Inlägg från: Malinski79 |Visa alla inlägg
  • Malinski79

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-28 20:02:58 följande:
    hahaha min dotter frågade om hennes lillebror skulle kunna komma hem om han föddes nu, jag svarade-ja det skulle han...ungen-KLÄM PÅ DOMINIC; KOM IGEN KLÄMM!!!!!! hahahahaha
    hahahaha.....Helt rätt!!!! {#emotions_dlg.flower}
    Ella 070911<3 lillasyster BF 100901<3
  • Malinski79

Morrn morrn!!

Idag är det dax att gå till bm igen,men inte förrän 13.30 ska jag va där..Ska bli spännande att få veta hur den lilla ligger för jag tycker det bökas på nå alldeles enormt, så ska bli ska bli spännande att se om den fortfarande ligger med huvudet neråt...Sen är det eventuellt dags för ny blodgruppering (har nå antikroppar i mitt blod)..Annars är det ett "vanligt" besök Sen hoppas jag på att ev behöva gå dit bara 1 gång till Har ett besök inbokat den 12/8, men sen kan den lilla få komma inom 2 v (vi har 2v mellan besöken här). Kan INTE förstå att det är så pass nära att jag har min prinsessa här Hjärta

Kollade oxå på Livet på BB igår...Det är TUR man vet att de inte är sååå handlingsförlamade här iaf, här rusar de ju iväg med bebisen om det är något "fel"...För det såg verkligen inte trevligt ut

Nä tacka vet jag att kolla på Sjukhuset istället, det känns mer verkligt där Imorse va det förlossning igen och tårarna rann lika mycket idag igen

• Malinski79
    carohl skrev 2010-07-29 10:27:05 följande:
    Hon ligger nog säkert neråt fortfarande. Min bökar och stökar också massor men är fortfarande vänd neråt Flört
    Lät krångligt det där med blodet, hoppas det går bra!
    Jag har också mina besök med 2 veckors mellanrum, nästa besök är den 9:e och om jag föder tidigt så har jag ett till besök 2 dagar innan bf, hihi vi får väl se... Jag tänker att bara för att hon har verkat vara på väg ut tidigare så kommer jag nog gå över tiden. Fast hela min kropp skriker att snart är hon här!! Vilket gör en jätteglad men en vecka till åtminstone vill jag ha henne inne.
    Ja tänk att snart är våra flickor här!! Hjärta
    Ja jag tror faktiskt att hon fortfarande ligger med huvudet neråt för det har hon gjort ända sedan bm började kolla

Fick du din dotter före bf??? Jag fick ju min dotter bf-10 så hoppas på att det blir nå liknande denna gången bm sa att enligt statistiken så bör hon komma tidigare men som sagt inget hon kan "garantera"...Men får hoppas statistiken är på min sida denna gången
  • Malinski79
    carohl skrev 2010-07-29 10:38:14 följande:
    Nä jag fick "tvinga" ut henne 8 dagar efter bf... Glad
    Men den här flickan har jag ju redan varit in en gång så de fick lägga in mig och stoppa värkarna. Magen har sjunkit jättemycket så vi får se...
    Ja 10 dagar före är ju helt ok, 2 veckor -/+ säger de är helt ok Skrattande
    Ja det va helt ok att få 10 dagar innan BF, för jag va såååå inställd på att gå över..Så jag va faktiskt inte alls beredd på det då Men nu  förväntar man sig nästan att få tidigare, vilket är lite jobbigt..Bara för det så går jag säkert över tiden... Ja då "låter det ju iaf" som att du inte ska behöva gå över tiden!!
    Malten skrev 2010-07-29 10:39:48 följande:
    Hej på er! Jag håller på att tvätta, bla lite bebiskläder. Sen blir det körlektion i em, känns som att det går trögt med körkortet även om jag kör en massa nu. Sen tänkte jag börja packa bb-väskan trots att det är 4v till bf. Vi ska på bröllop i småland i helgen och hem till mina föräldrar i linköping nästa v och tänkte nog ta med bb-väska och babtskydd utifall att. Tror ni man kan ta med en laptop att lyssna på musik på eller är det isf bättre med cd-skivor eller ipod? 
    Ja om jag vore du så skulle jag packa bbväska samt babyskydd Nät jag väntade dottern så gick min morfar bort och det va begravning (50 mil hemifrån) 4v innan mitt BF och den enda anledningen till att sambon släppte iväg mig va att ALLT skulle va med, för man vet faktiskt aldrig när det startar

