Inlägg från: beingboring |Visa alla inlägg
  • beingboring

Missed abort

Jag fortsätter att vara förbryllad över graviditetstestet. Grämer mig verkligen över att inte ha gjort något hemma och fått negativt resultat som jag själv sett. Någonting säger mig dock att detta är gamla hormoner som spökar och inte en ny graviditet och dessvärre brukar ju magkänslan stämma... Ska in imorgon iaf och göra ett graviditetstest med hjälp av blodprov för att få exakt HCG-nivå och få prata med en barnmorska öga mot öga och få resonera lite med någon som har mer erfarenhet. Skulle som sagt vara väldigt skönt att veta före måndag då vi åker bort men något definitivt svar kommer vi ju inte kunna få förrens om typ en och en halv vecka då det gått 6 veckor sedan skrapningen. Ja. eller om mensen skulle dyka upp då..

Och ja, hej förresten. Det är alltså jag som är Anonym (L), tänkte att jag skulle outa mig lite... Glad

• beingboring
    Anonym (ledsen) skrev 2010-07-16 09:29:53 följande:
    Hej alla!
    Jag fortsätter att köra undercover ett tag till.Idag 1-2v "övertiden" vågade jag så på mig ett gravtest och gissa vaad!!?
    Det visade ett stort starkt Plus! Och vi är så lyckliga, samtidigt helt vettskrämda, men VAD som än händer så känns det bra att jag i alla fall lyckats bli gravid nu 5mån efter MA i v 14....
    Helt galet overkligt!
    *lyckotårar och lyckorus*
    Åh gud vad härligt underbart! Stort stort grattis! Hjärta
  • beingboring

Här har det också hänt grejjer! Vaknade med ont i magen idag och - mycket riktigt - mens! Känns faktiskt riktigt riktigt bra. Även om det hade varit fantastiskt med en ny graviditet så har jag ju känt lite på mig att det inte varit det vilket gjort att jag inte förväntat mig någonting. Att få mens känns istället som ett tecken på att saker är bra och att det snart är dags att tuta och köra på riktigt! Hehe... Fast efter den här mensen ska jag se till att testa och få ett negativt resultat på stickan, så mycket har jag lärt mig av den här erfarenheten..

Åker till Småland imorgon på bröllop och på måndag åker vi iväg på vår fyraveckorssemester så jag kommer nog inte synas här så mycket på ett tag... MEN när jag väl är tillbaka hoppas jag på en massa plus i tråden inklusive från mig! Ta hand om er alla. Kramar!

• beingboring
    BIM-lista
    airamanna - ca 6/8
    Anonym (ledsen) - 8/7
    Sommarbebis2010- BIM ca 21/7
    Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80- BIM ca 25/7 
    bomullshuve - BIM 28/7
    beingboring - BIM 13/8

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
  • beingboring

Åh vad roligt att det börjar hända mycket positivt i gruppen!

Ska bara snabbt hoppa in och säga hejdå nu åker jag och sambon till Uzbekistan! Tillbaka i slutet av augusti... Vad spännande att se vad som har hänt då... Glad

Kramar till er alla!

• beingboring

Ah, hinner inte skriva sa mycket men var tvungen att kolla laget lite och geez sa mycket som hant! Grattis grattis grattis till alla underbara plus till alla underbara brudar!

Sjalv har jag agglossning nu enligt alltombarns agglossningskalender.. Sa hall tummarna for att allt gar vagen har ocksa! Glad

• beingboring

Hej alla fina tjejer!

Ar fortfarande ute och reser, i Tajikistan just nu men tittar in lite snabbt och uppdaterar mig. Dock ar internet sa segt sa hinner inte skriva nagot langre. Kommer dock hem pa sondag sa da jaklar ska jag borja skriva igen.. Saknar er har i forumet faktiskt!

Pa fredag har jag BIM, hall tummarna nu! 

• beingboring

Halli halla alla snyggingar

Kan inte riktigt halla mig borta Hur gar det for alla? Jag orkade inte bladdra upp BIM-listan men har for mig att det ar flera som har runt nu?

Har gar det inte alls kan man saga. Har BIM idag och ingen mens i sikte men testade mig nu pa morgonen (med ett 5 kr test harifran..) och det var rysligt negativt :( Sa tror snarare att MA har stallt om cykeln lite eller att resandet har gjort att mensen blir lite sen. Kanner inte alls nagra tecken pa att jag skulle vara gravid heller sa det ar val bara att borja hoppas pa nasta manad...

Angaender nyttighetsleverna sa ar jag absolut pa! Har nagot extrakilo jag garna skulle bli av med och komma igang med tranandet igen.

Kramar till er alla

• beingboring
    bomullshuve skrev 2010-08-14 15:02:38 följande:
    Jag känner mig mer och mer orolig för varje dag hurvida det finns nått liv där inne?? Mina bröst är inte speciellt ömma (ser jag som ett dåligt tecken) och jag känner mig inte direkt gravid heller... 1,5 vecka kvar till första träffen med BM, känner mig deppig idag... Känner just inga symptom mer än utebliven mens och enlig FL är jag i vecka 6+2
    Åh vännen, förstår att oron finns där men är säker på att det kommer att gå bra den här gången! Det är ju onekligen din tur. Hjärta
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-15 12:11:11 följande:
    Då var mensen ett faktum! så idag känner jag mig totalt värdelös som inte lyckats bli gravid ännu trots massor av sex. Födde flickorna den 1/3 så man tycker ju att kroppen borde vara sugen på att bli gravid igen...
    Fy fasen, förstår att det känna sjukt tungt. Har ju varit borta och inte kunnat skriva så mycket men tänkte på er då jag var inne och såg att det hade varit BF om era döttrar överlevt. Styrkekramar i massor! Nästa gång måste det vara er tur...
    Mamaobabba skrev 2010-08-15 00:38:41 följande:
    Det är nog säkert så, att kroppen behöver pausa lite.. Känns helt okej ändå, det visar ju att kroppen förhoppninigsvis funkar som den ska!
    Känns mest jobbigt för att jag kommer vara bortrest nästa ÄL, ska med storasyster till New York då. Superskoj, men jag vill ju sexxa då! Får väl sexxa som tusan innan å hoppas att några av spermierna är extra levnadskraftiga!
    När har du ÄL och när åker ni bort? Gud så härligt med New York, hur länge blir ni borta? Jag älskar den staden! Hoppas ni får ett litet äppel-barn då...
  • beingboring

Sådär då var man hemma i fina Stockholm igen så nu är alla Ån, Än och Ön tillbaka också. Yay!

Har fortfarande inte fått någon mens men testat med typ tre femkronors test och alla har visat negativt. Suck. Jag som blev så imponerad över att jag fick mensen exakt 28 dagar (vilket är en normal menscykel för mig) efter skrapningen trots allt strul innan med de medicinska behandlingarna. Hade hoppats att allt skulle flyta på regelbundet nu.. Men som sagt, antar att det inte är särksilt ovanligt att menscykeln blir oregelbunden efter ett MA och så kan ju resandet påverka också. Visst är det fler som fick lite oregelbunden mens direkt efter? Blir lite irriterad på mig själv bara även fast jag testat tre gånger och inte känner mig ett dugg gravid så hoppas jag fortfarande lite. Haha. Kunde inte låta bli att köpa ett test när jag var på apoteket nyss...

Svar på tråden Missed abort