• Xperia

Missed abort

sommarbebis 2010 skrev 2010-09-11 11:45:44 följande:
    Pepp och kramar till alla i tråden!
    Pepp och kramar i mängder till dig med!
  • Xperia
    Anonym (ledsen) skrev 2010-09-15 19:22:41 följande:
    Nu äntligen är väntan över, idag kom så äntligen provsvaren från mkp Allt såg jätte bra ut, inga avvikelser på det vanligaste kromosomerna!!!! Vi är sååååå lyckliga!
    Vad härligt! Grattis!
  • Xperia
    beingboring skrev 2010-09-27 20:32:07 följande:
    Hoppar in och stryker mig tillfälligt från BIM-listan också. Återkommer när vi fått besked om när vi kan fortsätta försöka. Kramar till er alla!

BIM-lista 

Sommarbebis2010 - BIM ca 12/9
    Xperia - BIM ca 14 september (men tror att jag fått en nidblödning!! ;D)
    Mammaobabba - BIM ca 6/10
    airamanna - BIM 22/10
    Hej,
    Tar bort mig själv från BIM listan. Ska ta bort myom som buktar in i livmoderhålan i morgon och jag vet inte hur detta påverkar menscykeln. Svårt att lista ut när nästa ÄL och BIM är. Kramar till alla!

Sommarbebis2010 - BIM ca 12/9
    Mammaobabba - BIM ca 6/10
    airamanna - BIM 22/10
  • Xperia
    Mamaobabba skrev 2010-09-30 20:35:54 följande:
    Åh, vad mycket som händer, å vad gruppen krymper.

Lycka till alla, ta hand om er och varandra nu!

Kommer sakna er som pausar lite nu.. Hoppas ni tittar in ibland.

beingboring; hoppas ni får svar snart, å att ni får ett glatt besked! Hjärta

Xperia; Lycka till med operationen! Hoppas det ökar era chanser att bli gravida! Hjärta

Själv fortsätter vi att försöka. Å ska se till att få till en utredning nu också.

Många, många varma kramar!!
    Tack för tankarna mamaobabba! Japp nu är operationen överstökad! Så skönt! Har drömt mardrömmar i flera veckor om att de ska "råka" ta bort livmodern och äggstockarna... men enl. läkarna ska de vara kvar :D

kramar i mängder till alla!
  • Xperia
    airamanna skrev 2010-10-01 08:01:08 följande:
    skönt att höra, krya på dig och ta hand om dig ordentligt nu!

kramar 
    tackar! Kramar i mängder tillbaka!
  • Xperia
    Mamaobabba skrev 2010-10-04 23:13:53 följande:
    Åh, vad gött!! Bra att allt sitter där det ska! Hoppas nu, som sagt att det ökar era chanser!

Här kom tant röd idag.. Så nu skiter jag fan i det här! Blir bara såååå less på att hoppas och bli ledsen.. Tror jag lägger det hela på is i väntan på utredning. Jag orkar inte vara ledsen mer.. Får se hur mycket jag kommer vara här framöver!

Tusen kramar till alla.
    Tack för tankarna! Förstår att du är ledsen! Blir också så trött på denna väntan och alla dessa tankar som bara kommer. När ska ni utredas?
    miljarder kramar!
  • Xperia
    Anonym (ledsen) skrev 2010-10-06 07:11:20 följande:

Hej alla tappra bebistillverkare!

Hoppas hoppas att ni alla får ett efterlängtat Plus på stickorna snarast!!
    Idag har vi vart hos BM och lyssnat på hjärtljuden, härligt! En livligkrabat där inne....
    På onsdag om en vecka är det dags för RUL, längtar. Efter det tänkte vi göra det helt officiellt och jag tänkte "avslöja" min identitet även här

KRAM till Er alla!!!

