Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Godmorgon sweet lilly!

tyvärr har jag inga förslag på middag :S har själv också idetorka

Vår lill* plutt väntas 100810
  • elinnnnn

åh apelsinkrokant choklad - FY VAD GOTT!!!
    hann du smaka kexchokladen med apelsinsmak? dem försvann ju efter bara ett par månader sen igen. men jag och min syster hann äta många såna hihihihi
    så gott med apelsinchoklad - jag älskar romerska bågar!

• elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-28 09:52:48 följande:
    Hej hej!Nu är jag hemma igen, underbart skönt. I fredags var jag till min bm och då fick vi en hel lunta med brochyrer från bb bla. Hur som helst så sa hon att jag ska börja ta järntabletter nu. Men för att vänja magen så skulle jag ta de varann dag i två veckors tid. Jag började i fredags kväll så jag har bara tagit en tablett hittills och med risk att det här är för mycket info för er så när jag var på toa och gjorde nr 2 så var bajset svart. Jag vet att det blir så av järntabletter men blir det av en?! Aja ikväll blir tablett nr2.
    ang järntabletterna och svart avföring = japps helt normalt. glöm inte att ta tabletten med mycket vätska och fortsätt dricka lite extra under dagen
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-28 10:22:59 följande:
    Jag dricker i mängder  Jag som inte tycker om att dricka så mycket annars men det har flyttat in en öken i min mun, haha...
    hehe ja men det är bra du dricker. jag tar också järntabletter, har normalt ett lägre järnvärde än rekommenderat därför har jag blivit rekommenderad att ALLTID ta järntabletter. Jag dricker drygt 2 liter vatten + andra drycker och ja min avföring är iallafall svart och hård. men man får göra vad man kan för att underlätta för magen genom att dricka mycket och äta mycket fibrer och grönsaker/frukt
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-03-28 10:26:01 följande:
    Nä nu ska jag klä mig. ses senare
    okej :) Förresten för nån dag sen skrev du att du hade bloggat hela kvällen. menar du härinne på familjeliv eller? jag var inne på din sida men jag hittade bara dina gamla bloggar :S
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-28 10:40:26 följande:
    Godmorgon flickor =)Känner att jag måste börja hejda mig med mina inköp till lilleman .....men det e såå kul å handla ju, haha blir nog ev ett baby gym idag =) sen får jag hejda mig själv å ta lite nästa månad..rom byggdes ju inte på en dag...men kul e det :)
    Godmorgon gumman!
    ja det är så kul. Tyvärr har vi inte handlat nåt på länge och det kliar så i fingrarna. Det är tur att jag inte är i sverige för då hade jag kunnat ta mig ut till affärerna och shoppat själv. och det hade jag SÄKERLIGEN gjort varenda dag haha.
    Här blir det bara utgång på helgerna eller annan vardag fast då är alltid maken med och han vill inte handla så mycket nu. Dessutom så har vi ju redan köpt baskläder och man vill ju ha lite rosa/blått beroende på kön. Och som sagt så vet man ju aldrig om ultraljudet är 100% rätt.
    Fast om drygt en månad åker jag till sverige då ska jag handla lite :P Jag kommer behöva ha en stor tom resväska med mig som jag kan fylla med bebbe grejer hihihihihi
  • elinnnnn
    Ns mamma skrev 2010-03-28 10:46:41 följande:
    God morgon alla!Skönt att vara ledig nu när man ställt om klockan, sambon fick glatt sova en timme mindre i natt..Syns så  himla tydligt på magen nu när lillprinsen stökar runt, och känns också för den delen :)
    Godmorgon! Haha, ja jag har fått se det också när bebben rumlar rundor därinne. Ser superskojigt ut :)
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-03-28 10:55:18 följande:
    Godmorgon tjejer!Ååå i går och i mrose kände ja mini så härlig känsla;)i dag får vi se va som händer!!ha en bra söndag alla;)
    Godmorgon tjejen! Det är första rörelserna va? Det var väl du som tyckte det dröjde så länge? Isåfall JÄTTESTORT GRATTIS TILL DIG! Och ja det är så härligt att känna dem :) Ha en fin dag du också! Kram
  • elinnnnn
    Malten skrev 2010-03-28 11:43:12 följande:
    Hej tjejer! jag har inte varit inne sedan fredags fm, är hos föräldrarna och har haft fullt upp. Har iaf läst igenom allt ni skrivit nu. Jag har ju som tOva och nån mer haft rätt mycket sd och lämnade urinprov i fredags. de sa att det skulle dröja några dagar innan jag fick svaret. Har också haft lite svagt aprikosa flytningar. Nåt jag borde oroa mig för? (hade inte sett det om jag inte haft vita trosor). har ju känt av den lille mycket sista dagarna. Vad skönt Knyzzel att allt såg fint ut med din lille! mitt RUL gick fint, inga konstigheter alls.   Nu ska jag snart träffa mormor och berätta att hon ska bli mormorsmor :)
    uvi är ju aldrig roligt.. aj aj aj!!!
    angående aprikosa flytningar vet jag inte. jag får gulgröna men det hade jag iofs innan graviditeten också förutom när jag nyss tagit medicin för bacterial vaginosis eller vad det nu heter. men det kommer ju tillbaks hela tiden
  • elinnnnn

Malten: jag glömde ju säga grattis till lyckat RUL och härligt att berätta för mormor att hon ska bli mormorsmor :) vad häftigt!  Lycka till! =)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10