Fylgja skrev 2010-10-19 11:56:17 följande:
Lilla fröet skrev 2010-10-18 20:12:10 följande:
jösses vad ni skriver tjejer..flera sidor bara i dag, fast det e kul

önskar er all lycka till med allt som ska göras
jag ska ta min sista spruta idag, ovitrell, men det slog mig nu precis..måste man ta den på nåt speciellt ställe? Under naveln..men sidan spelar ingen roll eller?
Ush jag e lite nervös nu...gör det verkligen så ont som man säger?
Jag e extra känslig nertill..fast i tarmarna o man stökar ju omkring i närheten...då jag har ibs, läste att du (kryddan) oxå har det..hur har all denna medicinering o så fungerat för dig? Eftersom min mage e så orolig så e jag orolig inför plocket, om man verkligen skulle behöva, kan man avbryta då för att uppsöka toalett o sen fortsätta?
Jag tog det väldigt lugnt med maten dagen innan, trappade ned till flytande mest och sedan fastar man ju ändå i princip från kvällen, med undantag för lite dryck på morgonen, så det finns ju inte mycket i magen. Såg till att det jag drack hade näring i sig dock, för att inte bli vimsig. Lever ofta på Proviva i sådana lägen och så också den här gången + lite fil och buljong o.s.v. I samband med FET och annat har jag kört lite samma modell och/eller garderat mig med loperamid. Vet inte hur det fungerar för dig dock - det har ju sina biverkningar också, men jag tar hellre dem än att känna mig orolig för missöden under ingreppet.
Och oroa dig inte för ÄP! Däremot kan du ju berätta om din IBS så att de är medvetna om att du är exta känslig. Jag brydde mig aldrig om det eftersom jag just då tyckte jag hade koll på läget. Jag tror det är svårt att avbryta för ett toabesök men de är ju faktiskt vårdpersonal och nog van vid de flesta kroppsvätskor om det skulle bli så illa
Medicineringen har stökat till det en del, framförallt Progynongen, men sedan är det ju svårt att veta vad som orsakar vad.. Under IVF-behandlingen var det nog mer överstimuleringen jag kände av. IBS:en var väl som den brukar vara när jag är lite under press.
Lycka till!!
Ja, jag försöker oxå trappa ner på maten..men proviva funkar inte för mig..det e så mycket socker så minmage slår bakåt ut då jag lever efter gi, då min mage mår bättre.
Frågade barnmorskan om jag kunde få ta immodium men det tyckte hon att jag skulle avstå ifrån..hon behagade inte ta reda å det heller å andra sidan...
Det står i mina papper att jag har ibs så dom vet om det..får hoppas att jag inte behöver gå då..tänker ju inte bajsa på dom iaf
Jag har inte kännt av nåt så med sprutorna utan det e väl mest den där sprayen om det blir nån mer gång..