Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

En fråga om råspont - finns den bara som 95 mm bred? Tyckte det var i smalaste laget, skulle gärna ha haft bredare brädor. Kan man använda nåt annat än råspont då vi vill ha liggande, vitmålade brädor på väggen?

Sen undrar jag hur man brukar dölja spikhål som uppkommer när man använder spikpistol för att fästa tak-, vägg- och golvlister? Finns det nån penna eller dylikt som man kan dutta i de svarta hålen?

• Amelié77
    Hannnas skrev 2010-02-16 08:43:31 följande:
    Heeej tjejjer.. Jag har precis beställt tapeten nu, blir denna www.wallpaperwholesaler.com/Shoppingcart/prod... Ska snart läsa igenom era bloggar, men ska först få en av ungarna till dagis o sen hjälpa snickaren att bära in bänkskivorna Ari... gott att se dig! Tänkte nästan skicka ut en efterlysning ... störigt med hantverkarna men skoj med ankorna har ni sniglar el varför just dessa små husdjur?
    Lööövli tapet! Jag vill också våga ha en sån tapet ju!
  • Amelié77
    Caranlachiel skrev 2010-02-16 11:11:15 följande:
    Oj ställde en fråga i förra tråden innan jag såg att ni uppgraderat er... Vill bara hoppa in och ställa en fråga. Vi bor i ett nybyggt hus från 2007. Dvs allt är spikrakt och ordentligt. Men jag vill gärna ha det lite shabby chic i stilen och tycker det är svårt att få till när allt är så korrekt, ingenting är snett och vint och charmigt på det sättet. Har ni några tips på vad jag kan göra? Eller räcker det att fylla huset med shabby chic-inredning så kommer det få den känslan i alla fall?
    Har du bilder? Lite lättare att se om man t.ex. ser hurdant golv och köksinredning nu har...
  • Amelié77
    Mettan69 skrev 2010-02-17 07:37:28 följande:
    Jag kommer inte in...
    Inte? Jag har nog lagt till dig! Har du fått en inbjudan till din e-post? Sen måste man tydligen skapa ett Google-konto om man inte har det.
  • Amelié77
    musli skrev 2010-02-18 15:53:44 följande:
    Jag har precis beställt en HTC Hero, vit belagd med teflon för effektiv smuts-avstötning.
    Aldrig sett eller ens hört talas om!?! Men snygg var den! Vad är det för konstigt märke? Nokia ska det ju vara!
  • Amelié77
    musli skrev 2010-02-18 18:11:23 följande:
    Det är ungefär som Iphone, fast med Android som OS och lite andra skillnader. Tycker den är snyggare än Iphone som ALLA har numera, till och med min 12-åriga brorsdotter, plus att Android är OpenSource och det finns mycket mer och kommer att komma mycket mer nedladdningsbart till den gratis än kostsamma Iphone som är mega-bundet till Apple.  =) Min kompis har en och är jättenöjd så då slog jag till också!  =)
    Okej...fattade inte hälften av alla termer du skrev Men det låter som en bra manick! Själv har jag en GAMMAL Nokia som jag hoppas fungerar länge än, eftersom jag inte vill ha en komplicerad teknisk pryl med massor av funktioner som jag inte använder.
  • Amelié77

Jag orkar/hinner väldigt sällan länka till tävlingar i min blogg, så därför blir det inte så ofta jag är med. Men när du Förken Vit lottade ut den stickade klänningen gjorde jag ett undantag och länkade, för den ville jag verkligen vinna. Men annars är jag för LAT!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14