• Xperia

Missed abort

AAE skrev 2010-08-26 08:36:17 följande:
    Tjoho! Ett plus!

Fast ... lyckan är inte lika stor denna gången som med dottern eller missfallet... känner mig såklart glad men även rädd och osäker... Antar att det kanske är normalt?

Ska ringa min gamla BM om någon dag och se om man får ett tidigt UL annars går jag till Mama Mia. Nu vet jag ju inte heller hur jag ska räkna på hur långt gången jag är (strecekt vad dock ganska svagt så jag kan tänka mig att jag plussade ganska precis dagen efter BIM). och då kanske jag får ett UL bara därför? *håller tummarna*

Håller tummarna för dig Muffe!
    Stort GRATTIS! Lyckokramar!
  • Xperia
    Isabellee skrev 2010-08-29 13:56:07 följande:
    Hej alla! Går in och läser ibland men skriver inte så ofta.

Tänkte bara fråga, när fick ni tillbaka mensen efter erat missfall?
    Jag fick tillbaka den ca 4 veckor efter mitt MA. Hur länge var det sen du fick MA/MF?
  • Xperia
    BIM-lista 
    Mammaobabba - BIM ca 14/8
    beingboring - BIM ca 15/8
    Sommarbebis2010 - BIM ca 12/9
    Xperia - BIM ca 14 september (men tror att jag fått en nidblödning!! ;D)
    airamanna - BIM ca 24/9

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 14/3 2011 (enligt Ul i v 10+2)
    Bomullshuve - 6/4 2011
    Sugarrush - 30/4
    Muffe80 - 1/5
  • Xperia
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-30 19:57:26 följande:
    Hade ÄL igår så jag hoppas på att det ska bita den här gången
    Hejar på för fullt! kram!
  • Xperia
    beingboring skrev 2010-08-30 20:36:41 följande:
    Tjohej vad härligt med plus! Nu är vi bannemig inte många kvar i BIM-listan. Det verkar vara en riktig tur-tråd det här

Jag har börjat prova ägglossningstesterna för första gången. Provade igår och fick då ett rätt starkt streck, dock inte lika starkt som kontrollstrecket. Så testade jag igen idag och nu är strecket inte alls lika starkt som det igår. Ni ägglossningstestproffs, vad kan detta betyda? Kan det variera så från ena dagen till den andra utan att det har betydelse eller har jag på något märkligt sätt missat ägglossningen? Isf skulle jag ju ha jättetidig ÄL.

I övrigt flyter livet på som vanligt. Mycket jobb och lite kul. På söndag ska vi dock på en lägenhetsvisning som jag håller tummarna för och det känns väldigt roligt..

Hur är läget med alla här? Hur mår alla nyplussade?
    Hejar på dig! Nu ser vi till och plussar snart va?
  • Xperia
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-01 16:19:16 följande:
    Xperia, jag undrar hur lång tid efter ÄL får man nidblödning? När hade du ÄL och hur lång cykel har du för du har ju BIM 2 dagar efter mig så jag är lite nyfiken
    Jag tror att jag hade ÄL i fredags, har 25-28 dagars cykel.. De senaste gångerna har det slagit på ungefär tre dagar.. Tror att man kan få nidblödning 2-3 dagar efter att ägget har fäst. Men måste lägga in en brasklapp: jag är inte hundra hundra på att det var en nidis! Men men .. förra gången jag var gravid så var det "samma" färg och kom ungefär som nu så kanske kanske....

Det hade varit häftigt om vi kunde plussa samtidigt!
  • Xperia
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-02 17:04:50 följande:
    Håller tummar och tår för oss båda, man vill ju helst veta redan nu om man blivit gravid eller ej... Men hoppet lever man ju på iaf
    ja hade varit så härligt! kommer på mig själv med att omedvetet minska på kaffeintaget och undvika vissa ostar...
    Håller tummarna för oss!
  • Xperia
    Anonym (ledsen) skrev 2010-09-02 18:16:13 följande:
    Det var en ökad risk på cub-testet.... Så nu blir det mkp, om vi vill, som är en ökad risk för missfall.... Jäkla skit!
    usch och fy! Peppar!! Kramar i mängder!
  • Xperia
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-02 21:58:24 följande:
    Skönt att jag inte är den enda som undviker saker iaf om, men har dock ett problem, på lördag ska vi ha vänner över på middag och det kommer bli vin och drinkar, å helst skulle jag vilja undvika att dricka men... Så tänkte jag kompromissa lite, dricka vääääldigt låångsamt och varannan vatten så kanske det inte blir så farligt ändå och dom säger ju att det inte är farligt att dricka under första perioden under en graviditet då det lilla pyret öndå lever på gulsäcken... Men man får lite ångest äändå...
    heheh nä du är inte ensam ;) Förstår hur du känner med alkoholen! Känner att jag är "dålig" när jag dricker och jag vet ju inte ens säkert att jag är gravid. Jag är dock rädd för att jag lurar mig själv så att fallet blir så lååångt när jag väl får mensen... idag är det 12 dagar kvar till BIM...

kramar
  • Xperia

hej,

Lite EGO:
    suck, fick idag veta att en kollega till mig väntar barn. Hon ska ha barn ungefär som jag skulle ha fått om vi hade fått behålla vårt pyre.. Bara en vecka som skiljer.. Måste varit konstigt för henne när jag berättade om mitt missfall för henne och skönt i efterhand att hon inte sa något då.. Vet inte hur lätt man hade haft för att säga "GRATTIS" mitt i all sin sorg..Hon försökte för övrigt trösta mig med att säga att hon var avundsjuk på att vi skulle skaffa barn eftersom man får så mycket sex då.... jaja .. människor är roliga....

kramar!

Svar på tråden Missed abort