Inlägg från: beingboring |Visa alla inlägg
  • beingboring

Missed abort

Här kommer hälsningar från en glad och lättad! Var på KUB-test idag och bebisen hjärta slog och allt såg bra ut. Låg och vilade i magen så när sjuksköterskan buffade lite på magen blev bebisen irriterade och sparkade och sprattlade med armarna. Lite attityd, det är bra det Hjärta Fick med oss tre bilder och det är verkligen det sötaste lilla barnet jag sett Hjärta

KUB-testet gick också bra. 1:4716. Går in i vecka 13 imorgon!

• beingboring
    mammiz83 skrev 2011-02-04 13:14:41 följande:
    Hej tjejer! Vad härligt att alla era tester ser så fina ut! Ni ser, den här gången kommer det ju gå bra!

mamaobabba: vi liggger alla plussare i hasorna nu eller hur? snart ska vi också plussa!

Jag ska påbörja min sjunde IVF-behandling om nån vecka, då blir det nedreglering med nässpray så snart har ni en tvättäkta liten klimakteriekärring i tråden! ;)
    Härligt!

Mina hormoner rusar som hos en tonåring så då kan vi härja ikapp

Mamaobabba skrev 2011-02-03 23:12:07 följande:
    Hej alla finingar!

Kikar in lite igen och blir så glad att det händer så mycket bra saker här!

Grattis till era fina UL, VUL och KUB-tester, blir glad i hela hjärtat och kroppen att det går så bra för er.

Ta hand om er och njut.

Hoppas att det snart får vara vår tur också.

Kärlek och kramar i mängder. Hjärta
    Hjärta

Hur är det med dig fina mamaobabba? Har ni påbörjat utredningen?

Trevlig helg alla! Kram!
  • beingboring
    Xperia skrev 2011-02-23 22:44:47 följande:
    Smyger försiktigt in för att berätta en liten nyhet som jag knappt tror på själv.... vi har lyckats bli spontant gravida!!!
    {#emotions_dlg.flower}
    Tjoho! GRATTIS GRATTIS OCH HURRA! Fantastiska nyheter för er! Hjärta
  • beingboring

Har haft väldigt mycket med jobb och skola senaste tiden så inte hängt med så mycket. Härligt då att klicka in i en tråd med massa roliga nyheter. Kul med rapportering från alla. Spännande för er det börjar närma sig för!

Skickar med en UL-bild på mini-människan från v 13. Är i vecka 16 nu!

Kramar till er alla fina brudar!

• beingboring

Blir så glad varje gång jag tittar i den här tråden. Även om MF och MA är hemskt så är det fint med gemenskapen och peppningen här. Så mycket starka, tuffa, fina brudar på samma ställe!

Nu så, hur är det med alla? Länge sen det skrevs något.. Jag går in i vecka 18 igår. Var på akuten och gjorde ultraljud i måndags efter en blödning men allt såg fint ut. Dock låg moderkakan långt ner vilket kan vara orsak till blödningen. Den 21/3 har vi RUL. Tiden bara rusar iväg.

• beingboring
    Tant Pruselius skrev 2011-03-10 16:56:01 följande:
    Nu är lillasysteryster här ! Hon kom i tisdags (8/3 - Nationella kvinnodagen, semeldagen och pannkaksdagen - Bra dag )
    3325g 51 cm och helt ljuvlig Hjärta
    Åh, så underbart! Fantastiska nyheter! Och vilken dag att bli född på som sagt - bara fina saker som händer då!
    Stort stort grattis till hela familjen! Hjärta{#emotions_dlg.flower}Skål
  • beingboring
    bomullshuve skrev 2011-03-20 19:01:48 följande:
    Vi vet inte, men jag tror att vi båda tror mer att det är en tjej än en kille...
    Imorgon måndag går jag in i vecka 38, så det är dags när som helst nu typ. Hoppas jag i alla fall....
    Gud vad spännande.. Då är det ju verkligen dags snart! Tänk vår andra trådbebis. Hjärta
    Tant Pruselius skrev 2011-03-15 09:30:49 följande:
    Jag hoppas att ingen tar illa upp av bilden, tänkte att Ni har ju vart med från dag ett många av Er....
    Hjärta
    Vilken ljuvlig liten dotter ni fått! Sötare än nyspunnet socker.. Nästan så man får hål i tänderna
    Och fint namn, uttalas det som Lovis i Ronja eller som LovIs med betoning på i:et?
  • beingboring
    Tant Pruselius skrev 2011-03-21 12:38:43 följande:
    som ronjas mamma Lo-vis

Lycka till, let us know hur RUL gick!!!

