Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

ulliz skrev 2010-04-20 07:10:29 följande:
    hejnågon som har förslag på en bra köks ö med lådor i..jag har en sten skiva som jag vill behålla för den är så bra när man bakar men vill ha stommar..
    Iom att du redan har stenskivan kanske du behöver specialmått på ön? Jag skulle kolla med ett snickeri o få det gjort där Måttat efter just din stenskiva
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Goförmmiddag tjejjer

Sitter o deppar på jobbet *urk*

Helgen har det varit fullt upp, min mormor begravdes i fredags, jättefint och gick hur bra som helst men det suger energi.

Som lite plåster på såren var jag på loppis i lördags och hittade ett komplett månbord (2st+iläggsskiva) för 50:- har letat i flera år efter sådana som inte kostar snormkt vilket de allra flesta gör...

Kommer uppdatera bloggen ikväll o visa er

• Hannnas

Mettan... flåt hann inte med igår, prioriterade hollywoodfruar och sen sängen ... fasen jag hinner sällan med o blogga..

Hur hittar ni andra som jobbar tiden?

Dottern fyller 1 år på fredag , shit! Vart tog tiden vägen, hon är ingen bebis längre

• Hannnas
    Ari Gold skrev 2010-05-02 18:31:21 följande:
    Jag tycker personligen att man bör vara sparsam med reklaminlägg för egna bloggar i trådarna, de tar lätt överhanden. Och om man använder allmänt utrymme för att länka till sin blogg bör det givetvis vara en blogg öppen för allmänheten. Just my honest opinion.
    Vågar mig på att faktiskt hålla med... så jag tänker härmed sluta länka till min blogg... skillnad att säga att man har nytt blogginlägg iof i sin text (som du precis gjorde Marjas) men lite trist när bara länkar med "nytt i bloggen" syns, ja när de tar överhanden.,..
    Så jag tar till mig o sluter pronto
    Förresten, har fyndat som fan på loppis i helgen handlade en "grislampa" som jag ska göra om, får se om jag säljer eller behåller... hittade en fin stokke som jag köpte för 30 och sen sålde för 500 på blocket ... har fått hem en supersöt sekretär som behöver renoveras och målas men kostade futtiga 50:-... ja o lite annat smått o gott Kul
  • Hannnas

Kan nog hålla med Ari som sagt... men jag tycker det är OK att säga när det är nytt i bloggen i ett inlägg... det är trevligare än att bara länka till sin blogg tycker jag nog. Det ÄR lite trist när man ser att det lyser blått på tråden och man förväntansfullt vill läsa ett nytt inlägg... o så står det kanske bara "nytt hos mig" ja... men ja, det är ju jag det

Kommer säga till när jag bloggat, absoluutely (puss på dig mage som tycker det är skoj att läsa min blogg som tyvärr inte hinns med så ofta som jag vill )

Men jag kommer säga till I ett inlägg så att säga, så blir det inte lika "tråkigt"

• Hannnas

Jag vill gärna ha klädda stolar i matsalsdelen och helst olika, blandat... kanske 50/50....

Tycker eg inte det är såå viktigt utan det är rummet i sin helhet som avgör sen vad som blir snyggt el ej

På loppis kan man  hitta maaassa vackra stolar

• Hannnas

Hemma med barnen idag, eller ena ÄN iaf då grabben är på dagis till 14. SÅ skönt är det att vara hemma! Hunnit med massa småpyssel, planterat om mina luktärtor och snoppat o stagat dem, planterat om vanliga krukväxter och hunnit vara ute i solen...

T o m bloggen har uppdaterats med mina senaste loppisfynd  
    Har 17 ton jord liggandes på uppfarten som jag borde börja lassa bort, men med punka på skottkärran blir det inte så lätt
  • Hannnas
    libero skrev 2010-05-07 08:43:13 följande:
    Hej på er alla i tråden! Har inte skrivit på ett tag för det har stått stilla det mesta ett bra tag härhemma och det komer även att göra det över sommaren för nu är det husvagnen som gäller ett tag. Måste bara kommentera det Ari skrivit och jag vill inte trampa någon på tårna för det är inte meningen. Det är en stor anledning till att jag inte är här i tråden så mycket längre men jag har inte vågat skriva det tidigare för jag vill inte göra någon ledsen. Men jag tycker det är så tråkigt med alla dessa inlägg om bloggar. Personligen så tycker jag att detta är ett forum som vi ska diskutera med varandra i (så var det alltid tidigare) Tycker det är helt okej att man hänvisar till sin blogg i inlägget som man skriver om man vill visa bilder. Men inte annars. Några bloggar är ju inte ens öppna så man kan gå och titta och då blir det ju ändå tråkigare. Följer ett par andra trådar också sporadiskt och där är det aldrig någon som hänvisar till sin blogg. Nu vill jag inte på något sätt som sagt göra någon ledsen men eftersom Ari redan tagit upp det hela så var jag bara tvungen att skriva min personliga syn på det hela.
    Kul att se dig ... jag håller med dig ang blogginläggen, blir besviken varje gång det bara är ett inlägg om "nytt i bloggen" och inget annat så att säga. Men det har jag sagt tidigare..
    Tycker allt inomhus står still nu på sommarhalvåret, men så får det väl vara Själv har jag fått fullständig pelargonhybris  
    Jag kan bara inte fatta varför just mårbackorna är dubbelt så dyra som andra pelargoner, någon som har en aning? De är jääättefina MEN det finns ju en himla massa som är lika fina och rent av finare och ändå inte alls så dyra... 
  • Hannnas
    libero skrev 2010-05-07 09:10:50 följande:
    Hej Hannnah! Kul att se dig också. Jag älskar också pelergoner och var och inhandlade 4 st igår på min favorithandelsträdgård. Pelargoner är sommar. Nu ska jag snart bjuda en väninna på lite fika. Har precit tagit ur en mjuk pepparkaka ur ugnen.
    hihi 3st nya flyttade in här igår med ja det är verkligen sommar! Funderar faktiskt på att köpa en lampa till dem och ett litet "hus" att bo i sen till vintern... man kan ju få så många av de man har om man sköter dem skoj...
    åhh så gott det lät med mjuk pepparkaka! man kanske ska baka lite idag, tända en brasa med för usch så ruggigt det är ute idag...
    Håller tummarna för att vädret gör en helomvändning till imorgon, då ska vi på bröllop och vigseln ska hållas utomhus på en udde
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14