• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnn: vad ska din flicka heta?

(¯`°?.¸ ღ♥Vår vackra prinsessa kom 100816♥ღ ¸.?°´¯)
  • carohl
    Angel20 skrev 2010-09-03 09:01:38 följande:
    carohl: Japp jag har varit på amningsmottagningen och dom på bvc har försökt hjälpa oss... jag har försökt pumpa, men d ger inte tillräckligt så vi får ändå kompletera med ersättning några ggr per dygn =0(
    fasen d hade vatt så gott om d funka, för oss alla... jag försöker att inte ge upp ut i fall d blir bättre, men nu har jag istället börjat tycka synd om lillskruttan som får jobba så mycke för så lite... Inatt satt vi å försökte amma i över en halvtimma och hon käkade max 5min utav dom.
    Ok jag bara undrade för jag hade också problem men så fick jag hjälp och det blev bra. Dock så tycker jag att hon sväljer mycket luft igen vilket är mitt problem när jag ammar... Jag förstår då att du funderar på ersättning på heltid om hon inte får i sig tillräckligt. Det är ju frustrerande när man blir så maktlös... Rynkar på näsan
    elinnnnn skrev 2010-09-03 09:04:20 följande:
    tack mjölkstockningen är ju borta nu men smärtan i brösten är outhärdlig :( jag har varit hos amningsmottagningen men inte hjälpte det.... även alla justeringar osv av barnmorskan så var ändå bröstvårtan ihoptryckt när vi tittade på den....
    sen fattar jag inte hur man ska leda barnet till bröstvårtan utan att hålla i sitt eget bröst. dessutom så är ju bebis inte still när hon är hungrig, huvudet går ju till höger och vänster och händerna åker upp till munnen osv.. helt kaotiskt
    jag vet du skrev till angel ang pumpning, men jag svarar på det med :D det gör ännu ondare för mig att pumpa annars hade jag gjort det och gett på flaska ett tag och sen försökt amma igen men eftersom det gör så himlans ont och jag absolut inte vill ha fler sår så är pumpning inget alternativ för mig...

har du haft en hel smärtfri amningsupplevelse hittills???
    Jag fick jätteont i början, hade sugblåsor osv. Det gick över och har funkat  bra tills igår eller inatt nu gör mina vårtor ont igen! Jag hoppas att det går över snart...
    Gör det ont med pump? Jag har aldrig pumpat men har köpt en pump för jag ska pumpa ur har jag tänkt så att jag kan sticka iväg med Michelle på dansskola på onsdagskvällar och så att minn sambo och lillan kan nöjet att ge henne mat ibland men längre fram. Usch om det gör ont Rynkar på näsan Jag hoppas att jag inte tycker det när det väl är dags...

Jasmin vilket fint namn!
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-03 09:21:36 följande:
    Det stämmer nog bra att det är vi kvar men verkar ju vara på G för de flesta iaf utom mig tyvärr.
    Det kommer Glad Tyvärr så verkar alla gå över vilket kan kännas låååååångt men snart så!
  • carohl

Nu tjejer måste jag logga ut då Alexis vill ha min uppmärksamhet Glad

Jag loggar in en annan gång igen, jag hoppas att ni som väntar på era små ploppar ut de snart så får ni också gosas...

• carohl

Hej tjejer!

Jag har inte läst bakåt men jag tror inte att jag missat nån bebis?
    Igår började mina bröst värka eller mest det högra. Igår kväll började jag må riktigt dåligt så jag tog 2 st alvedon sen jag och sov kl 21.30! Vid 3 vaknade jag av att jag frös ihjäl och samtidigt toksvettades jag så jag hade jordens feber... Min sambo hämtade 2 alvedon till mig.
    Hela dagen idag har jag haft feber så hela kroppen har värkt. FY FÖR MJÖLKSTOCKNING!!
    Jag fick ordination av amningskliniken att ta 2 alvedon + 1 ipren var 6:e timme...

