Inlägg från: airamanna |Visa alla inlägg
  • airamanna

Missed abort

ujuj, är så nervös för VUL:et i förmiddag... har typ hjärtat i halsgropen redan och det är 2 timmar kvar... 

• airamanna

Goda nyheter Glad
    MiniHjärta finns och hjärtat slår, var lite mindre än enligt beräkning men det spelar ju mindre roll 

så nu blir det fokus på att stressa ner och göra vad jag kan för att få mini att stanna kvar 

kram till er alla! 

• airamanna

VIlken glädje det var i tråden just nu, så trevligt, Grattis Beingboring och mammiz83

och tack för alla jippie, jeeeyyy och Hurra!!! Hjärta 

• airamanna
    beingboring skrev 2010-12-12 21:06:20 följande:
    Verkar dock som att glädjen blir kortvarig.. har blödit lite igår och idag och känner verkligen inga symptom alls. Har en akut gyntid imorgon men är osäker på vad de kan se så här tidigt. Känns så orättvist men jag antar samtidigt att det är bättre att det sker nu än mycket senare som förra gången.. Gråter
    Håller tummar och tår!!! kramar{#emotions_dlg.flower}
  • airamanna
    beingboring skrev 2010-12-13 15:52:47 följande:
    Varit på läkarbesök och hon kunde inte se någonting under ultraljudet. Det behöver ju inte betyda det värsta eftersom det är så tidigt menmen...

Fick lämna blodprov för att mäta HCG-nivån och ska tillbaka igen på onsdag för att göra om det igen. På torsdag eller fredag får vi besked via telefon om hormonet ökar som det ska eller inte.

Så om ni orkar får ni gärna fortsätta hålla tummarna tills dess...
    Klart vi orkar det!!!! strykekramar till dig! 
  • airamanna
    beingboring skrev 2010-12-15 17:55:27 följande:
    Hallihallå. Besvärlig som jag är lyckades jag tjata mig till provsvaren redan idag. I måndags EM låg hcg-nivån runt 400 och imorse på runt 700. Läkaren tyckte med andra ord att det ser ut att vara en normal graviditet och att allt är i sin ordning men att det är väldigt tidigt och det kan nog stämma om jag hade ÄL runt den 29/11. Det skulle ju även kunna förklara att jag inte känner några symptom. Jag nöjer mig med det och tar det lugnt och hoppas på det bästa. Inget mer blod de senaste dagarna heller.

Åker till Malaysia på söndag och sedan hoppas jag att allt går bra och så blir det nytt VUL när vi kommer hem i början på januari då de förhoppningsvis kan se mer än de gjorde i måndags. Som sagt, ta det lugnt och hoppas på det bästa men vara förberedd på det värsta.

Hoppas allt är fint med er andra! Passar på att önska alla en riktigt god jul också! Hjärta
    Och så en speciell hälsning till mammaobabba som jag saknar i tråden! Kramar till er alla!
    Fortsätter hålla tummar och tår!!! och är avis på att du ska till Malaysia, vart ska ni? var själv på Malaysiska delen av Borneo för några år sedan och det var helt fantastiskt, längtar tillbaka allt som oftast.

God Jul och gott nytt år till dig och njut av er resa och sköt om dig riktigt ordentligt!
    kramar 
  • airamanna

Grattis Xperia!!! {#emotions_dlg.flower}

Beklagar mammiz83.... håller tummar och tår för nästa gång!

God fortsättning till er alla! Hjärta 

• airamanna
    BebisLycka2011 skrev 2010-12-28 21:06:45 följande:
    Uscha!! Inge roligt.. Rynkar på näsan
    Var själv med om MA,den 5 dec.
    Började blöda efter vi hade haft sex och då blev jag orolig. Men min sambo hade läst i gravidböckerna att man kunde göra det vid sex under graviditeten eftersom man är extra känslig. Så vi avvaktade ett tag.. Men efter några dagar började jag blöda mer och då sa jag att vi måste ringa rådgivningen.

Fick göra VUL och det visades att fostret dött i V.8 och jag var då i V.13 (14+).
    Var inte alls roligt. Då man precis blivit lugnare av att man passerat V.12. Den säkra veckan.

Men nu försöker vi igen!! Vi struntar i första mensen och hoppas på ett plus snart!!

Sköt om dig!!
    Beklagar! här är du dock inte ensam (tyvärr) välkommen, hoppas att det tar sig snart igen! Håller tummar och tår!
    sommarbebis 2010 skrev 2010-12-28 22:20:00 följande:
    Jag ska få göra ett extra UL nu nästa vecka då är jag i vecka13 (12+1), det ska då konstateras om det bara är en den här gången... Håller tummar och tår för att allt ser bra ut, äär det två så kommer jag inte kunna vara lugn före vecka 25 men men...
    Jag ska hålla tummarna för dig! jag får vänta 1 vecka längre än dig till nästa UL, fast då är jag i 12+1...

kramar 

• airamanna

Hej alla! 

Beklagar tråkigheter i tråden... vill inte läsa mer sånt nu, tänker på er och skickar kramar i mängder!

Här är det rätt bra, lite oroligt, går in i v 13 idag och ska på UL i eftermiddag,  var på ett i v 7 och då var allt bra, men med vår historia är man ju lite nojig....

Mår dock fortfarande illa, särskilt dagar som jag måste gå upp tidigt, dvs mån-fre... lite jobbigt, hoppas det går över snart...

häromdagen kände jag mig så himla "blivande mamma" att jag tom shoppade lite mammakläder för framtida behov, än så länge har jag tappat 2 kg och passar utmärkt i mina vanliga kläder, men någongång ska det väl komma en lite mage hoppas jag.

sköt om er allihopa!

kramar! 

• airamanna
    beingboring skrev 2011-01-10 09:43:51 följande:
    Åh! Vad spännande med UL. Klart det kommer gå bra! Du måste inkomma med rapport sen

Skoj med mammakläder. Hittade du något fint?
    hittade väldigt fint, det är en butik här som ska sluta med mammakläder och sålde ut allt, bl.a. massa mamalicious-kläder med 50 %, så fick 2 par jeans (ett par blå och ett par svarta) och 3 snygga tröjor för knappt 1000 kr. och om någon vecka skulle de ta fram sommarkläderna och rea dem också, så blir en sväng till dit snart igen.

återkommer med UL rapport! 
Svar på tråden Missed abort