Inlägg från: Lilla fröet |Visa alla inlägg
  • Lilla fröet

Carlanderskatöserna del 19

jag har oxå endometrios, men visste inte om det förrens jag gjorde en titthålsoperation, sammanväxningar här oxå..men känner ju inte av den som sagt mer än kraftiga blödningar o långa dagar med blödningar. Men nåt jag däremot känner av e ju barnlösheten...det e väl en utav anledningarna till det iaf..

Jag gillar snön är så glad att den e här över julen, men håller med om att den kan försvinna i januari..aldrig e man nöjd, jobbar nu varje dag fram till julafton så jag önskar er alla en underbart glad jul om jag inte hinner titta in innan dess

Mamma till världens finaste tjej (vill du kolla hos mig så säg till
  • Lilla fröet

hej på er, o GOTT NYTT ÅR o grattis i efterskott Cotton..

Va jobbigt för dig Fru Naftra att det inte går över, jag har haft både ma o mf 3 tillfällen o har alla gånger blött olika, fick första g i v 10, (ma) o jag blödde i några  veckor faktiskt, o sen har det trappats av, andra g fick jag skrapas då allt inte kommit ut..men jag hade väldigt ont..

Jag skulle tebax till Ca nu på fredag gör ett vul, men Elisabeth ringde o talade in på telefonsvararen häromdagen o avbokade tiden..pga hon inte va där...blev jättebesviken, det e ju inte hon ska ska utföra vul...fick ingen ny tid utan hon skulle höra av sig den 10 igen!!

Tösen 2006 BF 15/8 2011 (säg till om du vill kolla hos mig)
  • Lilla fröet

kryddan, lycka till i mon, det kommer gå kanon

finaste tösen 06 (säg till om du vill kolla hos mig)
  • Lilla fröet

kryddan, stort grattis, underbart ju

• Lilla fröet

ush..har haft ont i magen sen i fredags, kommer o går, menssmärtor..ush va jag känner mig orolig o illa till mods, värre när jag rör på mig till en början , men sen även när jag ligger stilla..detta va väl för bra för att vara sant....

• Lilla fröet

jo, har klart funderat på att åka in o kolla till den lill* men detta vädret vi har i gbg lockar mig inte att åka ut direkt...
    fick det i fredags efter att jag jobbat o stått i o burit lite golv på kvällen...men har ju den där vanliga växtvärken..men det e mer än så, fick änna ont i ryggen oxå förut men det gick över, dom ska ringa från CA i mon..får se vad dom säger, åker till jobbet i mon o gör det jag orkar o kan annars går jag hem igen..

Man kan väl bara ringa till sjukvårdsupplysningen nu förtiden?

• Lilla fröet

jösses va ni skriver, missar ju flera sidor när man e på jobbet
    Det ringde ingen från CA till mig idag, kan ju tyckas lite dåligt, med tanke på att dom bara avbokade min tid sådär, men dom har väl kanske mycket att göra

men fru naftra, vill ju inte skrämma dig, men så va det för mig efter mitt ma..men jag hade iofs lite ont oxå, men läkaren på gynakuten bedömde att det kommit ut tillräckligt så det inte behövdes nån skrapning, men när jag sen träffade min läkare på fertilitetsutredning på sahlgrenska så la hon in mig direkt..o skrapning

Men hoppas dom kan ge dig ett bra besked i morgon

• Lilla fröet

fru naftra...helt ärlgt så minns jag inte om det luktade illa eller inte, förlåt, menade inte att skrämma upp dig..
    men jag blödde ett tag, men det e ju6 år sen så minnet sviktar lite, har mina journaler nånstans..ska leta efter dom,

• Lilla fröet

ja, idag ringde dom äntligen från CA, fick en tid i mon för vul..åh, fytt i rackarn va jag e nervös..orkar inte med fler dåliga besked...hon hade förklaringen att dom fått avboka min tid..dom hade så mycket att göra...taskigt tyckte jag när man betalt så mycket pengar..

ush vilket negativt inlägg.. hoppas det går bra för er alla andra som e på g

• Lilla fröet

härligt att ni underhåller varandra här i tråden
    namn är verkligen svårt.. vi fick idag se en liten plutt på 21,9 mm..så härligt ;-D va så nervös att jag trodde jag skulle spy. Göran blev så fundersam om att den va så stor så han räknade o räknade o trodde nog först att det hade blivit iaf vid återinförandet men ångrade sig sen,

Cotton, va härligt, då har du ju kommit riktigt långt hur mår du?

Fru Naftra, hur går det för dig med cysta, blödningar?

