• Xperia

Missed abort

elva06 skrev 2011-03-01 22:39:17 följande:
    Är inte det hostmedicin??? Vad kan det hjälpa vid äl?
    Hejsan,
    Visst är det det! =)
    Bisovlon är ju slemlösande och det funkar även på slidans sekret vid ÄL. Tydligen så gör det sekretet både lite "slemmigare" och eventuellt mer fertilt vid ÄL.  Detta gör att  spermierna har lättare att simma igenom det. De flesta kvinnor har redan bra ägglossningssekret men vissa behöver lite hjälp med det och då passar bisolvon.Man börjar käka bisolvon 1½-1 vecka innan man ska ha ägglossning. Man ska ta så som det står på förpackningen och inte överdosera
    Hittade en jättebra tråd i ämnet där väldigt många lyckats bli gravida genom just bisolvon. Vi hade precis fått missfall när jag snubblade över tråden (sökte över mirakelkurer) så vi bestämde oss för att testa. Gå in på www.familjeliv.se/Forum-7-134/m53495173.html   och läs mer =).

kram!
  • Xperia
    beingboring skrev 2011-03-10 11:42:16 följande:
    Blir så glad varje gång jag tittar i den här tråden. Även om MF och MA är hemskt så är det fint med gemenskapen och peppningen här. Så mycket starka, tuffa, fina brudar på samma ställe!

Nu så, hur är det med alla? Länge sen det skrevs något.. Jag går in i vecka 18 igår. Var på akuten och gjorde ultraljud i måndags efter en blödning men allt såg fint ut. Dock låg moderkakan långt ner vilket kan vara orsak till blödningen. Den 21/3 har vi RUL. Tiden bara rusar iväg.
    Härligt med fint ultraljud! Redan vecka 18!
  • Xperia
    elva06 skrev 2011-03-10 12:01:19 följande:
    Jag har visst missat att berätta....

Plussade i lördags och är nu i v.4+2. Jag hoppas så innerligt att allt går vägen den här gången.
    Åh se där! STORT GRATTIS!! Se där - en årgång 11 på gång =)
  • Xperia
    Tant Pruselius skrev 2011-03-10 16:56:01 följande:
    Nu är lillasysteryster här ! Hon kom i tisdags (8/3 - Nationella kvinnodagen, semeldagen och pannkaksdagen - Bra dag )
    3325g 51 cm och helt ljuvlig Hjärta
    Åh HÄRLIGT och GRATTIS! Första bebisen i tråden! Hjärta
  • Xperia
    ThereseJJ skrev 2011-03-11 10:15:21 följande:
    Hej hej!

Är ny på forumet men har deltagit på andra sidor! Jag har två Ma bakom mig under 2010, ett i v 12 och ett i v 10, båda slutade med skrapning då jag fick livshotande blödning när missfallen väl satte igång.

Jag är nu gravid i v 14, har haft blödningar tof denna graviditeten och för 1 vecka sen visade det sig att jag hade föreliggande moderkaka som blödde från kanterna, men beisen mår prima så jag måste ta det lugnt nu.

Jo, jag kommer inte gå tillbaka o läsa hela tråden, är ju ngr sidor, men kansek hänger på farm,åt istället.

Jag är snart 28 år och mamma till en flicka på snart 8 och en pojke på snart 7
    Välkommen hit och till lycka med din graviditet!
  • Xperia
    elva06 skrev 2011-03-12 23:57:00 följande:
    Ja men visst Tack så mycket
  • Xperia
    airamanna skrev 2011-03-13 14:13:02 följande:
    Jag tror att årgång 11 är en bra årgång
    heh - tror jag också! Kanske den bästa? =)
  • Xperia
    Tant Pruselius skrev 2011-03-15 09:05:17 följande:
    här är lillasyster polkagrisbebis

Åh vilken liten söt sockerbit! Åh! GRATTIS!Hjärta
  • Xperia
    beingboring skrev 2011-03-21 18:03:30 följande:
    Fint! Väldigt fint till och med!

