Inlägg från: airamanna |Visa alla inlägg
  • airamanna

Missed abort

Mamaobabba skrev 2010-11-04 15:06:17 följande:
    Hej alla "gamla" brudar och välkomna ni nya! Sorgligt att ni behövt hitta hit, men trevligt att vi blir fler som kan peppa varandra!

Här är det jobbigt just nu.. Orkar ingenting.. Fick min mens idag, BIM +6..
    Även om jag kissat negativt på gravstickorna så är det klart jag hade fått upp hoppet.
    Så, så, så ledsen...

Men, det är kul att titta in och läsa om allt händer!
    Håller alla mina tummar och tår för er som ska väntar på Plus och till dig Xperia som ska påbörja behandlingen! Vad spännande!

Många varma kramar.Hjärta
    Hej vännen!

shit vad trist det är när tant röd kommer... förstår precis hur ledsen och besviken du är... vid förra mensen fick jag ju fullständigt sammanbrott, hoppas du sluppit det iaf.... nu är jag  väldigt mitt emellan och lever på hoppet.
    Många varma och stärkande kramar till dig med Hjärta det är vår tur snart, jag bara vet det!
  • airamanna

"välkomna" ni Ms Hällsten och anonym(ännu en gång...) beklagar era historier, men som andra redan sagt, här får man vara arg, ledsen, glad eller vad helst man behöver... 

Stora kramar till er båda!!! 

• airamanna

Ms Hällsten: Jag fick cytotec-behandling och blödde väldigt mycket den dagen (mini hade dött  i v 8 el 9, de kunde inte riktigt mäta, och jag trodde jag var i v 11 när det upptäcktes) , sen avtog det rätt ordentligt och höll i sig med mensliknande blödning 4-5 dagar och sen missfärgade flytningar några dagar till. Tror jag var i princip "färdig" på lite drygt en vecka.

• airamanna
    beingboring skrev 2010-11-10 09:23:08 följande:
    Hallå brudar!

Är hemma idag och känner mig krasslig. Har mått illa hela natten och morgonen och eftersom det går magsjuka just nu vågade jag inte chansa på att åka till jobbet. Känner mig alldeles frusen och uschlig.

Trodde först att det kanske var ett tecken på något att jag mådde illa och gjorde ett gravtest idag men det visade negativt och jag borde ha BIM idag eller imorgon så det borde ha visat positivt nu om jag var gravid.. Rynkar på näsan Är det inte konstigt att man aldrig vänjer sig utan blir lika besviken och ledsen varje gång? Det är nu sex månader sedan vårt MA. Iofs har jag ju behandlat cellförändring under tiden också men jag tycker ju att det får vara nog nu. Det gick ju så enkelt förra gången, varför tycks det omöjligt nu? Suck, suck och dubbelsuck.

Förlåt att jag bara ältar och pladdrar om mig själv. Ledsen och trött bara. Orka vänta en hel jävla månad till nu... Vill så gärna få det där pluset före den 10 dec då vi hade BF. Nu när min syster är gravid mitt sitt andra också så hade det varit så underbart att få dela det med henne..
    usch, krasslig är inte roligt... krya på dig!

Förstår precis dina känslor med otåligheten och besvikelserna... är också inne på sex månader sen nu... och hade det väldigt enkelt förra gångerna. Hade noll koll och sexade då och då bara (och inte alls varannan dag eller så utan mer sällan)

Man får älta och pladdra hur mycket som helst, det är därför vi är här! Vårt BF skulle varit runt 19 november, hinner med en BIM innan dess nu i nästa vecka, men har inga större förhoppningar alls. För min del har alla andra fått barn nu, hade typ minst 7 kompisar och bekanta som fått sen i juni fram till nu, så jag blir nog rätt ensam nu när jag inte fick vara med samtidigt som dem... du ser, nu börjar jag oxå älta och pladdra...

slänger över en hel drös med kramar och hoppas att du kryar på dig snart och att det var fel på testet
  • airamanna
    beingboring skrev 2010-11-10 21:17:01 följande:
    Just nu känns det sjukt tungt och ledsamt allting. Har mensvärk så den borde dyka upp snart. Eftersom vi inte försökte förra månaden så var det inte så tungt när mensen kom men den här gången känns det verkligen förjävligt. Min sambo är borta med jobbet i tio dagar och allt jag vill är att krypa ihop i en boll och bara gråta. Jag orkar inte mer. Varför får alla andra men inte vi? Det känns verkligen som att ALLA är gravida just nu. Kan inte låta bli att jämföra och känna mig avundsjuk. Nu ska min sambos ex få barn också. Fyfan vad livet känns orättvist idag.. Gråter
    Jag lider med dig, var ju i världens svacka när förra gången mensen kom och jag kan bara hålla med dig, det är för jävligt, orättvist och skitjobbigt...

