Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
Hurdan sovrumstapet skulle ni välja om ni skulle göra en fondvägg? Färgskalan ska vara beige-naturvit och ganska "lugn" tapet men ändå inte alltför lugn Tips någon?
Hurdan sovrumstapet skulle ni välja om ni skulle göra en fondvägg? Färgskalan ska vara beige-naturvit och ganska "lugn" tapet men ändå inte alltför lugn Tips någon?
Har en idé med tapeten i Agnes rum nu...gäller bara att förverkliga den då. Kommer bli riktigt bra om jag bara får till det Men i vårt sovrum har jag inga idéer, jag är också lite trött på fondvägg fast vi aldrig haft nån. Vi köpte tre rullar med en ganska stormönstrad tapet i naturvitt och beige för några månader sen, men nu vill jag inte alls ha den. Tror nästan att det blir snyggare att tapetsera alla väggar, men med en lugnare tapet då...eller vad tror ni?
Tack för tapettipsen, Musli! Kan man (JAG alltså) verkligen sätta en så mönstrad tapet på alla fyra väggar? Jag är ju skiträdd för mönster och att det ska bli rörigt! Tycker ju de är jättevackra, men, men...
Vad tycker ni om snäckskalslampor? Typ denna:
www.gamlalampor.com/product_info.php&products_id=115
Jag söker efter en maffig taklampa att ha ovanför matbordet i burspråket och det var där jag tänkte ha snäckskalslampan. Men jag är osäker på om jag överhuvudtaget gillar den! Och om den passar in där...jättesvårt att veta. Måste nästan köpa hem den och kolla...
Ang. mönstrade tapeter. Det är ju ett barnrum och det kommer att vara massor med saker där som skapar ett lite rörigt intryck i sig. Och då tycker jag det kan blir FÖR mycket med en mönstrad tapet bakom röran så att säga Förstår du vad jag menar?
Nytt inlägg i bloggen förresten...där jag berättar om slutgranskningen av huset.
lovelywhiteandbright.blogspot.com/
Tack Hannnah, men jag har ännu inte bestämt mig för om @-tecknet ska vara vitt eller zinkfärgat. Måste se hur det blir med den övriga inredningen först...
Kristallkronor - njae, vissa gillar jag, medan vissa kan vara rent ut sagt fula! Min man gillar dem också. Guud, vad jag hatar detta! Det är ju omöjligt att hitta en snygga lampa för sjutton!
Tack för alla lamptips! Har ännu inte hittat den perfekta, men jag fortsätter letandet. Bra påpekande där Sussi att det krävs ganska högt i tak om man ska ha kristllkrona, det skulle jag inte ha tänkt på. Burspråket är nämligen lägre än övriga huset, det är bara 2,40 m där så det kan hända att en kristallkrona kommer för lågt ner så man inte ser dem som sitter på andra sidan bordet.
mage06 - just en sån är jag ju jättesugen på! Tycker de är så fina! Jeanne d'Arc har en liknande i svart och den är också fin. Matsalen är nog lite "lyxigare", den ligger mittemellan köket och vardagsrummet. Du kan se planlösningen i bloggen, hade ett inlägg med den för några dagar sen.
www.lovelywhiteandbright.blogspot.com/