/2009/09/sangen-ar...Här är vår säng och vårt överkast som jag ärvt av mormor... hon har virkat det och jag älskar det!!! Både för att det är underbart vackert och för att min älskade och avlidna mormor lagt så mycket hjärta i att tillverka det....
    Jättevackert! Jag är fortfarande på jag efter det-perfekta-överkastet, dvs ett som har historia, betydelse och själ utöver det estetiska. Precis som ditt.

Tills vidare kör vi med ett neutralt beige från Myrorna, som vi slänger på de få gånger vi bäddar med överkast. Ska det piffas har vi också några prydnadskuddar som jag håller på att sy kuddfodral till, i samma tyg som tapeten (fast med lite svagare och mindre tryck).

Här får vi hjälp av lillemann att bädda:

• Ari Gold

Kan ju tillägga att jag ligger lite lågt på inredningsfronten för närvarande. Utesäsngen börjar för oss nu och då får inneprojekten ligga på is. Ska göra klart barnrummet i utbyggnaden men alla andra inomhusprojekt får fortsätta i höst.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14