• Xperia

Missed abort

beingboring skrev 2010-10-10 10:38:22 följande:
    Gud så skönt att operationen äntligen blivit av. Kan ni börja försöka meddetsamma nu eller hur fungerar det? Måste kännas fantastiskt för er! Hjärta
    Mamaobabba skrev 2010-10-04 23:13:53 följande:
    Åh, vad gött!! Bra att allt sitter där det ska! Hoppas nu, som sagt att det ökar era chanser!

Här kom tant röd idag.. Så nu skiter jag fan i det här! Blir bara såååå less på att hoppas och bli ledsen.. Tror jag lägger det hela på is i väntan på utredning. Jag orkar inte vara ledsen mer.. Får se hur mycket jag kommer vara här framöver!

Tusen kramar till alla.
    Usch och fy. Förstår dig ju precis vännen. Efter för mycket motgångar orkar man inte med mer orättvisor. Tycker också att det verkar skitskumt att de inte tar emot er. Om jag var du skulle jag ringa och kräva ett ordentligt svar! Så kan dom ju inte hålla på heller...

Glöm inte att du är fantastiskt stark, modig och tuff! All styrka du behöver finns inuti - men ibland kan det ju vara skönt att bara ta det lugnt från framförallt "takeverksamheten"...Åh, RUL! Gud vad härligt, vad glad jag är för er skull! Måste kännas alldeles underbart pirrigt Hjärta
    Hej vännen Hjärta
    Jo det är fantastiskt skönt att ha den överstökad. Jo i princip kan vi försöka direkt fast i och med att man inte får sexa förrän det gått två veckor hinner jag precic få mensen innan vi kan/får sexa. "väntar" just nu på mensen eftersom vi får ringa IVF för att få läkartid när mensen är över. kramar!
  • Xperia
    Tant Pruselius skrev 2010-10-13 21:14:09 följande:
    Hade Rul i dag, allt såg hel fint ut med den lill*, BM var välldigt noga och berättade allt hon gick igenom, navelsträngen, alla blodkärl till och från organen och jag väldigt proffsig. (Hon är en gamal jobbarkompis till min mamma så vi kom därifrån med en hel hög med bilder ) . Blev framflyttad till den 12/3, som är min födelsedag vilket känns helt okej, kan man få en bättre present?

Det är jag som "är" Anonym (ledsen) *presenterar sig*
    ah Hjärta! härligare och underbare sätt att kunna presentera sig finns ju inte! Vad härligt att allt är bra! dubbelkramar!
  • Xperia
    airamanna skrev 2010-10-19 17:03:13 följande:
    Skönt att höra att allt går bra! 

Här kom menshelvetet idag, jag har haft det bra sista tiden och mått bra , kunnat slappna av och ha roligt, inte räknat dagar och testat eller någonting, men för någon dag sen kändes det som att jag ramlade ner i ett svart hål, och nu när mensen kom igen så känns allt skit.... skulle blivit mamma om mindre än en månad, känner mig helt håglös, stressad, kan inte koncentrera mig, vill ingenting, inget är roligt vet knappt om jag vill ha några barn för tillfället, känns bara så jävla jobbigt hela grejen... Har kört på som vanligt sen i maj då MA:t var men man kan uppenbarligen inte låta bli att hantera saker hur länge som helst...Så här som jag mår nu har jag aldrig mått förr, känner inte igen mig själv....

På ett sätt känner jag mig så himla fånig, gå och må dåligt för det här, det är ju fem månader sen nu.. men det kanske är därför det kommer nu, tillåter mig ju inte riktigt att må dåligt, är en väldigt "duktig flicka" jämt och vill helst vara bäst på det mesta... men man kanske inte kan va det jämt, förr eller senare hinner livet ikapp... vilket jag lätt kan sitta och säga till folk och skriva här på ett trovärdigt sätt.... men innerst inne så "tror" jag inte riktigt på det ändå och tycker att jag ska vara "duktig" och bäst iaf...

Tänkte iaf att jag skulle ta lite hjälp med det här måendet, jag kan ju uppenbarligen inte hantera det här själv... så jag bokade en tid hos kuratorn på Gyn, ska dit imorgon.  Började nästan gråta i luren när jag bokade tiden... 

