Anonym (orättvist) skrev 2011-04-13 18:09:03 följande:
Hej på er,
från att ha kikat i BF trådar så kommer jag nu hit.
Fick konstaterat MA för en vecka sedan, skulle då ha varit i v 11 men det hade slutat växa i v 7.
Blev skrapad på fredagen, konstigt nog så har jag inte haft det minsta ont efteråt och inga blödningar heller.
Hur vanligt är det egentligen?
Detta var det andra på rad, hade ett mf i november också i v6 så just nu känns det ganska tungt.
Är det någon som vet hur vanligt 2 mf/ma på raken är?
Har ett barn som blir 5 år snart, så det är ju en tröst, vi vet ju att det funkar :)
Hade räknat med att det skulle ta tid att bli gravid, men det gick väldigt fort, men så kom detta problemet istället.
Nu börjar den eviga väntan på att kroppen ska börja fungera igen så man kan försöka på nytt.
Beklagar dina missfall (och ni andra nya som kommit in här sista dagarna... usch och fy, lider med er

)
.... angående din fråga kan jag bara tala för mig själv, men jag hade ett tidigt MF i v 6 och sen ett MA i v 11 under 2010. Mellan dessa hade jag ingen mens utan blev gravid direkt. Nu är jag gravid i v 26 (tog knappt ett halvår efter MA:t) och håller tummar för att allt ska få fortsätta gå bra. Som jag fick förklarat för mig är 2 på rad inget som de ser som omormalt inom vården. Jag hade inte hellers särskilt ont efteråt (fick cytotec istället för skrapning) och blödde några dagar upp till en vecka (men man blöder väl ofta mer efter tabletter än skrapning tror jag)
Hoppas att kroppen återhämtar sig för dig snart
kramar!