• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Lillaskrutt
    Bambusa skrev 2013-11-15 10:10:23 följande:
    vi försöker ju bara hjälpa till, många som har dålig koll på allergier och försöker fixa nå, men som iaf inte funkar.. vet hur många gånger min dotter blivit erbjuden laktosfritt, när ja talat om att hon inte tål nått med mjölk, då glömmer dom bort att de är bakat på smör, är ost i eller vad som helst.. så vi tar med fika till henne om vi ska till såna som inte förstår/har lust att baka mjölkfritt.. 

Okej jag förstår..... Men kan ingen istället hjälpa mig med det jag faktiskt frågade om:)? Smörkräm på tårta :) nu är det skit samma, jag har som sagt löst det själv... Men du måste hålla med om attdet här är ganska klassiskt här på FL?.... Förlåt om jag lät otrevlig, var inte meningen...
  • Bambusa

jag gillar inte smörkräm så kan tyvär inte hjälpa till där... men många andra gör ju de :)

• Juppepuppe
    Lillaskrutt skrev 2013-11-15 10:45:46 följande:

Okej jag förstår..... Men kan ingen istället hjälpa mig med det jag faktiskt frågade om:)? Smörkräm på tårta :) nu är det skit samma, jag har som sagt löst det själv... Men du måste hålla med om attdet här är ganska klassiskt här på FL?.... Förlåt om jag lät otrevlig, var inte meningen...
    Jag hjälpte dig...
  • Miss P

Det är ingen som låtit otrevlig. Jag tror du missuppfattade. Du skrev att den som skulle ha av tårtan tål smör så det var väl ingen dum idè ändå?

Lillaskrutt skrev 2013-11-15 10:45:46 följande:

• SessanM

Jag bakade jordgubbsbeskvier idag. Gudomligt goda, MEN de skulle doppas i vit choklad och den var ju alldeles för tjock. Googlade och läste att man kunde ha i kokosfett, någon som provat eller har ett annat förslag? Spelar märket på chokladen roll?

• bomull
    SessanM skrev 2013-11-19 22:14:06 följande:
    Jag bakade jordgubbsbeskvier idag. Gudomligt goda, MEN de skulle doppas i vit choklad och den var ju alldeles för tjock. Googlade och läste att man kunde ha i kokosfett, någon som provat eller har ett annat förslag? Spelar märket på chokladen roll?

Jag brukar göra chokladbiskvier och har alltid i kokosfett i chokladen. Har dock aldrig gjort med vit choklad bara mörk blockchoklad eller liknande.
  • SessanM

Jag testade med vanlig matolja och det blev definitivt bättre. Nästa gång ska jag se till att ha kokosfett för jag kommer absolut att göra om detta receptet!

Svar på tråden För oss som bakar