Anonym (Jennie) skrev 2010-05-28 08:29:23 följande:
Jag har inte läst hela tråden men förstår att den fortfarande är aktiv...Jag fick igår veta vid UL i v 13 att fostret var dött sedan ett par veckor tillbaka. På måndag ska jag tillbaka för att få tabletter och få ut "det". Känns tomt och jag är så ledsen! Vi hade försökt att få ett syskon i ett år och när det blev ett plus efter påskhelgen var vi överlyckliga. Gravidlyckan blev kort. I måndags fick jag en minimal blödning och fick tid för UL igår. Har inte ont, men läkaren kunde se att kroppen började förstå och att jag inte ska bli rädd om jag börjar blöda i helgen. I vilket fall som helst ska jag tillbaka till gynakuten på måndag. Nu kretsar många frågor i huvudet. Jag frågade alla frågor igår, men jag tror inte jag tog in svaren för jag minns inte vad de sa?! - Är det större risk för missfall i framtiden?- Att behöva hjälpa kroppen på traven (som tydligen inte fattar någonting) genom tabletter eller skrapning - kan det "förstöra" mina chanser för att i framtiden bli gravid?- Hur lång tid tar det innan mensen är tillbaka, har för mig hon sa 4-6 veckor efter, eller minns jag fel?Jag känner mig så tom. Jag har mått så illa hela tiden och varit så trött. Nu känner jag mig bara fånig. Till vilken nytta har jag mått illa, varit trött... det fanns ju ingenting som levde...
Beklagar er förlust, det är verkligen jätte jobbigt att få sånna besked, vi i tråden har ju tyvärr varit med om det allihop.
Jag kan ge svaren på dina frågor som min läkare gav mig.
- Är det större risk för missfall i framtiden? 
- det är som att kasta en tärning, du kan ha otur att få det igen men det betyder inte att det behöver vara nåt fel på dig och dina chanser att få ett barn. (var ju inte mycket till tröst men men)
- Att behöva hjälpa kroppen på traven (som tydligen inte fattar någonting) genom tabletter eller skrapning - kan det "förstöra" mina chanser för att i framtiden bli gravid?
-Det ska inte påverka ens chanser att bli gravid igen...
-Hur lång tid tar det innan mensen är tillbaka?
-Min läkare sa 4 - 8 veckor är normalt, de flesta får tillbaka den efter 4-6.
Jag har börjat med ÄL-test och har haft två ÄL sen mitt MAv20 med tvillingar men det har inte bitit än, men jag och min älskade sambo ska försöka tills vi får vårat barn till världen. Ser mig på sätt och vis redan som en två-barnsmamma men till två änglar. Vill ju ha en att leva med och få uppfostra och så också...
Lycka till och hoppas att allt går så smidigt som möjligt och att ni har stöd runt omkring er...