RULet gick alldeles utmärkt. Bebisen var alldeles perfekt såklart och hjärtat slog fint. Dock var den inte lika samarbetsvillig den här gången som under KUB-testet så bilden vi fick med var väl inte sådär..jättesöt. Haha. Men.. så himla mysigt att se den rumla runt i magen och vinka och sparka med benen. Blev framflyttade en dag så nu är BF den 19/8. Går in i vecka 20 på lördag!
    Härligt härligt!
  • Xperia
    bomullshuve skrev 2011-04-01 14:55:06 följande:
    Hej på er mina tappra tjejer!

Jag vill bara berätta att den 30e mars föddes Elsa 52 cm lång, 3840 gram tung och alldeles underbar.

bomullshuve.wordpress.com
    Åh - Stort grattis till liten underbar ELSA!
  • Xperia
    Choccolat skrev 2011-03-25 12:30:44 följande:
    Hej på er!

Jag är  ny här och jag hittade hit för att jag febrilt försöker läsa på om allt vad gäller misfall, MA osv. Är idag i v 7+3 tror jag (första knyttet). Gjorde ett VUL för 3 dagar sen och man kunde inte se något pickande hjärta. Läkarn trodde kanske att jag inte var så långt gången som jag trodde och jag ska på nytt VUL på torsdag nästa vecka. Men denna oro och denna väntan!!!!!

Men så trillade jag som sagt in här.. Härligt! Vilken positiv tråd! Från att bara tänka nattsvarta tankar kom jag på mig själv att lungt känna att; ja.. om detta går åt skogen så kommer vi få fler chanser..  Det är den bästa tanken jag haft sedan i tisdags. Fasen va glad jag blev att läsa om den lycka som uttrycks av så många här!
    Jag få tacka för att min sinnesstämning känns något lättare! =)
    Hej vännen,
    hur har det gått? Bra hoppas jag! kram!
  • Xperia
    Choccolat skrev 2011-04-04 08:55:12 följande:

Knyttet lever inte....

Fick reda på det i torsdags och allt har varit en jävla dimma sedan dess.. Imorrn framkallas ett missfall.. FY FAN för att gå omkring med alla grav-symptom, svullen mage osv.. Känner smått panik för jag vill bara bli "normal" så att kroppen kan återhämta sig, att vi kan börja försöka igen så att hoppet tänds..
    Känns så tomt och så sjukt bissarrt!!!! Här sitter jag på jobbet (!?!?!) och inväntar tisdagen så att jag kan få missfall?!?!??!?!

Jag vill påstå att jag inte kände något på mig.. Men å andra sidan så hittade jag in hit.. slump? Tur i alla fall att jag redan innan såg massor av era solskenshistorier... Tror det gör mitt helvete liiiite lättare!

Beklagar av hela mitt hjärta och själ! Massor med styrkekramar!Gråter
  • Xperia
    HjärtatAlicia skrev 2011-04-05 14:36:04 följande:
    Hej alla.
    Var i vecka 13 i söndags.. och började blöda..
    Åkte in till gyn igår och fick veta att jag har ett MA och att bebis dog någon gång mellan vecka 6-8.
    Ska in på torsdag och få tabletter så det kommer ut..
    Känner mej så tom.
    Har gått i 5-7 veckor utan att där va ngt liv i magen :(
    Beklagar av hela mitt hjärta och själ! Massor med styrkekramar!Gråter
  • Xperia
    beingboring skrev 2011-08-26 19:58:51 följande:
    Hej igen gamlingar! Tänkte försöka starta en liten minnes-tråd men ville bara berätta först att vi fick en son förra fredagen. 52 cm, 3800 gram och föddes punktligt nog på utsatt datum! Han är verkligen precis så underbar som vi någonsin kunnat tänka oss och värd all väntan. Så otroligt mycket lycka nu.

Hoppas allt är fint med er som fått bebisar och att fler plus kommer till de som väntar.
    HjärtaHjärtaHjärta
    STORT GRATTIS!HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta
Svar på tråden Missed abort