KRAM
    Fint! Väldigt fint till och med!

RULet gick alldeles utmärkt. Bebisen var alldeles perfekt såklart och hjärtat slog fint. Dock var den inte lika samarbetsvillig den här gången som under KUB-testet så bilden vi fick med var väl inte sådär..jättesöt. Haha. Men.. så himla mysigt att se den rumla runt i magen och vinka och sparka med benen. Blev framflyttade en dag så nu är BF den 19/8. Går in i vecka 20 på lördag!
  • beingboring

Hej mamaobabba, jag håller tummarna för att det kanske tagit sig den här gången ändå! Och har det inte det så ska det göra det snart! Sådetså!

Skönt att utredningen kommit igång även om ni inte fått några direkta svar. Vad händer då ni blir remitterade till Huddinge?

Stor kram till dig! {#emotions_dlg.flower}

• beingboring
    bomullshuve skrev 2011-04-01 14:55:06 följande:
    Hej på er mina tappra tjejer!

Jag vill bara berätta att den 30e mars föddes Elsa 52 cm lång, 3840 gram tung och alldeles underbar.

bomullshuve.wordpress.com
    Åh, välkommen till llla Elsa och hurra och grattis till herr och fru Bomullshuve! Vilka underbara nyheter! {#emotions_dlg.flower}Skål
  • beingboring
    Choccolat skrev 2011-03-25 12:30:44 följande:
    Hej på er!

Jag är  ny här och jag hittade hit för att jag febrilt försöker läsa på om allt vad gäller misfall, MA osv. Är idag i v 7+3 tror jag (första knyttet). Gjorde ett VUL för 3 dagar sen och man kunde inte se något pickande hjärta. Läkarn trodde kanske att jag inte var så långt gången som jag trodde och jag ska på nytt VUL på torsdag nästa vecka. Men denna oro och denna väntan!!!!!

Men så trillade jag som sagt in här.. Härligt! Vilken positiv tråd! Från att bara tänka nattsvarta tankar kom jag på mig själv att lungt känna att; ja.. om detta går åt skogen så kommer vi få fler chanser..  Det är den bästa tanken jag haft sedan i tisdags. Fasen va glad jag blev att läsa om den lycka som uttrycks av så många här!
    Jag få tacka för att min sinnesstämning känns något lättare! =)
    Hej Mikaela! Hur har det gått för dig? Då jag blev gravid igen efter mitt MA så gick jag igenom samma sak som du. För vår del gick det bra och då vi fick komma tillbaka för VUL nästa gång syntes hjärtat som slog så fint! Jag håller tummarna att det går lika bra för er och skickar lite hopp! Dom gjorde inte något blodprov på dig? Då borde de kunna följa och se om HcG nivån ökar som den ska. Oavsett så hoppas jag att du mår bra - hur det än gått för er! Kram.
    Fidelie skrev 2011-03-26 10:29:22 följande:
    Har läst stora delar av denna tråden efter att fått konstaterat MA för 1 vecka sedan.

Fruktansvärt när vi trott att allt var prima där inne och inga som helst tecken på att något inte stod rätt till. Vi åkte in för att stilla nyfikenheten och betalade för ett tidigt UL inne på privatklinik också fick vi beskedet att den lilla stannat upp i v 8 och vi var då i v 13.

Jag fick åka in och skrapas i tisdags och nu har allt varit som i en dimma sedan dess men på något sätt så har denna tråden hjälpt mig att inse att det finns dom som lyckats bra efter ett sådant besked. Att läsa era historier från regn till solsken har varit fantastiskt!!

Vi gör ett nytt försök när tiden är inne men just nu känns det som en evighet tills dess även om det bara är någon knapp vecka!