• carohl
    elinnnnn skrev 2010-09-04 21:31:34 följande:
    åh stackare!! jag vet exakt hur det känns! jag hade ju i början på denna veckan och jag har inte riktigt återhämtat mig ännu :S
    försök att amma så du har alexis haka i bröstet där det är knöligt, då släpper det snabbare eftersom hakan masserar stället samtidigt som hon suger ut mjölken. hoppas det släpper snart.
    många kramar

Hej!

Vad rar du är som tänker på mig Glad
    Jag mår bättre men är fortfarande mycket öm och febern vet jag inte hur det är med riktigt då jag går på mina piller... Den hinner inte ta sig riktigt.

Såg att du hade gett din sessa ers och hon hade sovit bra. Funderar på om min mjölk mättar henne med, Alexis alltså. Jag matar henne heeeeeeeela tiden. På natten brukar det vara kl 23.30, 2 eller 3, 4.30, 6 och det kommer mycket mjölk men mättar det? Jag får kämpa med att rapa henne åtminstone 30 min varjee gång vilket inte blir mycket tid till sovandet. Sen så kräver Michelle inte mycket av mig nu men hon vill hemskt gärna att jag följer henne till skolan varje dag så kl 6.30 när jag fått Alexis att sova får jag börja med nästa unge... Det blir max 3-4 timmars sömn på natt. Under dagen har jag sällan ro att sova. Ska ta upp det med amningskliniken på tisdag då jag bokat tid där...

• carohl
    Malinski79 skrev 2010-09-05 10:54:03 följande:
    God morgon tjejer!!!!!

Bf+4 idag då och här sitter man fortfarande För varje dag som går så kommer vi närmare dotterns födelsedag (11/9) oxå Obestämd och jag vill ju HELST inte att de ska få samma födelsedag..Hahaha vad är oddsen på det?? föda två barn på SAMMA jäkla datum?!? Då kanske man ska köpa sig en trisslott oxå isf

Perssonlund: Jo jag tror det va bf+8 som lillskruttet fick på  Så sätt fart Då ska jag isf få på torsdag!! Vill ju helst inte behöva gå till bm igen på onsdag, men som det är nu så lutar det åt att jag VISST kommer att få gå dit Skrikandes Även om MYCKET hinner hända på dessa dagar (hoppas jag)
    Hoppas du får snart gumman!
  • carohl
    carohl skrev 2010-09-05 16:04:34 följande:

Hej!

Vad rar du är som tänker på mig Glad
    Jag mår bättre men är fortfarande mycket öm och febern vet jag inte hur det är med riktigt då jag går på mina piller... Den hinner inte ta sig riktigt.

Såg att du hade gett din sessa ers och hon hade sovit bra. Funderar på om min mjölk mättar henne med, Alexis alltså. Jag matar henne heeeeeeeela tiden. På natten brukar det vara kl 23.30, 2 eller 3, 4.30, 6 och det kommer mycket mjölk men mättar det? Jag får kämpa med att rapa henne åtminstone 30 min varjee gång vilket inte blir mycket tid till sovandet. Sen så kräver Michelle inte mycket av mig nu men hon vill hemskt gärna att jag följer henne till skolan varje dag så kl 6.30 när jag fått Alexis att sova får jag börja med nästa unge... Det blir max 3-4 timmars sömn på natt. Under dagen har jag sällan ro att sova. Ska ta upp det med amningskliniken på tisdag då jag bokat tid där...

Det blev mycket klaga där ser jag. Jag älskar att amma min flicka men jag skulle vilja att hon blev mätt längre så att jag fick mera bara...
  • carohl
    Perssonlund skrev 2010-09-05 09:51:01 följande:
    Tänkte vilket under det hade varit om det hade varit BF+8 som gåller för alla dom sista. Var det inte lillskruttet som helt plötsligt började känna och åkte in just denna dagen? Aja vi får väl se. Håller tummar och tår för er alla!
    Jag fick Michelle på bf+8 Skrattande
  • carohl
    LillSkruttet skrev 2010-09-05 16:22:18 följande:
    Japp, Leonard kom på BF+8.

Leo 2 dagar:
    Leo 2 dagar
    Vilken sötnos! Fantastiskt fin pojke du har fått!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10