Anonym (L) skrev 2010-07-13 13:54:15 följande:
Ja, det låter ju rimligt att räkna från skrapningen.
Men, nu är jag ännu mer förvirrad än tidigare. Ska på bröllop i helgen och bara för att vara på den säkra sidan (och eftersom jag är lite besatt av tester...hehe..) så gjorde jag ett graviditetstest idag som visade PLUS!

Vet inte vad jag ska tro alls även om jag lutar mot att det nog är hormoner från den förra graviditeten som dröjer kvar... Men det är trots allt över 6 veckor sedan första behandlingen så det är ju möjligt att jag faktiskt är gravid. Vill/orkar dock inte tänka i dom banorna riktigt, vill inte bli besviken..
Jag har inte gjort något hemmatest för att få negativt resultat utan bara ett på sjukhuset och kanske är de olika känsliga? Vad tror ni? Om mensen inte kommit före fredag så funderar jag på att åka till sjukhuset igen och göra ett test där.. Vi åker utomlands på måndag och blir borta i fyra veckor så jag vill ju gärna veta innan såklart.
Vad tror ni? Haha förlåt för mitt röriga inlägg, mycket tankar och känslor som snurrar nu...
Förstår att det blir rörigt i huvudet... Jag tror inte att sjukhusets tester är sämre än hemmatester, men det kan säkert vara lite rörigt i kroppen (precis som i knoppen....) för tillfället. Det är ju dock inte omöjligt att bli gravid igen utan mens efter MF/MA, under förutsättning att ni har sexat

och de brukar ju säga att tester kan visa negativt fastän det borde vara positivt men att det sällan är fel åt andra hållet....
Är nog en bra idé att kolla upp ordentligt innan ni reser bort.
Jag håller tummarna för dig!!!!