Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

MissG... dessa är fina när man blandar modernt med gammalt tycker jag
Fröken vit... tack söta söta du det känns underbart att det är helt nytt faktiskt, även om jag egentligen Älskar känslan i äldre kök som faktiskt är mer rejäla och gedigna... det gamla vi hade var dock sunkigt och hade 25 år på nacken...
Fröken vit... haha här är det jag som är bromsa men det är väl för att det är jag som har hand om ekonomin kan jag tro
allt in på ett konto o sen styr jag
o så blir det som det blir.. o då måste man bromsa mellan varven, booooring dock.
Ang måla möbler...
Jag målade ju för några veckor sen mitt soffbord.... slipad, grundade o målade o slipade som vanligt... tänkte att eftersom det är ett soffbord så ville jag skydda ytan mer och la på en sidenmatt lack... så att man kan ställa vinglas på etc...
Till saken... lacket i sig gjorde att fläckar INTE gick att torka väck ... jag fick rugga ytan på nytt och måla på ny färg... och först NU håller ytan för fläckar... skumt men sant!
Så tips är när man målar ytor som man kan få fläckar på, lacka inte, iaf inte med sidenmatt
MissG... jag hade nog slipat... tycker det fäster bättre då...man behöver ju inte slipa ihjäl sig utan rugga utan lite bara... o målartvätta såklart
Mage... fina grejjer!!!