Tack för en underbar tråd!
    Hej Fidelie! Välkommen hit, även fast det är väldigt tråkigt att du haft skäl att söka dig hit. Jag förstår hur tungt och tomt och orättvist allt måste kännas för er nu. Det blir så hemskt när man inte haft minsta tecken på att det inte skulle vara som det ska och inte förväntar sig dåliga nyheter. Oavsett så är du som sagt välkommen hit för att skriva av dig om du vill och orkar! Här finns många som delar dina erfarenheter.. Och hunnit bli gravida igen och till och med få barn! Tiden läker det allra mesta, även om det inte känns så när man befinner sig mitt i smärtan.

Stor kram till dig!
  • beingboring
    Choccolat skrev 2011-04-04 14:37:52 följande:
    Tack!

Känns så overkligt nu... För ett par dagar sedan var jag gravid, idag sitter jag på jobbet som att ingenting har hänt, och imorrn ska jag ha missfall! Var nyss och spydde (fantastiskt med dessa gravid-symptom när man inte är gravid!) Gummisnodden som håller ihop byxan jag inte kan stänga pga att jag blivit för tjock hånflinar mot mig...

Fick ett push-meddelande på mobilen: Idag går du in i v 10! RADERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och nu sitter jag uppenbarligen och tycker synd om mig själv också?!?!? Men men.. om inte allt för länge är den här mardrömmen över....
    Säger som airamanna, du får tycka synd om dig själv för det är ju faktiskt synd om dig! Det ni tvingas gå igenom nu är fruktansvärt orättvist och skitjobbigt och inget som borde ha hänt er! Ta det lugnt, ta tid att vara ledsen, vara nära din partner, känn det du faktiskt känner. Finns ingen anledning att be om ursäkt. I övrigt vet jag att det är en klen tröst men med tiden blir det bättre och förhoppningsvis är ni banan igen när ni själva bestämt er för att ni vill det.

Stor kram till dig idag! Hoppas allt gått så bra som det kan gå..
    HjärtatAlicia skrev 2011-04-05 14:36:04 följande:
    Hej alla.
    Var i vecka 13 i söndags.. och började blöda..
    Åkte in till gyn igår och fick veta att jag har ett MA och att bebis dog någon gång mellan vecka 6-8.
    Ska in på torsdag och få tabletter så det kommer ut..
    Känner mej så tom.
    Har gått i 5-7 veckor utan att där va ngt liv i magen :(
    Hej Flickanfin! Usch och fy för det du behöver gå igenom nu. Minns såväl den tomhet du skriver om och känslan av att känna sig lurad över att ha gått så lång tid och trott att man varit gravid fast man faktiskt inte var det. Skickar en stor kram. Det blir bättre med tiden - jag lovar! Styrkekram!
  • beingboring

Oj, här händer det mycket! Jag hoppas att alla nya som fått anledning att söka sig hit kan finna tröst i tråden. Här finns många som varit med om samma saker som er. Vissa har till och med fått nya barn! Håll ut, det blir bättre!

Hur är det med alla andra gamlingar? Här växer magen så det knakar. Går in i vecka 25 den här veckan! Tiden går så fort..

• beingboring

Åh, vad kul att få lite rapporter. Jag saknar att pratas också. Är nu gravid i vecka 36, lite varmt och tungt men fortfarande hur mysigt som helst. Kanske vi skulle starta en liten minnestråd för att kunna hålla koll på varandra?

Mammaobabba, förstår att det kan kännas jobbigt och tungt med FL fortfarande men gud så skönt att ni nu fått besked och kan sluta fundera (iaf till viss del) och börja se framåt. Det måste, som sagt, kännas jättespännande. Håller tummarna så hårt det bara går för er! Kramen.

• beingboring

Hej igen gamlingar! Tänkte försöka starta en liten minnes-tråd men ville bara berätta först att vi fick en son förra fredagen. 52 cm, 3800 gram och föddes punktligt nog på utsatt datum! Han är verkligen precis så underbar som vi någonsin kunnat tänka oss och värd all väntan. Så otroligt mycket lycka nu.

Hoppas allt är fint med er som fått bebisar och att fler plus kommer till de som väntar.
    HjärtaHjärtaHjärta

Svar på tråden Missed abort