Tösen 2006 BF 13/8 2011 (säg till om du vill kolla hos mig)
  • Lilla fröet
    cotton skrev 2011-01-12 16:40:23 följande:
    Ååå vad härligt! Hur långt gången är du? Vår bebbe har också varit stor och alltid legat flera dagar före sin "dag". Då blir man stolt som mamma

Fru Naftra, shoppa på du, det är du VÄRD!!! Och förhoppningsvis känner du inte cystan för att den minskar "as we speak" så att säga

Amorosa, jag älskar också namnet Elsa. Men en god väns dotter heter så, därför är den inte aktuellt. Jag älskar också namnet Selma, och vi pendlade mellan Stella och Selma länge, men Carl föredrog Stella, han sa att han sa fel på Selma och på SEMLA i huvudet varje gång han tänkte på henne... Ja, det är ju helt klart konstaterat att han är konstig, min man
    jag har bf 13 aug, så det e lite olika, kollade på growing people o där e det 9+5 OCH 9+3 o på familjeliv e det 9+4 tror jag..jag föredrar 9+5 vill så himla gärna berätta för våran dotter..men man kanske ska vänta lite till..ska ju på ett ul nästa vecka igen
  • Lilla fröet

oj vad det händer saker här, shibby, stort lycka till idag hade sett grymt kul att se dig ligga så på kontoret
    idag ska jag på mitt andra vul, ush vad jag e nervös att den inte vuxit som den ska..o va lurigt det e, är ju tyvärr en som måste läsa o läsa hela tiden om saker jag håller på med, o det måttet som göran uppgav på fostret o den veckan stämmer ju inte..så nu e jag skitnojjig igen..

• Lilla fröet

han sa att den va 21,9 mm, men jag har kollat i mina böcker o runt på nätet o då e jag bara i v8-9 kansk, o jag va ju i v 10 då, 11 nu o då ska den va ju va flera cm...kan väl aldrig sluta nojja..eller sluta leta info

• Lilla fröet

shibby, va härligt det låter stort lycka till

idag gick det bra den hade vuxit till 3,4 cm från 2,2 i onsdags, o det va hon nöjd med, o den sparkade o viftade hela tiden, shit vilken känsla..kommer alltid tårar när jag ser den lill* så den va fortfarande beräknad till den 13 aug ...hoppas den hänger kvar nu bara!!!
    Hür mår ni andra som har klimpen i  magen? O ni andra såklart?

• Lilla fröet

inga fler ul bokade, vi gjorde ett vanligt ul på magen idag..trodde jag inte gick såhär tidigt.. KUB, nä..varför gör man det? e det när man e över 35?

• Lilla fröet
    amorosa skrev 2011-01-19 08:04:31 följande:
    Lilla fröet: helt underbart! Stort grattis! Känner du dig lite lugnare nu?
    tack så mycket, nja, lite kanske, skulle helst vilja göra ett om 3 veckor igen..men det vill dom nog inte gå med på...jag e så supernojjig, önskade att jag inte va det, men det e ju för o nackdelar med allt

Vi berättade för vår dotter igår, hon såg ut som hon sett ett spöke, o när vi sa att hon skulle bli storasyster svara hon Näe... härliga små barn
  • Lilla fröet
    Skrippo skrev 2011-01-21 08:37:49 följande:
    Hej på er fina vänner

Har ju hållit extremt låg profil här i tråden.
    Gjorde FET den 11/12 och hade TD 25/12. Och jag plussade!!!!
    Men rädslan har varit stor eftersom det slutade i MF sist.
    Men i måndags varvi på VUL och allt såg perfekt ut och det lilla hjärtat pickade på så fint!!
    Har nu varit på första besöket hos BM, mysigt!
    Nästa UL blir 15/2 och jag längtar som en tok!
    Men skillnade mellan när jag var gravid och fick missfall och denna gången är att denna gången så känner jag mig verkligen gravid. Mår illa, trött och har ömma bröst.

Kram på er alla
    stort grattis åh så roligt! kram
  • Lilla fröet
    Green tea jasmine skrev 2011-01-29 10:04:33 följande:
    Hej alla kämpade, Undrar om ni vet om det är någon kö på Carlanderska nu. Kan man få sätta igång med en gång? Vi har bestämt oss för att göra syskonförsök, fick en dotter augusti 2009.
    Vi va där på första besöket på måndagen, på onsdagen började vi o spruta det beror ju såklart på att jag precis fått min mens då
  • Lilla fröet
    majsanna skrev 2011-01-30 09:02:04 följande:
    Testdag idag och ett stort j..la plus dök upp!! Kan inte tro det.
    åh så roligt stort grattis
  • Lilla fröet
    cotton skrev 2011-02-07 15:58:40 följande:
    Gravida - övrigt
    då hänger jag på där
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19