Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Mandy86 skrev 2010-04-19 09:15:15 följande:
    Hemma igen.. Barnmorskan var sjuk så fick komma in till en annan.. Hon mätte magen till 23? Enligt kurvan sa hon iallafall. Fick också höra bebisens hjärtljud igen och det var normalt det också =) Ska åka till försäkringskassan idag och försöka fatta något som helst, hjälper inte att läsa ett skit eftersom jag jobbar i Danmark så får man höra och läsa olika hela tiden om vad som gäller och inte gäller... Ha en bra dag alla!
    Skönt att allt såg fint ut hos bm! Ja fk är en djungel även om man inte jobbar i utlandet. 
  • mammailund85
    Mandy86 skrev 2010-04-19 10:29:31 följande:
    Carohl: vi väntar en liten flicka :) Sambon hade önskat en framtida ishockeyspelare men så blir det nog inte
    Det är väl inget som hindrar att en tjej blir ishockeyspelare? ;)
    det känns som att de flesta härinne har valt att ta reda på könet? Är det vanligast att man gör det nuförtiden? Vi har ju inte gjort det och planerar att inte göra det heller
  • mammailund85
    SweetLilly skrev 2010-04-19 09:58:58 följande:
    Ja nu försöker jag ringa till FK, jaghar plats 205 för tillfället, hade 225 när jag började. Nu ska jag verkligen fråga hur de har tänkt sig. Fattar inte att de inte har bättre resurser i telefon..
    Arrgh sånt kan göra mig helt galen. Fattar inte hur de kan ha så kasst system. Jag försökte chatta med fk vid nåt tillfälle, men det var helt värdelöst....
  • mammailund85
    SweetLilly skrev 2010-04-19 09:25:27 följande:
    God morgon! Ser att ni pratat vikt.. Jag är också lite nojjig och vill inte gå upp så mycket.. Jaghar jättelätt för att gå upp och får kämpa för att gå ner. Jag gick ner 25kg för 3 år sedan och vill ju inte hamna på de summorna igen. Jag äter nästan som innan, bara det att jag börjat äa pasta och potatis, samt fika på kvällen, det är dte enda. Numer äter vi lite gott på helgerna dock , men inga mängder. Endå går man upp så mycket. jag blir helt knäckt av de som säger att de typ äter hela tiden och bara gått upp 4-5 kg endå...*suck* Själv känns det som att man håller igen som attan och det bara rusar.
    Ja det verkar tyvärr som att man inte kan styra viktuppgången under graviditet själv så mycket, iaf inte helt. Jag har visserligen ätit mer godsaker och rört på mig betydligt mindre än vanligt. Ska försöka skärpa mig lite nu. Även om det inte skulle göra skillnad på vågen skulle det iaf känas bättre. Jag äter ganska bra mat i normal mängd, men det är just godsakerna jag åker dit på. 
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-04-19 11:35:47 följande:
    jag håller med om att det inte stoppar på ngt vis för att man e tjej å vill spela hockey, vad det gäller att ta reda på kön så¨gör man ju som man känner för själv, denna diskutionen har ju vart uppe nu många gng...förstår det inte riktigt? Jag tog inte reda på va det var med dottern, men nu ville jag veta. Inget konstigt med det, jag önskade mig inte ngt spiciellt kön dock, utan med mitt förflutna å hårt kämpande för denna så e jag bara lycklig att det blev alls....MEN mitt val å ta reda på vad det är av lite olika skäl. Bla för att jag vill planera då jag oväntat blev ensamstående. sen har väl dom andra sina skäl med... som sagt, upp till var å en..
    Jo den diskussionen är lite uttjatad härinne kanske. Jag tyckte mest att det var intressant att det verkar så extremt vanligt nu, att nästan alla gör det. Jag ser inget fel i det, men att barnet inte ska få utöva en viss sport pga kön tycker jag är nåt helt annat. 
  • mammailund85

Här är ännu ett joggingfreak, sprang typ dagligen när vi bodde i USA förra våren. Spelar basket vanligtvis också. Men nu går ju inget av det. Sprang till bussen häromdan typ 2 min och fick ont som satan i fogarna. Nu kan jag ju knappt gå promenader :/. Men jag vattengympar och simmar iaf några ggr i veckan. Fast jag gillar mina "gamla" motionsformer betydligt mer.

Jag vet inte heller vad jag väger eftersom jag inte har nån våg. Men jag väger mig ibland hos andra och det blir ju lite svårt att jämföra eftersom man väger lite olika på olika vågar. Men jag känner ju i kroppen att jag blivit större och tyvärr inte bara magen. Det är inget extremt ännu men jag vill gärna ha lite kontroll.  
  • mammailund85

elinnn jag vet att du skrivit det innan men visst skulle du komma hem till Sverige och föda? Ska ni flytta tillbaka sen? 

• mammailund85
    elinnnnn skrev 2010-04-19 14:52:23 följande:
    malten: ja jag ska komma hem till sverige snart och stannar väl ett halvår ungefär sen är det tillbaks till saudiarabien. ja om inte ett mirakel händer och maken min får ett välbetalt jobb i sverige under tiden :D
    okej det låter som en bra plan. Vad jobbar din man med? Vi ska ev. flytta utomlands ca ett halvår efter födseln, antagligen till irland. Det känns tryggt och kul att ha nära till fam just när barnet kommit.  Det handlar också om jobb för min mans del. Men sen tänkte vi isf komma hem till sommaren så kan jag jobba och min man vara föräldraledig. Men vi får väl se hur det blir. 
  • mammailund85

Hej på er!

Pregga- du fråga om vattengympa hjälper. Jag vet inte det, men det känns skönt och ska ju vara skonsamt. Jag går dock inte på vattengympa särskilt för gravida. 
  • mammailund85
    SweetLilly skrev 2010-04-20 08:40:08 följande:
    morrn morrn! Jag vaknade tidigt idag, kunde inte sova, kommunen kommer ju idag så då kan inte jag sova. Börjar redan planera vad som ska sägas och göras..jaja. Tycker det känns  lite läskigt när folk ska komma och bedöma en, känns inte riktigt bekvämt ska jag säga.. Hoppas ni andra får en fin dag iaf!
    Lycka till idag! Förstår att det inte känns bekvämt att bli bedömd på det sättet
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10