Inlägg från: Malinski79 |Visa alla inlägg
  • Malinski79

Vi fortsätter, Bf aug 10

Go kväll mina damer!!!!

Hoppas allt är bra med Knyzzel + bebis, trots att hon inte varit inne här än....

Pregga: SKÖNT att du frågade din vän och att det INTE va så som du "misstänkte"...

elinnn: Du längtar väl inget alls tills imorrn kväll nu va?!?!?

Här har jag varit såååå trött idag,men det kan ju ha att göra med vädret oxå Men har iaf rensat ur 3 stora IKEA kassar med kläder som jag fått till Ella, men MEST skit!!!

Sen har jag lagt ut min gamla barnvagn på blocket, å nyss ringde det en Japan som inte kunde ett ord engelska och va intresserad..Kan tillägga att min engelska inte är vad den borde Men han verkade jätte intresserad iaf så han ska komma med buss imorrn och titta på den och det vore ju sååå skönt att få den såld direkt med tanke på hur länge vissa vagnar ligger ute...

Som ni säkert förstår då så köpte jag vagnen igår Den va jätte fin, emmaljunga är ju dock ganska stora och otympliga,men jag vill ha en rejäl vagn!!! Ska ta kort och lägga upp imorrn!

Ella 070911<3 lillasyster BF 100901<3
  • Malinski79
    tetta skrev 2010-07-25 21:22:40 följande:
    Idag har varit en mkt seg dag. Regnat och blåst så man har inte orkat att göra ngt.
    Haft molvärkar av och till. Öm i magen..Undrar om det är på G man vet ju inte.

Trött så in i norden. Kan somna på stående fot. Halsbränna av dess like,,,,,
    Ska snart krypa ner i bingen och dra täcket över mig...

Hoppas att allt är bra med dig Pregga!!

knyzzel var är du? vi vill se underverket!!
    Va mångas slempropp det är som börjat släppa "redan", spännande När jag väntade dottern så gick den i två delar dagarna efter varandra å dagen efter så va dottern ute!

Klart det kan va på G men det kan ju mola på rätt länge innan det är dags tyvärr...
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-07-25 22:13:49 följande:
    ok, men det låter ju positivt...men joooo just det ja, dom sa på fl när jag låg inne att det e när livmopderhalsen öppnar sig :)

hahaha nej du tjatar inte, du e självklart glad. Å vi är glada för din skull {#emotions_dlg.flower}
    äh va tusan vi skålar för att din kärlek kommer imon -

DÅSÅ tjejer, då höjer vi våra glas igen å skålar för SKÅÅÅÅL! Skål
    kram
    SKÅÅÅÅÅÅL!!!!! Skål (jag skålar i alkoholfritt rosé vin )

Det va värst Pregga vad du börjat skåla på sista tiden

Ja ni jag förstår verkligen att framförallt ni börjar "leta" tecken på att något ska starta, själv har jag såå många veckor kvar fortfarande så jag tänker knappt på det än Jag är beredd på att föda sist i denna tråden, fick ju BF 1/9 efter ul (hade 25/8 enligt senaste mensen)... Men lever lite på hoppet att det va exakt likadant med dottern hon kom BF-10 så det får GÄRNA denna lilla oxå göra
  • Malinski79

God morgon!!!

nu är jag och dottern återigen ensamma hemma, sambon började jobba idag igen Men han kommer ju iofs va hemma i 2 veckor till när bebisen kommer

Nu ska jag försöka få dagarna att gå genom att åka å hälsa på vänner, gå på stan m.m. Jag brukar tycka dagarna går alldeles för snabbt annars, tycker inte riktigt jag hänger med i svängarna...

Är det någon mer än mig som nästan aldrig behöver gå upp och kissa på natten??? Det är iofs sååå skönt, men prinsessan trycker ju på så mycket på dagarna så det "finns väl inget" kiss kvar till natten

Idag ska jag fräscha upp vår gamla vagn lite och senare i eftermiddag åka och möta "japanen" och se om han vill köpa den, vore såååå skönt!!! Det ringde en till nu och va intresserad om inte japanen köper den så det bådar gott Bara hoppas han inte ställer alltför många frågor eftersom jag har såå svårt att finna mig i vad allt heter på engelska när jag väl måste prata....

