• Sassa A

    Hur ofta har ni sex under graviditeten?

    Som rubriken lyder..


    Här blir det bara 1 ggn i veckan typ.. Ibland 1 ggn varannan vecka..
    Är det vanligt att man inte har sex lika ofta under graviditeten? 
    Jag har lusten kvar, även min man..
    men det känns som man inte tänker på sex
    lika ofta längre.. 
    Jag blir ju bara större och större och sexet blir mer vanligt och oftast blir de samma visa varje gång.. när det gäller ställningar osv.. känns inte lika kul.. men jag e så sjukt osmidig nu.. hehe är i vecka 26 nu.. 
    ☆ 24 Maj 2010 ♥
  • Svar på tråden Hur ofta har ni sex under graviditeten?
  • untensyu

    Vi har haft sex 3 ggr sedan vi plussade, är nu i v 11+6. Jag har verkligen INGEN lust alls och han får inte ens röra mig eller ligga nära i sängen. Jag slåss i sömnen ibland när han råkar komma förnära, stackarn!

    Men jag tycker det är konstigt att jag ofta drömmer om sex och är kåt i drömmen. Men allt slocknar så fort jag öppnar ögonen!
    Varannan natt sexdrömmar och varannan mardrömmar. =/

  • Sofia1979

    Vi var som kaniner innan, min kille var "tvungen" att ha sex varje dag. I början måde jag illa vilket gjorde att sex för mig inte var lika bra, jag var mer sugen än vanligt men måde så illa hela tiden. Men nu de senaste månaderna (v34 nu) så vill inte min kille ha sex han säger att hans lust har typ försvunnit så nu har vi kanske någon gång i veckan jämfört med minst en gång om dagen innan. Först kände jag att det var jobbigt för han vill inte ha mig nåmer men nu har jag väl mer och mer vant mig vid det och då har även min lust minskat lite, har liksom ställt in mig på det blir inget så ingen idé att vara sugen hela tiden. Sen är man ju stor och mkt svårare att hitta ställningar som funkar.

  • Poucciiies

    Vi har det 4-5 gånger i veckan. Vi tar vara på tiden som vi har innan bebiiis kommer, då har man fullt upp med att vara förälder i början speciellt då allt är nytt.

    Har haft en bra graviditet utan massa illamående oxå så det hjälper juh.

  • Breaking Dawn

    Under början av graviditeten så bara 1gång i veckan max om ens det jämnt, mådde så otroligt illa så allt vi gjorde kändes som sjösjuka haha..det gungade för mycket

    Men nu är det kanske 1-3ggr i veckan, det har blivit praxis att så fort det är helg/man är ledig är det lättare, för då är jag inte lika trött. Maken retas med mig genom att säga "Nej inte idag, det är ju inte helg än.." för han vet att jag inte har någon lust på vardagarna när jag jobbar så långa dagar. Men är 'bara' i v. 21 än så det lär bli svårare ju större magen blir. Försöker att inte tappa det helt dock, det är lätt att känna sig stor och oattraktiv när man är gravid och så tappar man bort närheten till varandra, det finns mycket man kan göra som handlar om beröring även om man inte känner för just sex och mycket du kan göra för din partner...:P

  • Loreena

    Jag känner igen det där med helgerna..:) Vi åkte utomlands en vecka och då orkade jag varje dag :) Men när jag jobbar så vill jag bara sova.

  • frupoulsen

    är i v 17 och vi har sex varannan dag , om jag fick bestämma skulle det vara varje {#lang_emotions_smile}

  • Pumpkin

    Vi har inte haft sex en enda gång sedan bebisen blev till faktiskt. Första tiden, eller ja fram till runt vecka 17 ungefär, så mådde jag konstant illa och klarade inte av att han ens tog i mig på ett sexuellt sätt. Sen hade jag en blödning och blev orolig för det. Men från vecka 21 typ så borde vi kunnat ha sex, för vi har nog båda velat (i alla fall jag), men det har bara inte blivit av. Det är svårt att komma in i igen liksom. Jag är säker på att bara vi tar oss över tröskeln så skulle det funka fint, och nu börjar jag känna mig stressad eftersom vi går in i vecka 37 idag. Skulle gärna hinna ha sex innan bebisen kommer ut, så att det inte blir ett ännu längre uppehåll efter när det är avslag och allt sånt.


  • Spexig

    Ungefär som innan, ibland 2-3 ggr på en vecka, ibland 2-3 veckor emellan. Ofta ca 1 gång/vecka. Det är svårare nuförtiden när dottern inte alltid sover mitt på dan...

  • Kajak

    Jag är vecka 36+1 o vi har sex ett par ggr i vecka...
    Vi ser inte magen som problem även om jag är ganska stor.

    Vi har ofta sex när "storbarnen" är på dagis (kl 8.30-13.30, yngstan är hemma med sin pappa o jag är arb.lös) eller på kvällstid.


    Älskade bebis är beräknad till 15 maj.
  • matteme

    äh, vad är sex? {#lang_emotions_laughing} en gång är ingen gång, två är likamed noll? Eller vad är det an säger?
    När vi väl har sex är det underbart och man undrar sig varför vi inte har det mer ofta? Får helt enketl bli ändring på det {#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Hur ofta har ni sex under graviditeten?