Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Amningskudde har jag inte funderat på, men det är så svårt att veta vad man verklligen behöver bland alla dessa prylar....

• mammailund85
    Pregga skrev 2010-03-30 20:01:03 följande:
    Den kära leken-hur kan du vara utan Bh?? jisses, jag släppte lös mina nu å det gör ONT!
    mina bröst gör inte alls ont och jag går gärna utan (fast med mjuk topp). Tycker snarare bh skaver och kliar nu. så det är olika helt enkelt :) 
  • mammailund85
    Malinski79 skrev 2010-03-30 20:19:03 följande:
    Hej tjejer!!! Imorrn är det ÄNTLIGEN dax för Rul....Men det är med skräck blandadförtjusning...Är faktiskt livrädd att allt inte ser ok ut!!!! Många av er andra har ju iaf sett den lill* nångång innan UL:et,men jag har ingen koll.. Så imorrn kl 13.30 kan ni gärna få sända en tanke till mig
    Ska absolut tänka på dig då. Det kommer säkert att gå bra! Jag hade gjort 2st VUL/UL innan, men var ändå sjukt nervös. 
  • mammailund85
    lillabambi skrev 2010-03-30 21:05:16 följande:
    Denna underbara dag startade med det efterlängtade ultraljudet. Jag och Linus var hyper nervösa det var ganska tyst i bilen påväg till Mora. Vi satt i väntrummet och det kändes som en evighet. Tillslut fick vi komma in och ultraljudet började.. Det var en kanon bra barnmorska och förklarade allt vad hon gjorde, allt såg jätte bra ut ett tickande hjärta och en otroligt lekfull liten bebis i magen. Sög på tumme och var lite wrong ville egentligen inte alls sammarbeta men gav sej tillslut :) En otroligt underbar upplevelse, tårarna sprutade på oss båda. VI ska ha en bebis:) Inte nog med att dagenen började otroligt bra, så var jag och linus  och käkade på resturang, firade våran ett års dag :) Vi Beställer mat och går och sätter oss, sitter tysta en stund och sen tittar Linus på mej och säger Älskling, skulle du vilja förlova dej med mej ? Såklart så sa jag  Ja så nu är man nyförlovad :) Känns som allt faller på plats. Efter några jobbiga dagar så kunde inte det bli bättre. Jag är otroligt lycklig:D
    Ett stort grattis till både lyckat RUL och förlovning! Vilken underbar dag för er :) 
  • mammailund85

God morgon! Nu har jag ringt till sydsvenskan och klagat för 3:e gången på en vecka för att tidningen inte kommer, får väl se om den dyker upp imorn då...nån mer som har svårt att kontrollera sitt humör nu som gravida? jag tappar besinningen helt över sånna här småsaker....

Annars är det bra förutom ryggen. Ska man inte ens kunna gå på promenad? Idag blir det vattengympa igen med de andra pensionärerna :)  
  • mammailund85
    den kära leken skrev 2010-03-31 09:21:05 följande:
    Vilken tur ni har. Vi har mest läkare och annat löst folk. Vad ska man med 10 läkare till? Hade gärna haft en elektriker, en röris och ett par snickare istället. Alla är iaf väldigt hjälpsamma. Vi gör så mycket vi kan själva men el och rör måste man ju ha hjälp med.
    Vi har nästan uteslutande studenter i bekantskapskretsen. Inte så otippat här i Lund kanske? Vi behövde en såg häromdan, men ingen hade ens ens såg hehe. Så nu har vi köpt en. Förresten har jag flera barnmorskor i min klass (en kurs i sexologi). Rätt kul att prata om graviditeten med dem :)
  • mammailund85
    den kära leken skrev 2010-03-31 09:29:54 följande:
    Åhh Lund mina fina hemstad :) 2 av mina syrror bor där. Och en del kompisar. Är där ganska ofta. Är ni därifrån eller bor ni där för att ni pluggar? Vad pluggar ni?
    Jo det är en härlig stad :) Jag kommer från Linköping och flyttade dit för att plugga. Min man är uppvuxen till stor del i Lund, på Dhingis Khan. Jag är färdig socionom sedan januari, men läser nu till en kurs i sexologi i Malmö. Min man läser civilinjenjör i datateknik och håller på med exjobbet nu. Vad är det du jobbar med nu igen? 
  • mammailund85
    icka84 skrev 2010-03-31 10:01:18 följande:
    Nu har vi precis varit på rutin ultra ljudet. Vilken lättnad att få se lill* pyret sprattla omkring där inne Underbart!
    Grattis till lyckat RUL! Jo visst är det underbart :)
  • mammailund85

Pregga, grattis till halvlek! och vad härligt att din lille pojke är så aktiv i magen. Jag har också känt mycket sista dagarna, men inget utanpå än.   

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10