Hoppas ni alla får en underbar dag...Vi lär nog "ses" mer idag...

• Malinski79
    carohl skrev 2010-07-26 10:53:57 följande:
    Jag behöver inte heller gå upp på natten och pinka Skrattande Jag tycker att det är hemskt skönt

Haha Japanen? Lycka till då Flört
    Skönt att höra att jag inte är ensam om det, trodde nästan ett tag att något va "fel" på mig

Haha, ja det är en Japan som ringt på min barnvagnsannons (ska sälja dotterns gamla kombivagn, vi köpte ny i helgen ) och han kan inte ett enda ord svenska och min engelska är SISÅDÄR Så det ska bli mycket spännande!!!
  • Malinski79
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-26 11:07:13 följande:
    Fan att man skall gå och behöva vänta på provsvar och vara rädd
    Vad väntar du på för provsvar????

Elinnn: Nu är din STOOORA dag här, är så glad för din/er skull gumman! Hoppas ni får några dagar för er själva innan bebisen vill kika ut

Carohl: Han kanske prutar på engelska och jag inte fattar och bara säger "ja ja" Hahah...Nä då det ska nog gå bra
  • Malinski79

Jo jag kommer och går här lite Försöker fixa gamla vagnen som ska säljas idag+ tvättar + plockar lite..

• Malinski79
    Pregga skrev 2010-07-26 14:50:03 följande:
    Tjejer , hur har ni tänkt er på BB, ska ni stanna över natten eller flera dygn, eller åka hem efter 6 timmar?
    pratade med Carohl på tel innan å vi tyckte samma där, vi stannar ju iallafall en natt, ifall attd et skulle hända ngt så e man på plats. känns tryggare så. Med dottern så stannade jag i 3 dygn å det tänkte jag inte göra nu, skulle åka hem samma dag hade jag tänkt....men ångrade mig så ett dygn blir det iallafall...kanske 2. får se.
    Hur har ni andra tänkt er?

ELINNNNN-jag känner romans i luften, hahahaha vi alla tänker på dig..å hoppas ni får en trevlig kväll {#emotions_dlg.flower}
    kraam
    Ja du jag har inte riktigt bestämt mig än..Det känns som att det skulle va skönt att va kvar en natt, det va vi sist oxå..Men det va ju såååå långtråkigt

Men OM jag nu ska amma (vilket jag inte bestämt mig för än) så ska jag se till att försöka få igång den så mycket som möjligt innan jag åker hem..Men om jag inte ammar så kan jag tänka mig att jag bara vill hem till dottern så fort som möjligt..Hos oss (Ackis i Uppsala) är det ju besöksförbud, annars får man gå ner i cafét för att möta gäster... Men har som sagt inte bestämt nåt alls än
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-07-26 15:11:06 följande:
    ok, ja jag vill ju stanna kvar av lite olika anl, som carohl sa-tänk om man e hemma å bebis har kvar vatten i lungor osv å blir plötligt blå...FY VA HEMSKT! å för mig som det är jätteviktigt med aqmning för vill se att det sätter igång i lugn å ro..Vi har åxå besöksförbud, ja asså pappa å syskon får komma in, ingen mer. Å det passar mig UTMÄRKT, haha mja uttråkad...kanske, men jag kommer nog ha fullt upp med att stirra mig blind på den lille :)
    Här får inte ens syskon komma in, eller det va iaf så i vintras..Nu vet jag inte

Ja min dotter hade vatten i lungorna så hon hostade å harklade sig halva natten så vi gick runt med henne...Ja detta med amning är ju VERKLIGEN ingen lätt match...

jag hade ju en fruktansvärd amningsupplevelse senast så jag tror faktiskt inte ens att jag kommer "vilja/våga" försöka mig på det igen..Men jag ska fundera lite till innan jag bestämmer mig helt!
  • Malinski79

Men jag sätter alltid vattenmärke på mina kort jag lägger ut här, så de korten SKA de inte kunna använda!!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10