Hoppas ni andra mår bättre än mig....

Kan även säga att det är så skönt att veta att ni finns och att jag inte är ensam...

Kramar till er!!! 
    oceaner av kramar! Tänker på dig!Hjärta
  • Xperia
    bomullshuve skrev 2010-10-20 18:54:01 följande:
    Hej Tjejer!

Det var länge sedan jag skrev nått här nu... Men jag läser så fort jag ser ett nytt inlägg.
    Jag är så ledsen att en del av er inte mår bra, men jag är samtidigt glad att du sökt hjälp. Styrkekramar och kärlek till er!!

Jag ska vara gravid i vecka 17 nu enligt beräkningar. Jag börjar få lite kula, men jag vågar ändå inte tro på att det är sant. Vi har berättat för närmsta familjer och vänner, det gjorde vi tidigit men än är jag inte redo att vara helt offentlig med min graviditet... Jag vill vänta till efter ultraljudet den 12e november.
    För övrigt mår jag ganska bra. Trött jämt! Äter nu levaxin pga av nått med sköldkörteln och har en hel del problem med mitt magmunsbråck (som jag alltid haft, men symptomen är värre nu).

Kramar på er alla!
    Härligt för er! Kramar!!
  • Xperia

Hej,
    Nu är vi kanske på gång igen efter det senaste skithalvåret: Röda hund sprutan är tagen (check!), myomet är borta (check!), blödningen efter operationen är över (check!), första mensen efter operationen är över (check!), ÄL nästa lördag (check!). Detta innebär också att vi får ringa IVF (check!). Ägnar nu söndagskvällen till att systematisera alla tips på att öka chanserna för att bli gravida i ett excel dokument (ja jag gillar planera Glad).

Kramar i miljardet till alla!

• Xperia
    airamanna skrev 2010-10-25 10:48:55 följande:
    Ååhh en sån massa positiva check! så härligt med ljus i tunneln! 

Håller tummar och tår! Många kramar!!! 
    Massor med kramar till dig med!
  • Xperia
    beingboring skrev 2010-10-25 18:46:47 följande:
    Yay för check! Jag är extremt anal och planerig av mig också så jag kör tummen upp på ditt excel dokument. Hehe. Vad kommer du fram till?

Airamanna, härligt att det gick bra hos kuratorn! Blir nästan lite sugen på att boka en tid själv...

Jag håller som bäst på att ÄL-testar. Har ju bara gjort det en gång tidigare och den här gången köpte vi CBs med smileyn för att förenkla allting. Jag vill mest testa bara för att få veta att kroppen faktiskt kommit igång efter alla prövningar fram och tillbaka. Hittills inget utslag..

Heheha - kul att det finns fler som går igång på excel och planering här :) Tanken är jag ska för vart och ett av tipsen ska fylla i varför man ska ha det, när man ska ta det, hur man ska ta det, var man kan hitta det och kostnaden. Tänkte även dela in det i vad mannen kan göra och vad kvinnan kan göra... Än så länge har filen inneburit att jag varit och köpt grapejuice... inte så gott men vad gör man inte...

kramar!

• Xperia
    Mamaobabba skrev 2010-10-25 23:54:41 följande:
    Jag har hört om rosenrot också, att man ska ta mellan mens och ÄL.. För att öka chanserna. Inte provat dock.. Meeen.. det kanske du redan hade med på din organiserade lista?!
    heh - japp det har jag ;) Men jag har också ArticRoot, som jag inte vet om det är samma sak?
    När jag är klar med listan kan jag ju lägga upp den i min profil om det är någon som är intresserad...Glad
  • Xperia
    beingboring skrev 2010-10-27 20:05:18 följande:
    Fortfarande ingen ÄL... Vafan?

Hur mår ni?
    Hoppas du får ÄL snart! När tror du att det borde komma?

kramar!!

• Xperia

Hej alla vänner!
    Kommer ett litet glädjetjut: Yeyyyyy och ihhhhh

Ringde IVF idag och har fått tid för att lära mig ta nedregleringssprutorna! Redan den 3 november! Yess! Planerat äggplock v 49! Livet leker :D

Megakramar till alla!

Svar på tråden Missed abort