Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

LCroft skrev 2010-03-11 17:03:40 följande:
    Jättefint kök Hannnnah! Undrar om jag fick tillräckligt många n:n med Inget nytt under solen att komma med, sjuk dotter, sjuk hund, stressigt på jobbet, alldeles för lite sömn osv..
    haha tack det räcker med Hanna annars
    försök ta lite egentid mitt i allt
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Fröken vit... tack söta söta du det känns underbart att det är helt nytt faktiskt, även om jag egentligen Älskar känslan i äldre kök som faktiskt är mer rejäla och gedigna... det gamla vi hade var dock sunkigt och hade 25 år på nacken...

• Hannnas
    marjas skrev 2010-03-12 09:32:42 följande:
    Då kan du ju också hälsa att han gärna får komma hit och bygga ett till oss också, min karl är tyvärr inte så händig av sig.
    Kan inte din karl får du väl göra det själv annars
  • Hannnas
    Annis76 skrev 2010-03-12 10:00:13 följande:
    Tycker jag också att det ska bli! Bänkskivorna blir svarta i sten. Kaklet hade vi stora bekymmer med. Hittade ett väldigt fint till slut. Bestämde oss för det och då har tillverkaren av det kaklet gått i konkurs. Gah! Stor besvikelse då vi inte kunde hitta något liknande någonstans. Nu har vi i alla fall bestämt oss för ett 10*10 kakel ljusgrått/vitt med lite struktur så de blir ganska "levande". Tyvärr var det 4 veckors leveranstid på det men den som väntar på något gott... Idag hoppas jag att min andra lampa till köksbordet kommer med posten. www.countrystyle.se/products/detail2.asp?iPro... Har redan köpt en sån men den var lite mindre i storleken än vad jag tänkt mej så det blir snyggast med två över bordet.
    ohh ja jag är supernyf!! Störigt ang kaklet, det är inte lätt att hitta nåt som stämmer.... det ni beskriver låter lite som det vi har i vårt badrum?
    Fin lampa!
    Marjas... smart idé
  • Hannnas

Fröken vit...  haha här är det jag som är bromsa men det är väl för att det är jag som har hand om ekonomin kan jag tro allt in på ett konto o sen styr jag o så blir det som det blir.. o då måste man bromsa mellan varven, booooring dock.

Loke ingen aaaaning tyvärr... men det är säkert någon i tråden som har dem
  • Hannnas

Ang måla möbler...

Jag målade ju för några veckor sen mitt soffbord.... slipad, grundade o målade o slipade som vanligt... tänkte att eftersom det är ett soffbord så ville jag skydda ytan mer och la på en sidenmatt lack... så att man kan ställa vinglas på etc...

Till saken... lacket i sig gjorde att fläckar INTE gick att torka väck ... jag fick rugga ytan på nytt och måla på ny färg... och först NU håller ytan för fläckar... skumt men sant!

Så tips är när man målar ytor som man kan få fläckar på, lacka inte, iaf inte med sidenmatt

• Hannnas
    TessanE skrev 2010-03-16 09:36:30 följande:
    Kanske beror på vad man har för lack som sagt? =)
    Gör det säkert... så det kan ju vara en bra idé att kolla innan Detta var från Flugger, deras egen, sidenmatt.
  • Hannnas

MissG... jag hade nog slipat... tycker det fäster bättre då...man behöver ju inte slipa ihjäl sig utan rugga utan lite bara... o målartvätta såklart

• Hannnas

Mage... fina grejjer!!!

Själv ska jag beställa ett diskställ nu... har väntat i hundra år på att det ska komma in på Mixin men icke, o inte svarar de på mail heller... men nu kom det in på broarne så jag beställer där... Har någon av er beställt av dem? 
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14