Jag tror du får ha laptop med dig,men är lite osäker!
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-07-29 11:26:02 följande:
    Läste min förlossningsjournal med lillan å hon födde jag i v 38+5 :)
    Är du i 37+0 idag eller 38+0?? Alla (framförallt bm) räknar ju såå olika...Jag fick min dotter 38+3 <3
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-07-29 11:34:19 följande:
    37+0 idag :) men man räknar ju då v 38 :)
    Ja jag räknar oxå så,men min bm räknar inte så...Jag är ju i 35+1 idag och då säger hon att jag är i v 35 och inte i 36..de (här iaf) räknar alltid fullgångna veckor!!
    Pregga skrev 2010-07-29 11:57:54 följande:
    ser nu att mitt sf mått i v 38 fulla med dottern var 33, å nu e det 35 :)
    vägde då 58.9 kg
    å nu 65 :)

Kikade lite på förlossnings korten med henne å jag tyckte då att jag var stor....men shit, då e jag gigantisk nu! hahahaah
    hihi,jag hade 36 i v. 33 Låg över den övre kurvan..Så ska bli kul att se va de blir för mått idag, ska ju ha en annan bm idag oxå...
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-07-29 12:16:00 följande:
    jaså? min Bm,räknar som mig :) men på sjukan så säjer dom 37, hm....men 38 låter bättre.hahahaha
    du är i v 36, kolla din baby beräknare här inne. :)

guuu va kul å gå till Bm ida :)
    hihi,ja jag säger att jag i v 36  men så kommer man till bm å hon kommer säga 35...
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-07-29 12:29:00 följande:
    men du är i v 36 :)
    JEPP Känns verkligen galet nära nu
  • Malinski79
    tetta skrev 2010-07-29 12:37:53 följande:
    Hello!!!

Nu har man varit hos bm.
    Bebisen fixerad fast det visste jag!
    sf måttet var 36 och hjärtljuden 140
    Mitt blodtryck var som alltid 110/70.
    Tappen var mogen......!!!!!!!
    Järntabletterna behöver jag inte fortsätta med!!

Har fixat bilbarnstol till plutten. Man kan hyra från mvc för 400:-
    Så vi bokade en nu. Det hade kommit nya och färgen var mocca brun. Hur snygg som helst!!

Ska nog ta och baka idag med. För här regnar det och det är sååå tråkigt med det.
    Va härligt det låter Skönt att allt ser ut att va redo då, "bara" invänta bebisen oxå

Nu slog det mig precis att det faktiskt kan va så att jag får ett barn med ds...Jag har verkligen inte tänkt på det sedan jag va på extrakollen (bebisen hade ekogent hjärtfokus, vit "fläck" på hjärtat som KAN innebära ökad risk för ds) Men "risken" för just min bebis är att om jag föder 253 likadana barn så har ett barn ds,men det KAN ju va denna.. Men om det nu skulle va så så vet jag ju att jag inte skulle älska det barnet mindre för det!  Men det bara slog mig precis nu!!!
  • Malinski79

morrn morrn ladies

Det va värst va många det är här inne som har sd å förvärkar m.m Är det bara jag som knappt känner något alls??Eller jo jag känner bebisen som bökar runt för fullt men känner inget "obehag" alls

Va till bm igår, så nu hoppas jag på att endast behöva gå dit 1 gång till, har tid den 12/8..Sen kan det va nog
    Allt såg TOPPEN ut, jättebra värden..Å bebisen ligger lååååångt ner (vilket kan innebära att det går snabbt, vilket jag är orolig för), och den är istortsett fixerad..Hon skrev ruckbar för hon kunde rucka på den ca 2 mm Det känns verkligen att bebisen sjunkit ner för jäklar så det trycker/ilar och va jag vaggar fram nu..Det har jag inte gjort innan

Sf 37 (v 35+1)
    hjärtljud 155
    blodtryck 127/80

sen hade vi ett långt samtal kring amning och HUR snabbt det kan gå denna gången

Ska försöka masa mig ner i källaren och ta fram alla bebiskläderna och sortera och tvätta dem idag så jag kan börja packa bb väskan..För nu har två bm "varnat" mig för att det verkligen kan gå undan denna gången + att den verkligen är "startklar" snart (även om det kan dröja ett par veckor)..Men sambon vill verkligen att jag packar den nu, så är väl bäst att va snäll att göra det då

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10