Hjärta

Åh -häftigt! En vecka kvar bara till RUL! Stort grattis och kramar!
  • Xperia
    Mamaobabba skrev 2010-10-06 22:00:41 följande:
    Vi har ingen tid för utredning, har redan varit i kontakt med kliniken närmast oss innan MA:t, men de ville inte ta emot oss pga lång kö.
    Men, vi ska ringa i dagarna igen, tycker inte att det är okej att neka oss hjälp. Har kollat på vårdguiden och det står att de bara ska ha ca 3 v väntetid jämfört med ex. "Mamma Mia" som har mer än 12 v.
    De ville att vi skulle vända oss till en privat klinik förra gången, men vi får se vad de säger nu, och hur det går.
    Vill ju bara veta att allt "står rätt till" eller vad det är för "fel", så vi kan slappna av..

Nåja, inga ÄL-tester den här månaden, ska som airamanna släppa lite på kontrollbegäret/behovet.. Får se hur det går.. Heh.

Ta hand om er alla, vi ses när vi ses.. Man är ju som sagt lite beroende av att kolla här!

Kramar i mängder!
    Anonym (ledsen) skrev 2010-10-06 07:11:20 följande:

Hej alla tappra bebistillverkare!

Hoppas hoppas att ni alla får ett efterlängtat Plus på stickorna snarast!!
    Idag har vi vart hos BM och lyssnat på hjärtljuden, härligt! En livligkrabat där inne....
    På onsdag om en vecka är det dags för RUL, längtar. Efter det tänkte vi göra det helt officiellt och jag tänkte "avslöja" min identitet även här

KRAM till Er alla!!!

Hjärta

Oh, vad skönt att allt går bra! Hjärta Och så spännande med RUL!
    Kul också att få se "vem du är"!
    Önskar er all lycka med bebben Baby
    Hej igen vännen! Märkligt att de nekar er! Ring och se till att de sätter igång en utredning! Hur länge har ni försökt? Lyckorkamar  i mängder!
  • Xperia
    Mamaobabba skrev 2010-10-07 19:39:30 följande:
    ..mm, jag tycker också att det är skumt!Obestämd
    Men, de var så de sa sist jag ringde. Fick t.om numret till en privat klinik av dem?!
    Men, vi ska tjata och gnata tills de släpper in oss!
    Vi har försökt i snart två år nu.. Tog ut min hormonspiral i slutet av oktober -08.
    Därav tanken att starta utredning redan i våras, men sen ville de ju inte hjälpa oss och medan vi fnulade på en lösning så blev vi ju gravida så sen lät vi det ju bara vara.
    Men nu, med tanke på MA:t och att de inte vill "ta sig" igen efter det så känns det som att det är mer än dags att söka hjälp!
    Hoppas på det bästa nu..
    Hur mår du nu då? Läker du okej?

Kramar, kramar å mera kramar.
    ja ja jag tycker det låter mer än lovligt skumt! Ligg på! Vi har nu försökt i mer än 2 år (juni 2008) och vi la också ner utredningen när vi blev gravida i mars. Då hade vi iofs fått tid för patientskola och läkarbesök så utredningen var ju "klar". Sen blev det missfall och då har vi tappat tid på IVF, dels eftersom vårt besök blev bortbokat och dels eftersom jag blev tvungen att ta röda hund spruta (vilkor för ivf om man inte har antikroppar). Sen fick vi ny tid och då ville de inte göra ngt förrän jag tagit bort myomet. Nu ska jag vänta tills första mensen efter operationen och sen får jag ringa!!! argh...  Men men jag har nästan helt sluta blöda pga operationen och nästa vecka (15:e okt) ska jag troligtvis få min mens och då kan jag ringa!! Yes!

kramar i mängder!
  • Xperia
    Mamaobabba skrev 2010-10-08 11:29:09 följande:
    Åh, skönt att höra att du läker och att det är på G för er del nu!!
    Själv missade jag telefontiden till gyn på Huddinge idag, så nu får vi vänta till efter helgen..
    Jobbigt att vänta.
    Provade ringa "min" gynekologmotagning, men de tog fortfarande inte emot mig för basutredning?! Fast det står på hemsidan.. Jag fattar nada.
    Men, som sagt.. Huddinge får det bli!
    Hoppas mensen kommer som den ska!
    Varma kramar!!
    tack för tankar och kramar! Men vad märkligt att de neka er! Kräv svar och be dem om förklaring! Lycka till med samtalet till gynekologmottagningen på måndag!

kramar i mängder!
Svar på tråden Missed abort