• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-03-09 13:10:42 följande:
    Jag tror det handlar mer om hur man lyckas beskriva sin oro än hur generösa de är. Tror nämligen det är marginellt hur mycket tid de har över. Jag tror inte de har mer tid över i Göteborg. Men är man ihärdig och lyckas beskriva sin oro på rätt sätt får man nog komma.
    Annars kan man ju alltid gå privat, det gjorde jag {#lang_emotions_smile}
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
  • carohl
    den kära leken skrev 2010-03-09 13:13:31 följande:
    Ja jag hoppas inte du eller Pregga tog illa vid sig för att jag frågade. Är som sagt bara nyfiken på hur ni resonerar kring frågan. Det verkar vara något alla utom jag tänker mycket på. Så det är ju jag som är konstig då kanske.
    Nä det var inte så jag menade...
    Inte är du konstig man är ju bara olika nyfiken. Isåfall var jag lika konstig min förra graviditet för då tog jag ju inte reda på det {#lang_emotions_wink}
  • carohl

Nu ska jag ta mig en riktigt dusch då jag tog bara en snabb dusch då jag kom hem imorse, sen ska jag hänga tvätt innan jag hämtar min sessa från skolan.

• carohl
    SweetLilly skrev 2010-03-09 15:20:23 följande:
    Jag gjorde smoothie på björnbär och kiwi jag, så himla gott och fräscht!Jag börjar att känna hur energin bara ökar, det måste vara vårkänslor! kroppen känns bättre och sinnet likaså, härligt!
    Herregud vad gott!!

Tjejer: Har ni nå förslag om vad jag kan laga för mat ikväll? Det står helt stilla i huvudet... suck!
  • carohl
    den kära leken skrev 2010-03-09 15:31:45 följande:
    Hemma blir det tydligen lax. Vet inte hur kärleken tänkt tilllaga den men vanligtvis blir den stek med massa citronpepper och så potatis till och nån slags sås oftast på creme frachie och så morötter till. Kan också bli potatismos om han orkar göra det haha. Jag har sån lyx att maten står på bordet varje dag när jag kommer hem :)
    Vad skönt med någon annan som lagar maten... Här hemma får jag ta den biten då min karl kommer alltid hem ca 17.30. Det var ett bra tips förutom att jag inte äter fisk (jag vet att jag är sjuk i huvuet för det) men jag fixar inte fisk....
    Tack för tipset iaf!
    Ska kolla lite på recept.se kanske jag hittar nå jag kan laga till ikväll...
  • carohl

Vet ni vad som hände i helgen?
    Jag tycker om min svärmor jättejättemycket men fyfan vad hon har hängt upp sig på vårat namn som vi har till våran lill*. Jag stör ihjäl mig på det för varje gång vi pratar med varandra så tjatar hon och kommer hela tiden med förslag om andra namn fast jag/vi har sagt att vi har nog bestämt oss.
    Vårat namn är unisex, jag gillar såna namn, that's it!

• carohl
    den kära leken skrev 2010-03-09 15:53:24 följande:
    Åhh nu ska jag snart åka hem. Fick huvudvärk nu igen. Hade hela dan igår och hela natten. Sen gick det över lite under dagen men nu är det tillbkaa igen. Bläää
    Idag är det nog första dagen på länge jag sluppit min huvudvärk, hatar huvudvärken!

Hoppas din går över...
  • carohl
    Malten skrev 2010-03-09 15:58:09 följande:
    Hej! jag behöver lite råd. Kopierar in tråden jag just gjorde:  Jag arbetar som timanställd på ett boende för ensamkommande flyktingbarn och är gravid i v17. Den ordinarie personalen vaccineras mot TBC, men som gravid kan man inte vaccineras. Nu har några fall av latent tbc konstaterats bland de boende (det kan då inte smitta). Jag behöver därför råd kring hur jag ska göra. Borde jag sluta arbeta där direkt eller kanske fortsätta sålänge ingen konstaterats ha tbc med symptom? (och därmed kan smitta). Jag arbetar ungefär ett dygn i veckan där och vi äter tillsammans med de boende. Toalett har vi en särskild för personal.  Hur ska jag göra? 
    Usch vad svårt... jag hade nog blivit skraj och slutat men det är inte min grej att säga åt dig att göra.
    Ring din bm och rådgör med henne, hon måste kunna säga vad hon tycker.
  • carohl

Ååååh vet ni? Bebisen har puttat och sparkat hårt, supermysigt och om inte jag har fel så hade nog bebisen hicka tidigare idag... hihi... gulligt men stackars liten...

• carohl
    Pregga skrev 2010-03-09 20:32:12 följande:
    haha åå va sött gumman :) va skönt å få känna liten....e din hane hemma eller kan du prata på tel?hahahahhahhaaha
    Hahahaha jag har ingen hane hahahaha men ja han är hemma. Mitt batteri har iaf dött... jag ska sätta den på laddning snart. Jag ringer dig snart, ringer hem till dig ok?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10