Skickar tonvis med kramar, gråt om du behöver - man får göra det!!!

Kram kram kram kram Hjärta 
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-11-11 08:43:28 följande:
    Hej tjejer!

Har inte varit inne på evigheter, kände att det stressade mig för mycket och att jag behövde fokusera på mig och mitt välbefinnande.
    Hur går det för alla och hur mår ni?
    Jag har en glädjande nyhet, som jag inte visste vem jag skulle dela det med om det inte vore er, ni var dom första jag tänkte på. Testade positivt i morse Men är så nervös över att det inte ska gå vägen den här gången heller.

Kramar
    Wow, det är ju helt underbart, så glad jag blir!!! Hjärta

Klart det går bra denna gången! Min  inställning som jag ska tillämpa nästa gång det tar sig (som nog är lättare sagd än gjord) är att vara glad och lycklig hela tiden, blir det pannkaka av det så får man ta det då.... 

Sitter här och ler för er skull, riktigt härligt att höra.
    Håller tummar och tår!!!!

kramar i mängder!
    beingboring skrev 2010-11-11 09:28:14 följande:
    Tack vännen. Känns lite bättre idag även om det fortfarande är jäkligt orättvist.. Nu vill jag mest bara att mensen ska komma så jag slipper gå här och vänta. Suck. Sen blir det till att shoppa loss på ÄL-stickor igen. Fattar inte varför det inte vill ta sig?

Kramar tillbaka och tack för stödet Hjärta
    Hej vännen, skönt att det är bättre idag.... att det inte bara är dalar i känslorna utan att de kan ta sig uppåt också. Själv har jag lagt ner stickor och räknande, dels för att jag har en ådra av kontrollfreak och höll på att bli knäpp och det slog mig just att jag tror det kanske även är lite av en skyddsmekanism, har man inte försökt tillräckligt kan man inte bli lika besviken om det inte funkar...

Men snart ska det funka för oss, det är inte mer än rätt!!! 

kramar 
  • airamanna
    beingboring skrev 2010-11-12 12:28:16 följande:
    Och idag kom mensen! Lika bra det känner jag. Känner mig faktiskt inte särskilt ledsen över det utan tog nog ut den mesta ledsenheten i onsdags. Skönt det. Nu är det nya tag som gäller... igen. Hehe.

........
    skönt att du ser framåt, hoppas du får en fantastiskt härlig helg!! 

du får rapportera på rosenroten sen... kanske kan va nått :)

många kramar!!! 
  • airamanna
    bomullshuve skrev 2010-11-12 15:45:51 följande:
    Vill bara berätta att vi var på RUL idag och det fanns en bebis där som var lagom stor och verkade leva gott. Dock var den inte så samarbetsvillig och ville definitift inte visa upp sig på de privata delarna så vad det blir vet vi inte. Vi fick dock en ny tid för UL i december, och då hoppas vi på en samarbetsvillig bebis.
    Åh så härligt!!! Hjärta
  • airamanna
    Xperia skrev 2010-11-13 14:48:42 följande:
    Hey vännen,
    Förstår att det känns tuft, men den här gången måste det och ska det gå vägen!
    Har precis påbörjat första IVF-försöket och om allt vill sig väl blir det äggplock v 49 :)

Håller tummarna för er!

kramar!
    Spännande, spännande!! Håller tummar och tår!!
  • airamanna

God morgon ladies!

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro... har BIM idag, tog ett rfsu test imorse, där var ett väldigt svagt streck, som  syntes bäst inte efter 5 min som man ska vänta men efter ca 12-15 minuter, men det syntes... men vågar inte hoppas på något alls... det känns som att det tog för lång tid för det att synas och jag vågar verkligen inte hoppas på något alls.... har bestämt mig för att vänta och se om det kommer någon tant röd under dagen och har hon inte kommit imorgon ska jag testa igen. 

vilka gravtest tycker ni är bäst? funderade på att köpa ett CB...

Kramar 

Svar på tråden Missed abort