• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Wittra

Jag skrev i rätt tråd ändå ?? Vad konstigt men jag frågar iaf om receptet...

• Miss P
    Wittra skrev 2013-11-09 12:45:04 följande:
    Jag skrev i rätt tråd ändå ?? Vad konstigt men jag frågar iaf om receptet...
    Här ska du ställa frågor annars blir en del vrål - irriterade. Du ska dock inte vänta dig att det går snabbt med svar.
  • Miss P

Är det någon som har ett bra recept på en riktig chokladig chokladtårta? Med chokladig menar jag att det ska vara riktigt mycket choklad och inte vara för söt men inte heller besk. Den ska vara lagom söt och inte för svår att baka. Glad

• passo
    Miss P skrev 2013-11-11 12:37:35 följande:
    Är det någon som har ett bra recept på en riktig chokladig chokladtårta? Med chokladig menar jag att det ska vara riktigt mycket choklad och inte vara för söt men inte heller besk. Den ska vara lagom söt och inte för svår att baka.

Mmmmm det vill jag också gärna ha! :)
  • Elsa o jag

Jag gör den här i tårtform www.byroyfares.se/lang/en/choklad-hallon-mazarin/ Det blir supergott. Saftigt, chokladigt och så bryter hallonen av lite, lite, men det är choklad som är den klart dominanta smaken. 1 sats räcker fint till en vanlig springform. Jag brukar ringla lite av hallonsåsen över grädden på tårtan och så serverar jag resten bredvid med extra vispad grädde.

• Miss P
    Elsa o jag skrev 2013-11-11 15:32:07 följande:
    Jag gör den här i tårtform www.byroyfares.se/lang/en/choklad-hallon-maza.../ Det blir supergott. Saftigt, chokladigt och så bryter hallonen av lite, lite, men det är choklad som är den klart dominanta smaken. 1 sats räcker fint till en vanlig springform. Jag brukar ringla lite av hallonsåsen över grädden på tårtan och så serverar jag resten bredvid med extra vispad grädde.
    Åh den såg nice ut! Fler förslag någon? Ska baka till en födelsedag nästa vecka. Födelsedagsbarnet älskar mörk choklad. Glad
Svar på tråden För oss som bakar