Inlägg från: bomullshuve |Visa alla inlägg
  • bomullshuve

Missed abort

Usch, jag vill verkligen säga att jag lider med er alla som fått MA så sent som vissa av er har. Jag tycke det var jättejobbigt och sent i vecka 13 (nästan14).

Jag har fortfarande mens nu, men det känns faktiskt ganska bra... Då vet man ungefär när man har ägglossning och förhoppningsvis tajmar det denna gången...

• bomullshuve
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-13 22:06:27 följande:
    Själv går man bara och väntar på att man ska sluta blöda efter skrapningen så att kroppen kan komma igång som den ska igen... Vill bli gravid så snart som möjligt, hela kroppen skriker efter det...
    Jag vet precis vad du menar, även om jag inte behövde skrapas utan fick sytotec bara.

Först blev jag jätteledsen när mensen kom, den kändes inte välkommen. Nu ser jag till det positiva att det är lättare att räkna ut ägglossning och nu vet vi att allt är "bra". Typ så.
  • bomullshuve
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-14 12:00:05 följande:
    Det gäller verkligen att se till alla de små positiva sakerna nu när man är nere i den här svackan. Känns som om man griper efter halmstrån bara för att hålla sig över ytan. Min blödning har äntligen börjat avta nu iaf så jag tänkte att jag ska försöka få till ett återbesök den här veckan eller nästkommande bara för att kolla så att allt är som det ska. Har börjat få så grymt ont i livmodern när jag ska göra nr2, nån annan som varit med om det.. (ursäkta infon)... Lycka till den här gången, jag hoppas du slipper ha mens på ett tag nu
    Tack vad gullig du är!

Jag hade ont i livmodern när den började dra ihop sig igen efter sytotecen... den kändes öm lixom ett blåmärke... men det var inte vid nån given situation utan till och från mest hela tiden. Tex kändes det ordentligt när jag satte mig ner osv.
  • bomullshuve
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-14 13:57:35 följande:
    Den känslan du beskriver den har jag också haft men det har släppt, det här är något annat, är livrädd att det ska vara en infektion på G, men jag har ingen feber och jag har inga illaluktande flytningar och blödningar. Men jag har lovat mig själv att vara ett "pain in the ass" hos KK tills jag får ett återbesök under nästa vecka
    Det är bra, jag håller tummarna för dig din lilla plåga!
  • bomullshuve

Hur går det för er tjejer... jag är inte så aktiv längre, har ingen dator för tillfället...

• bomullshuve

Hur det går och hur det går, det är ju lite svårt att veta...
    Jag tänkte inte köra på ÄL-test, men så fick jag några av en vän som inte behöver dem längre. Så jag testade. Igår gav det utslag... Vi hoppas att det i sin tur ger utslag på nästa typ av sticka...

• bomullshuve

Jag var ganska säker på att mensen skulle komma den här månaden då det var lite svårt att få till det kring äl just den här gången.. Jag var med andra ord inställd på det, ändå blev jag vääääldigt besviken när den kom...

Jag har några äl stickor som jag fått av en vän, de kommer jag nog använda... men det verkar som att min kropp följer familjelivs äluträkning exakt... Min mens kommer på exakt dag 28 osv...
    Det enda som kändes positivt med att mensen nu kom, är att då kan man i alla fall räkna när äl är... och då ni!

• bomullshuve

Jag skrapades inte, men fick min första mens 4 veckor från tabletterna var tagna, så när som på nån dag... Nu är jag inne på mens nr två *suck* men har en fet nedräkning mot ÄL.

• bomullshuve

Jag har ÄL på måndag enligt FL s kalender som stämde sist... Här ska sexas så mycket det bara går kan jag säga...

Grav test kan man testa från ett par dagar innan BIM, men de blir säkrare från och med BIM... om man tänker på spökstreck å sånt...

Svar på tråden Missed abort