• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • den kära leken

Japp eftersom jag mer än gärna handlar allt begagnat så kommer det att ta lite tid att hitta allt så jag ska börja så smått efter RUL. Varför ska ni inte börja förräns i maj?

elinnnnn skrev 2010-03-10 13:14:30 följande:
    ska ni börja med det direkt efter ultraljudet?? vad mysigt! vi ska inte börja handla förräns i maj... 2 månader kvar ungefär! Fast i maj ska ALLT inhandlas så det kommer bli mycket att göra hihi, mysigt!
    BF 100817
  • SweetLilly

Vi åker nog till ullared nu i april cch handlar det mesta Sen blir det väl sånt vi inte hittar där allt eftersom..

Jag vill vara någorunda "liten" när man ska fara runt och shoppa, men får troligen leta rätt på en rullstol till Gekås, för där kommer jag aldrig att orka gå..

Har fått ont i fogen fram nu också *suck* Så det gör ont så fort jag stått en stund. Hur ska detta sluta, haha.

Nu ska jag ta en kopp keffeinfritt kaffe och en kaka..eller 2 ,-)

Lilla pyret väntas 100804
  • den kära leken

Vill med ha en kaka eller 100 :)

Ja det är nog klokt att inte vänta tills man blir för tung. Speciellt om man redan börjar få ont. Jag känner ingenting som jag inte hade innan. Och det är jag grymt glad för.

SweetLilly skrev 2010-03-10 13:18:34 följande:
    Vi åker nog till ullared nu i april cch handlar det mesta Sen blir det väl sånt vi inte hittar där allt eftersom.. Jag vill vara någorunda "liten" när man ska fara runt och shoppa, men får troligen leta rätt på en rullstol till Gekås, för där kommer jag aldrig att orka gå.. Har fått ont i fogen fram nu också *suck* Så det gör ont så fort jag stått en stund. Hur ska detta sluta, haha. Nu ska jag ta en kopp keffeinfritt kaffe och en kaka..eller 2 ,-)
    BF 100817
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-10 13:17:48 följande:
    Japp eftersom jag mer än gärna handlar allt begagnat så kommer det att ta lite tid att hitta allt så jag ska börja så smått efter RUL. Varför ska ni inte börja förräns i maj?
    aha okej :) Jag hade också gärna handlat begagnat, men finns inte tillgängligt här :( I sverige finns det så mycket begagnat man kan hitta som dessutom känns fräscht och snyggt, det känns ju extra viktigt! Jag vet inte varför egentligen vi sagt maj eftersom vi redan gjort RUL och allt ser bra ut så det är ju inte för att vi tror att något kommer gå snett... Men ja just det, det är ju för att dem sänker priserna på det mesta i början på maj. Så det är ju lika bra att vänta :D
    BF: 100810 enligt RUL
  • den kära leken

Aha, smart! Klart det är massa reor i maj. Synd att det inte finns nån bra andrahandsmarknad hos dig. Sverige kanske är bra på det?

elinnnnn skrev 2010-03-10 13:35:12 följande:
    aha okej :) Jag hade också gärna handlat begagnat, men finns inte tillgängligt här :( I sverige finns det så mycket begagnat man kan hitta som dessutom känns fräscht och snyggt, det känns ju extra viktigt! Jag vet inte varför egentligen vi sagt maj eftersom vi redan gjort RUL och allt ser bra ut så det är ju inte för att vi tror att något kommer gå snett... Men ja just det, det är ju för att dem sänker priserna på det mesta i början på maj. Så det är ju lika bra att vänta :D
    BF 100817
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-10 13:18:34 följande:
    Vi åker nog till ullared nu i april cch handlar det mesta Sen blir det väl sånt vi inte hittar där allt eftersom..Jag vill vara någorunda "liten" när man ska fara runt och shoppa, men får troligen leta rätt på en rullstol till Gekås, för där kommer jag aldrig att orka gå..Har fått ont i fogen fram nu också *suck* Så det gör ont så fort jag stått en stund. Hur ska detta sluta, haha.Nu ska jag ta en kopp keffeinfritt kaffe och en kaka..eller 2 ,-)
    ja åk inte försent! Jag håller tummar och tår för att jag inte ska få ont eftersom jag ska göra en lång resa i juni...oj nä det är ju i maj jag ska åka! men herregud då kan vi ju inte handla i maj, vi måste börja tidigare. den 10 maj åker ju jag! oj herregud, tur jag kom på det hahahaha vad snurrig man är ibland...typ hela graviditetet *fniss* fast ja, tillbaks till din kommentar, stackars dig som fått så ont! Hjälper det inte med träning, foglossningsbälte osv? Fråga din BM. Åh kakor! Mums, fast har jag tagit en kan jag inte sluta ;)
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-10 13:37:41 följande:
    Aha, smart! Klart det är massa reor i maj. Synd att det inte finns nån bra andrahandsmarknad hos dig. Sverige kanske är bra på det?
    ja,  sverige är verkligen jättebra på det tycker jag. Här används det ju tills det slängs, vilket ju iofs är bra, gillar inte det här med att konsumera, slänga en massa eg bra saker som kan användas igen.. Men det är ju till en nackdel om man som jag vill köpa begagnat-billigare :)

Ja, om vi ska handla i maj så har vi en vecka på oss innan jag reser... det kanske är lite tajt med tanke på att min man bara är ledig en dag i veckan...vi kommer ha en dag att handla ...räcker det`?`??? liiite stressigt kanske om man tänker efter.... jag hittar gärna en ursäkt till att börja handla redan nu ;););) Fast vi letar ju redan nu så vi vet vad vi vill ha sen när det väl är dags för att ta fram plånboken :)
  • den kära leken

Vilken tur att du kom på det då :)

elinnnnn skrev 2010-03-10 13:38:10 följande:
    ja åk inte försent! Jag håller tummar och tår för att jag inte ska få ont eftersom jag ska göra en lång resa i juni...oj nä det är ju i maj jag ska åka! men herregud då kan vi ju inte handla i maj, vi måste börja tidigare. den 10 maj åker ju jag! oj herregud, tur jag kom på det hahahaha vad snurrig man är ibland...typ hela graviditetet *fniss* fast ja, tillbaks till din kommentar, stackars dig som fått så ont! Hjälper det inte med träning, foglossningsbälte osv? Fråga din BM. Åh kakor! Mums, fast har jag tagit en kan jag inte sluta ;)
    BF 100817
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-10 13:42:19 följande:
    Vilken tur att du kom på det då :)
    hahahaha ja verkligen {#lang_emotions_embarassed}
    tack vare att du frågade varför vi iinte skulle handla förräns i maj {#lang_emotions_flower}
  • den kära leken

JA en dag känns som tajt även om ni vet vad ni ska handla. Ska du resa hem till Sverige då? Ska du ta med alla grejer då?

elinnnnn skrev 2010-03-10 13:45:04 följande:
    hahahaha ja verkligen tack vare att du frågade varför vi iinte skulle handla förräns i maj
    BF 100817
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10