Inlägg från: Ari Gold |Visa alla inlägg
  • Ari Gold

onoff skrev 2010-09-02 12:26:10 följande:
    Hej! Jag får panik!!!
    Jag har BF 22/9, och vi håller på och renoverar.. Ja... Vart enda rum i hela huset!!! Och nu har vi kommit till hallen, och jag har helt och hållet fått idétorka där... haha... Måste bestämma mig innan helgen för karln måste börja tapetsera då!

Funkar vit brötpanel, med ljusgrå tapet upptill??? Vi har inte bestämt färg på klinkersen ännu, vad funkar till dom färgerna isf?? Det är säkert jättesvårt att föreställa sig hur det ser ut i huset... MEN finns det någon bra sida man kan gå inpå där dom har bilder på olika hallar... Bröstpanel är nästan ett måste, tycker att det är så fint PLUS praktiskt när man har hund som skitar ner nå kopiöst!!
    Håller med om att panel är praktiskt i hall, mkt lättare att hålla rent och måla över omk det blir märken osv.

Men jag tycker även panel har den fördelen att man kan välja en mer vågad tapet eftersom tapeten inte fyller så stor yta och därför blir mindre dominerande.

Om jag tapetserade om vår hall idag skulle jag anväingen välja denna blå tapet till vit panel eller den med liljekonvalj med en svagt umbrabruten vit panel.

Och nej...jag har ingen aning om varför mina tapetbilder hamnar uppe i citat-rutan, obegripligt.
  • Ari Gold
    marjas skrev 2010-08-25 22:42:46 följande:
    Hej på er!
    Har ni kommit in från trädgården än? Flört
    Jag har hamnat i ett riktigt pysselstim och broderar, syr, målar, tovar och håller på.
    Rätt mysigt med höst tycker jag och längtar redan efter jul! Skrattande
    Jag har liiite kvar ute nnan jag kan börj mina inneprojekt. Längtar faktiskt efter dem nu!
  • Ari Gold

Jag heter mitt förnamn och Ilska på engelska i efternamn (vill inte skriva ut mitt namn som sökbar helhet på FL forumet). Om någon faller sig för att fejja mig.

• Ari Gold
    Feffie skrev 2010-09-02 12:08:13 följande:
    En fråga, vilken färg använder ni när ni målar vitt? Märke? Matt/halvblank/ blank? Hur får ni till läckra/ märkare slitningar?
    Använder linoljefärg till halvblankt och äggoljetempera till helmatt, oftast.
  • Ari Gold

Vi har också panelskiva i köket och den funkar bra att ha när man täcker en hel vägg eller utrymmet mellan något (tex mellan bänkskiva och skåp).

Men gör du en bröstpanel tror jag att det kan se konstigt ut med skiva eftersom den bygger så lite. Man kommer ju se att det inte är riktiga brädor, eftersom panelen bara sticker ut några milimeter från väggen om du förstår hur jag menar.

• Ari Gold

Vilka härliga fynd Musli, och billiga!  Jag skulle behöva en avlång stekgryta i järn men har inte lyckats hitta någon ännu.

Mage: Jag tror inte panelskivan är ljuddämpande i sig, då måste man nog isolera emellan. Treetex-skivor är ju luddämpande däremot, om det finns någon nyproducerad brandhärdig variant av sådana.

Marjas: Tycker du får bearbeta mannen, det finns ingen poäng med att tapetsera om man inte har mönstrat tycker jag. Då är det mer praktiskt med målarfärg.

• Ari Gold

Nu titar jag in på FL igen efter en lång sommar ute i trädgården. Nu är det renovering och inredning igen för hela slanten.

Bloggar fortfarande (är förvånad själv, trodde inte jag skulle orka över sommaren!!). Länk finns i sidfoten.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14