Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-04-20 09:47:45 följande:
    Det jag gör för att orka, är att ta en dag i sänder.. och när man lägger sig  på kvällen tänker man "ännu en dag gjord, en dag mindre av pina" Men man får liksom se målet, att där framme i tunneln kommer dte en vacker belöning!
    Tänker på dig idag å hoppas att det ska gå bra :)
  • Bubbis10

Pratade me Mvc imorse å ska lämna uerinprov för att kolla uvi på tors...

• Bubbis10

Min lille prins kör redan med sin mamma....haha
    i vanlig ordning imorse när lillan skulle till skolan så ville kjag lägga mig en stund till då jag e uppe till sent på nätterna....men det ville INTE lillamn, han sparkade nog hej vilt i 1 tim för att få mig å gå upp....jag somnade ändå, jag var ju helt slut...å fick dåligt samvete, han vill ju att jag ska vara uppe å vagga han med magen....

jisses, han ligger ju i magen, det kommer bli en hel del bärandes sen ändå....ändå fick jag dåligt samvete....

• Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-20 11:05:26 följande:
    Kul att ni alla tänker på mig Hoppas bara jag kan komma med goda nyheter!
    hihi jo men det e klart....{#lang_emotions_flower}
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-20 11:09:58 följande:
    åh mitt inlägg försvann ut i rymden!!! jag som klagade lite :( haha ja men det är ju så att jag har ju hemorrojder, intressant va? och har haft det i typ 10 år men dem har bara gjort ont under graviditeten... Nu är det dags för smärtan! Inatt och natten till igår har jag vaknat flera ggr av smärtan :( Det hemska är att jag inte har någon salva att använda mot dem. Jag kan ju köpa från apoteket säger ni... Jo det skulle ju just vara snyggt: Älskling, kan du köra inom apoteket på väg hem och köpa lite hemorrojd salva? För det första vet han inte vad hemorrojder är, så då måste jag först förklara vad det är och erkänna att jag har det... Pinsaaaaaaaaaaaaaaaamt! Jag vill inte :( Kan 3 veckor passera fort fort fort så jag är hemma i sverige och kan inhandla min egen rumpsalva?
    hahahahaha jag kan köpa å skicka till dig {#lang_emotions_wink}
    elinnnnn skrev 2010-04-20 11:19:08 följande:
    haha, ja min ville heller inte sova igår när jag ville det. tog mer än en timme tills jag tillslut somnade, helt slutkörd.maken min säger att det är bra att träna så jag blir förberedd på vad som väntar. hahaha schysst, jag vill inte träna nu, nu vill jag sova när jag inte behöver passa upp på en bebis, vaken på natten kan jag vara sen när jag har vår guldklimp här
    hahah samma här, han va helt vild i en timme innan han gav upp, eller jag somnade....å det e ju som du säjer, sen när de små liven är här ute med oss då MÅSTE man vagga dom vare sig ögonen blöder av trötthet eller inte, såå jag passade på nu..å har skitdåligt samvete, jag riktigt känner hur han protesterar.......
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-04-20 11:08:02 följande:
    ajaj för kramp. Sjukgymnasten igår sa att tyvärr finns det inte så mycket man kan göra för att förebygga krampen. Det är bara att vänta på att graviditeten ska "gå över" :)
    tror jag hörde att man ska dricka loka eller ramlösa som innehåller ngn salt...e visst bra emot kramper...sen om det funkar vet jag inte dock...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-20 11:14:32 följande:
    puchelina: ajajaja jag hade också det för några dagar sen. men jag masserade och tillslut gick det över. dem dagar vägrade jag att ta på mig mina skor som har typ världens minsta klack, men jag tror det hjälper. vad använder du för skor?pregga: hoppas det går bra och att det inte är UVI. bra att du äter citron. köp hem sån där "cranberry" juice som andra tipsat om. det ska hjälpa mot uvi och vara förebyggande
    Tack för omtanken, näe jag hoppas inte det e uvi....men det känns inte så, den skumma doften kom efter att jag ätit dolmarna, kan ju vara ngt i det som gjort att det luktade lite sött, men bäst att kolla upp ändå...
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-04-20 11:38:25 följande:
    Hej! Nu har jag skickat världens längsta mail till FK om FP och HP. Det blev väldigt rörigt om TBC-risk, timanställning, sommarjobb och studier. Jag räknar med att få längsta FP men man kan ju alltid undersöka ifall det möjligen finns möjligheter till lite mer. Jobbar ju inte alls nu under april, maj heller och har bara ett halvt CSN så det är ju inte mkt att hurra för. Som tur är har jag ju en man som jobbar men hur tänker de med FP om det är en ensamstående kvinna? Som jag förstått det blir det typ 3000kr efter skatt (+barnbidrag då) och det är ju inte mkt att hänga i julgran...
    är inte lägsta fp på en ca 5000 kr?
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-20 12:41:42 följande:
    nepp det är 180kr/dagen. Det är just den stoora summan jag får
    ok...ja då vet jag vad som väntar då :)
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-20 13:23:31 följande:
    woow säger jag bara!! Nu ringde FK! Jag hade fått en ny handläggare från igår, vilken nu ringde upp mig för att höra hur dte går och hur jag mår, och hon skulle betala ut resterande summa till dags dato!Sen behöver jag bara skicka in intyg från läkaren från 1maj då till BF, så ska det väl ordna sig!! TJOOOHOO!
    guu va härligt gumman, va glad jag blir för dig :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10