Inlägg från: airamanna |Visa alla inlägg
  • airamanna

Missed abort

sommarbebis 2010 skrev 2010-07-06 22:11:35 följande:
    Ja jag fattar inte varför man inte ser de senaste inläggen, de gör man ju först när man själv har skrivit ett inlägg

Idag har jag ÄL och vi har inge möjlighet till att sexa och vi kund einte göra det igår heller då jag arbetade natt så vi får hoppas att helgens aktiviteter kan göra sitt till ett positivt besked iaf ;_)
    om du syftar på förra helgen så håller tummarna för att det är stabila små rackare där inne så att de håll sig igång länge och fortfarande är på g när äggen kommer, och det snart! 

om du syftar på nästa helg så håller jag istället tummarna för att det är ett söligt ägg som tar sin tid så mannen hinner hem igen!

Lycka till! 
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-08 19:43:27 följande:
    Jag hoppas på att det var ett piggt ägg då vi har sexat hela helgen som var , hade ÄL i Måndags och så sexade vi igår igen, men vi får se om det händer nåt eller inte. Vågar inte hoppas längre känns det som
    jag hoppas också åt dig!!!! kram
  • airamanna
    Anonym (ledsen) skrev 2010-07-09 10:36:53 följande:
    Ingen mens än, men heller inget plus..... så fröken röd kommer nog när som......
    man vet aldrig, hoppas hoppas!!! 
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-10 20:59:47 följande:
    Ähh jag ger upp, lånar killens dator istället. Om ni undrar varför jag gör punkter i förra inlägget så var det för att jag skulle komma till dom sista inläggen i tråden eftersom FL appen inte har den funktionen att man kommer dit på en gång.

Hur mår ni alla i tråden nu i värmen, sexas det mycket? Vill att vi ska få en del plus nu. Jag hoppas på att jag ska ha lyckan att få vara gravid på vårt bröllop den 31/7, annars får vi tillverka en i samma veva
    mensen i det närmaste slut och nu har jag inhandlat äl-test. smygtränade lite igår och påbörjar ny seriös sexningssattsningsfas snart Heja oss alla!  

• airamanna
    Anonym (L) skrev 2010-07-12 19:43:10 följande:
    Åh så spännande med allt ÄL:ande! Håller tummarna för att det ska gå vägen hos hela bunten! Yay.

Jag fortsätter fundera på det här med mensen. Jag vet att det ska dröja ca 4-6 veckor men vet inte riktigt när jag ska beräkna ifrån eftersom vi haft så många olika turer. Jag har ett datum för första medicinska behandlingen, ett för den andra, ett för skrapningen och ett datum då jag testade negativt första gången. Inte för att det spelar någon större roll men man blir ju lite planeringsfixerad. Dessutom är det ju jobbigt att aldrig veta när/om/hur mensen ska komma. Antar att jag borde börja räkna från det datumet då jag testade negativt? Eller? Allt som allt skiljer det 20 dagar från första behandlingen tills det negativa testet.

Suck, blir ju alldeles snurrig av alla datum och tankar fram och tillbaka...
    jag skulle gissa att du kan räkna från när du var färdigbehandlad, dvs skrapningen, om man bara behandlas 1 gång så räknar man ju från det datumet.... men jag vet inte, bara gissar... förstår att det är jobbigt att inte veta, är ju lite opraktiskt att ha noll koll....

hoppas det ordnar sig snart! 
  • airamanna
    Anonym (L) skrev 2010-07-13 13:54:15 följande:
    Ja, det låter ju rimligt att räkna från skrapningen.

Men, nu är jag ännu mer förvirrad än tidigare. Ska på bröllop i helgen och bara för att vara på den säkra sidan (och eftersom jag är lite besatt av tester...hehe..) så gjorde jag ett graviditetstest idag som visade PLUS! FörvånadVet inte vad jag ska tro alls även om jag lutar mot att det nog är hormoner från den förra graviditeten som dröjer kvar... Men det är trots allt över 6 veckor sedan första behandlingen så det är ju möjligt att jag faktiskt är gravid. Vill/orkar dock inte tänka i dom banorna riktigt, vill inte bli besviken..

Jag har inte gjort något hemmatest för att få negativt resultat utan bara ett på sjukhuset och kanske är de olika känsliga? Vad tror ni? Om mensen inte kommit före fredag så funderar jag på att åka till sjukhuset igen och göra ett test där.. Vi åker utomlands på måndag och blir borta i fyra veckor så jag vill ju gärna veta innan såklart.

Vad tror ni? Haha förlåt för mitt röriga inlägg, mycket tankar och känslor som snurrar nu...
    Förstår att det blir rörigt i huvudet... Jag tror inte att sjukhusets tester är sämre än hemmatester, men det kan säkert vara lite rörigt i kroppen (precis som i knoppen....) för tillfället. Det är ju dock inte omöjligt att bli gravid igen utan mens efter MF/MA, under förutsättning att ni har sexat och de brukar ju säga att tester kan visa negativt fastän det borde vara positivt men att det sällan är fel åt andra hållet....  

Är nog en bra idé att kolla upp ordentligt innan ni reser bort.  

Jag håller tummarna för dig!!!! 
  • airamanna
    Anonym (L) skrev 2010-07-13 15:30:05 följande:
    Nä, har inte testat alls men vi har haft sex typ varannan dag iaf och har haft det sedan jag slutade blöda. Vi har rätt svårt för att hålla fingrarna i styr ibland Tungan ute
    Det låter synnerligen positivt...

håller tummar och tår och allt annat man kan hålla...

• airamanna
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-07-13 15:51:26 följande:
    Jag åker oxå till norrland ikväll :)
    Önskar er alla en skön sommar!
    Det samma till dig!!! 

Det var ett tag sen jag såg nått från dig, hur är läget?
  • airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-07-14 00:27:02 följande:
    Jaha.. nu har vi varit inne på Gynakuten, och de konstaterade att jag måste skrapas igen. Gråter
    Suck.
    Så nu har jag akutoperation i morgon..
    Känns jättetungt, trodde ju att vi skulle få komma vidare nu, att vi var klara med MA:t.
    Å det känns faktiskt som en riktig skitsemester. Akutop. och Inget sex, inget bad.. Tjo!
    Förlåt, men jag är rätt uppgiven just nu..
    Hoppas bara att allt ska få gå vägen nu.

OCH jag hoppas det går underbart bra för alla er andra!
    Äsch vad trist... hoppas att det blir ordning på det hela nu! 

• airamanna

Kul att få veta vem flera är!

Jag bor på västkusten. 

Svar på tråden Missed abort