Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Grattis tOva till lyckat RUL! 

Ang. begagnat eller inte så köper jag mer än gärna begagnat så länge det är fina grejer. Håller på att leta mig snurrig på blocket efter babybjörn, babysitter osv. Kläder ska vi låna dels från min mans brorsbarn (+liggdel till vagn) och har även grejer från när jag och mina syskon var bebisar. 
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-03-29 13:19:15 följande:
    nu ska jag dra, hihi hörs sen..å tjejer hur e det med era boobs? jag hade stl 75 B innan å nu har jag 2 tunga d,dd kupor....
    Jag hade också 75b innan och de har bara vuxit lite. Är lite besviken haha. Kan fortfarande ha samma bh men tycker att det siter väl tight, främst runtom. Jag använder mest mjuka toppar nu, tycker att det är skönast. 
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-03-29 16:24:48 följande:
    Hej gumman! Kom just hem fr min Bm å jag tog upp detta med smärta på natten, å hon va helt övertygad om att det är ligamenten, som hon sa att nu går det fort ett tag framöver, å klart det känns. e du säker på att det e sd du har?
    Hej! Skönt att allt såg bra ut hos bm! Själv har jag inte sett till min sen v8 och hon svarar inte när man ringer (har prat med andra barnmorskor). Nej egentligen är jag inte säker på att det är sd, har ju aldrig haft det innan. Men livmodern blir hård och känner jag på magen är det som att det dunkar, som pulsen typ. Ont gör det däremot inte. Ligamenten känner jag däremot av om jag reser mig hastigt, hostar osv. 
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-03-29 17:09:47 följande:
    men då e det ju fr fam, å jag köpte ju med begagnad vagn....men inte kläder fr främmande, en sak e ju om det e fr fam.
    Ja fast jag skulle kunna köpa kläder från okända människor med, ser inget fel i det. men somsagt man gör ju som man vill, inget av det är fel.  
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-03-29 17:23:52 följande:
    tack så mkt =) jo en Sd känner du ganska så snart skillnad på, magen blir stenhård å typ reser på sig för att sen släppa igen, men det e kroppens sätt att förbereda sig på, din livmoder tränar inför fölossning. men jisses, sen v 8 ????? du ksnakse skulle byta bm?
    Din beskrivning av sd är typ så jag känner. Men svårt att avgöra hur mycket som är normalt och inte. Ang. bm besök så ser rutinerna ut så här tyvärr. Efter inskrivningen är första bm-besöket v25. Sedan blir det tätare. Så jag tror inte det skulle spela någon roll att byta bm. Men är det nåt spec. får man säkert tid däremellan. 
  • mammailund85

Godmorgon tjejer! Inatt sov jag gott utan massa sd, skönt! Vi har inte heller börjat handla än, men jag är väldigt sugen på att sätta igång. Hittar massa skoj på blocket. mannen tycker däremot vi kan vänta. vi ska också få endel som min mans brorsbarn växt ur. 

• mammailund85
    060810 skrev 2010-03-30 10:23:35 följande:
    Ja nu ska det bara va bra besked här! Dåliga vill jag inte ha mer nu. Min inställning är det inget fel på, bara alla andras! :p Ja folk som säger att jag inte kommer klara detta och hur det ska gå för mina "stora" barn mm.. Hatar när folk dömmer ut mig på en gång! Jag får göra det bästa av situationen och jag tror allt löser sig om man ser positivt på det.
    Grattis till positiva besked och härligt att du har en positiv inställning och kämparanda. Du kommer att klara detta även om det är kämpigt förstås! kramar
  • mammailund85
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-30 09:19:18 följande:
    Min man är lika dan och säjer alltid vi kan vänta lite med inköp till lill*n. Jag spanar ofta på Tradera samt blocket Jaha då har man på ett par dagar gått nr 1,1 kg hmm... Tänkte ta en långrunda idag med lillgrabben sen i eftermiddag i det underbara härliga vårvädret Så jäkla mysigt väder och dessutom ser man massa underbara blommor som kommit upp ur marken Ser så fram emot att få plocka fram grillen sen längre fram och abra sitta ute och käka gott och spana på omgivningarna då hmm ja då ängarna,hagarna haha men kanske en o annan granne från fjärran som går förbi med sina jyckar
    Jo det är så underbart att våren kommit! Jag ska ge mig ut på promenad nu, sitter bara och laddar upp med lite fruktsallad och yogurt, frukost nr 2 hehe. Tyvärr har min rygg strejkat vid långpromenader så det blir nog inte jättelångt..
  • mammailund85

Hej! Nu sitter jag med en kopp te och hallongrotta och pyret pirrar i magen :) Var ute och gick typ en timme innan, men får så ont i rumpbenet =/ Tur att jag har tid hos sjukgymnasten nästa vecka. Tråkigt om man inte ska kunna gå promenader i vårsolen!

Pratade med min bm nyss. mitt urinprov visade inte på nån uvi, skönt! Fast nån sa att man kunde ha det utan att det syntes? 
    Jag frågade också om järntillskott och om det inte borde räcka med mina aco kvinna. men enligt henne skulle alla gravida ta extra järn från v20 och hon rekommenderar niferex. Jag är lite orolig va min mage ska tycka om det bara, är ju hård redan innan...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10