Inlägg från: Lilla fröet |Visa alla inlägg
  • Lilla fröet

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-11-01 08:08:51 följande:
    Mom, jag fick för mig att det var en blasto du fick tillbaka och då är ju BIM på lördag. Det var ett dumt antagande. Men då borde BIM vara nu i dagarna, eller hur? Spännande  

34,an. GRATTIS till glad gubbe och FET-tid. Nu jäklar ska här bakas bebis!

Lilla fröet, jag hoppas verkligen att din magkänsla är helt uppåt väggarna fel och att du får ett stort plus på fredag. Du har ju inte fått mens än......när skulle den komma förresten?

Hur går det för er allihopa??

Mitt graviditetstest börjar bli starkare så nu kan man börja slappna av. Det kommer nog gå bra på TD på torsdag. Symptomen börjar känas tydligare nu när vi äntligen (igår kväll) kom hem och jag kunde börja fokusera på oss familjen helt igen. Har ju varit helt annat fokus denna helgen. Förlåt att jag dumpade så mycket på er i helgen men det var så skönt att spy ur sig frustrationen.

Håller tummarna sååå hårt för er alla!!!
    STOR kram till er.
    så roligt att det blir starkare..det e ju så kul! Här får man ju dumpa så mycket man bara vill, eller hur??!!

Så om jag gjorde äp för 2 veckor sen på onsdag så ska den komma på onsdag nu då? Kund ejag nästan känna...men vi får se, är så sugen på att testa iaf
    Mamma till världens finaste tjej (vill du kolla hos mig så säg till
  • Lilla fröet
    Vädur 78 skrev 2010-11-01 18:03:45 följande:
    Är nu ruvare till en fin blastocyst tack för tummarna och lycka till allihopa som är på gång nu
    håller alla tummar o tår jag  har
  • Lilla fröet
    Släggan skrev 2010-11-01 21:36:38 följande:
    I´m back!  Härligt att läsa om alla omslag, ruvningar, naturliga graviditeter o annat ni delar med er. Ingen nämnd ingen glömd!

Lider med dig FruNaftra, hoppas din syster snart släpper in dig i sitt liv igen.

Vi har haft härliga dagar i Budapest, kan verkligen rekommendera er att åka dit. Mycket att titta på, god mat, shopping och så e det ju inte helt fel att det e 50-70% billiagare än i Swedala. Varit på SPA och lyxat med både massage och pedikyr.

Ja å så var det det här med ruvningen. E nervös så in i bomben att mensen ska komma. Har haft lite molvärk då och då men känner annars inga andra symtom. Har testdag på fredag 5/11 och det typ 88 timmar kvar , vilket känns som en evighet.
    så härligt att ni har haft det bra
     jag känner ingenting heller, mer än lite molvärk vid äggstockarna, eller eventuellt fogarna...o ryggen, men jag känner att det likaväl kan vara mensen som e på intågande..vi har ju td samma dag, hoppas att vi båda får bra reslutat
  • Lilla fröet

jag kund einte hålla mig längre..tog ett test o det va ju negativt såklart..ush va jag ångrar mig nu..allting känns ju så förstört. VARFÖR skulle jag va så dum o kolla..
    Fan oxå
  • Lilla fröet
    Vädur 78 skrev 2010-11-02 08:32:40 följande:
    Fy vad jag hatar att ruva Det är så jobbigt!!! Ena stunden är man positiv nästa negativ och så rullar det på......

Jag har ju lite gynstolsskräck men gud vad bra det gick igår. Torbjörn är ju verkligen suuuper kändes ju inte det minsta obehagligt igår Men kanske känns mer när man har gjort hormonstimulering och ÄP innan nu är det ju första gången jag gjorde ett FET. Är ju grymt skönt att slippa det kletiga kladdet från vaggisarna oxå.......

Räknade lite innan och misslyckas detta så kan vi nog inte starta med behandling förrän i slutet av januari.......
    Skulle mensen starta nästa vecka får man väl inte starta då eftersom man ska kolla med gravtest veckan efter och sen mensen efter det så tror jag inte att det funkar eftersom julen är då och sen kommer jag få mens runt nyår och då har de väl inte öppet........
    Härligt att det går bra
    Får man inte börja direkt efteråt? Om det visar negativ o mensen kommer? Måste man vänta en hel cykel? Eller beror det på vilken sorts behandling man gör?
  • Lilla fröet
    Vädur 78 skrev 2010-11-02 09:00:24 följande:
    Kramar om! Vilken RD är du på då???
    Tack... rd 11, men alla symptomen e ju borta
  • Lilla fröet
    cotton skrev 2010-11-02 09:34:40 följande:
    Lilla fröet, var det en blastocyst eller tvådagars du ruvar på? Känns om att tvådagars-äggen är lite svårare att få tidiga plus från. Jag förstår att ditt hopp är naggat i kanterna och jag kan bara krama om dig och innerligt hoppas att ditt minus enbart är ett minus för att det är för tidigt att testa.

Vädur78, vad spännande! Kommer du att börja testa i helgen redan? Coolt och modigt. Lofs kan man få tidiga plus med blastisar. Jag testade tydligt plus med Cornelius på RD7.

Släggan, härligt att höra att ni hade en så fin semester! Jag hoppas att det laddat upp era batterier och att ni fått mycket ny energi.

Sydney, vad jobbigt att du får vänta på din mens. Men njut av er resa till Rom nu. Jag har varit där två gånger och jag är helt förälskad i staden.
    2 dagars e det, ja, jag hoppas på innerligt oxå, men magkänslan brukar ju stämma, får hoppas att den har fel..
    Kände att jag va tveeggad i morse när jag skulle ta det, både ville o inte, men jag kände nu efteråt att det kanske va bra att få det negativa idag när jag e ledig än i mon på jobbet, när mensen kommer alltså..nåt positivt i det hela iaf
  • Lilla fröet
    didda skrev 2010-11-02 13:49:50 följande:
    Jaha, så har jag börjat blöda Fy faaaaaaaaaan för det här! När inte den finaste av alla blastisar ville fästa hur ska man då klara av att bli gravid? Usch!
    ush..*kramar om*
    tänker på dig..även om inte det hjälper
    tycker att det e så orättvist att det ska va jäkla svårt...
  • Lilla fröet

hur mår du fru Naftra..med familj o mage

• Lilla fröet
    FruNaftra skrev 2010-11-02 14:24:00 följande:
    Familjen är trött och hängiga. Lilltjejen bara gnäller och gråter och vill ingenting och jag vill bara lägga mig under täcket och försvinna just nu. Tacksam över graviditeten men just nu får jag dra dubbelt lass eftersom jag måste göra allt trots illamående och komatrötthet. Har inte mycket att gnälla över med tanke på omständigheterna så jag försöker rycka upp mig.

Hur är det med dig???
    nånting jag har lärt mig, att oavsett tillstånd får man faktiskt gnälla, även om det mest underbara har uppenbarat sig så kan ju andra tråkiga saker hända..eller hur..

Jag har bakat o grejat här hemma idag inför min dotters  kalas..måste ha nåt att sysselsätta mig med, då jag bara går o väntar på att tiden ska gå o mensen komma...
    ush vad jag ångrar att jag skulle va nyfiken
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19