Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

förresten, nu när jag igår var och gjorde ultraljud igen så fick jag ett annat BF.  är det mer tillförlitligt ju senare i graviditeten man får det uträknat eller det är en viss vecka? mina 3 olika bf har jag fått i v.8+?, v.16+6 och nu v.21+1

Vår lill* plutt väntas 100810
  • elinnnnn
    Lysmasken skrev 2010-03-31 11:50:55 följande:
    Nä det var inte mkt. Gardinerna gick på runt 600-800:- nä inget till bebisen då jag redan har så mkt kläder sen tidigare. Rätt så lugnt med folk, var där från 13-14,15 för jag skulle hämta mina barn kl 15 på dagis. Så det vara bara en snabbis där.
    ah men skönt att ha mycket kläder sen innan så behöver man inte lägga ut lika mycket pengar på det.va roligt att åka iväg sådär bara på en snabbis . jag ska dit för första gången om en, två månader. det ska bli spännande :)
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-31 11:51:14 följande:
    Jag hade litat på de senaste. Dom brukar i regel ta i v 18 då de flesta oftast alla barnen brukar vara lika stora!
    ja det skiljer ju iofs inte så mycket mellan dem olika BFn men ändå. faktiskt bara en dag mellan bf räknat efter v.16+6 och v.21+1. det känns ju som om det ska vara mer tillförlitligt ju senare i graviditeten man räknar men egentligen spelar det ju ingen roll eftersom bebis kommer när den kommer. men man räknar ju ändå ner till BF fastän man vet att man inte ska hänga upp sig så mycket på just det datumet. eller iallafall så gör jag det :)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-31 11:53:43 följande:
    haha ok, mja mina 2 grav har vart så olika det kan bli...hm, svårt å avgöra ändå för som du säjer skrock som skrock. men hon sa väl att det till 80 % var en flicka?förstår att du vill veta, trodde aldrig dom skulle säja till mig, men som hon sa-jag gör ett undantag för dig .hihihihi Allt som är rökt ska ligga i frysen i 3 dygn innan du äter det, kokt går bra å äta direkt...bara det inte e för nära utgångsdatum.
    jo hon sa ju det förra gången... men såhär gick det till då: bm mätte och kollade det dem ska kolla på rutinUL och maken sa skämtsamt bara för att få henne att kolla: det är en flicka va?. Då sa BM: ja 80% säkert att det är det"

Men eftersom jag inte ens såg att hon varit "där" och kollat så känns det lite som att BM bara sa så för att hon kanske trodde att min man VILL att det ska va en flicka medans han bara sa så för att han ville att hon skulle kolla? hm
  • elinnnnn
    Lysmasken skrev 2010-03-31 11:59:30 följande:
    Jo, men denna gång har jag ingen aning om det är en tös el pojke då maken sa till dom att vi inte ska veta könet =(Har ju vetat om det dom andra 2 gångerna.Får åka lite senare igen men då vara där lite längre
    aha, vad har ni sen innan? hur kom det sig att han inte ville kolla denna gången? :)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-31 12:02:02 följande:
    mm, sällan det stämmer exakt. Min dotter va beräknad till den 16de feb men kikade ut den 8de feb =)
    åh vad skönt att hon kom tidigare :) Min första gick jag 13 dagar över tiden med. den andre kom dagen efter BF och den tredje kom 3 dagar efter BF :)
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-03-31 11:58:49 följande:
    ne nu ska ja ta och städa lite i morrn kommer pappa och mina 2 syskon på 5 och 9 år dom är såå glada att dom ska bli morbror och moster dom ska få se mini på tvn i morrn ska bli kul och se va dom säger;)vi hörs senare sen tjejer!!
    åh mysigt att ni visar det för dem :) vad spännande för dem :) ha det så roligt med städningen :P:P hej hej!
  • elinnnnn
    Angel20 skrev 2010-03-31 12:04:12 följande:
    min lille tös hade handen mellan bena innan vi kunde se va d va... och innan d, klia hon sig på rumpan så dom trodde helt å hållet att d va en pojk från början =0) en del säger juh oxå att magen börjar väldigt högt upp om d e en pojk, vilket min gör me!
    min mage börjar högt också men ändå är den bred :S haha skrock gör ingen klokare precis, men roligt är det att spekulera :D
  • elinnnnn

Lysmasken: vad släktingar och andra tycker hade jag inte brytt mig om. men det är ju lite klurigare när mamma vill veta och pappan inte vill eller tvärtom. då måste man nästan acceptera den som INTE vill veta tycker jag, eller?.. fast hade ni båda velat veta hade ni ju kunnat ta reda på det utan att berätta för släktingarna ;);)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-31 12:07:45 följande:
    ok, mja då låter det lite osäkert men jag tror inte hon säjer ngt som så uppenbart kan vara fel?
    ja eller hur gör det? :S dum BM som sa så, och jag önskar att maken inte sagt så och så önskar jag att jag frågat då rakt ut om hon inte kunde visa oss hur hon såg det :) men men gjort är gjort. jag litar inte så mycket på dem här. dem känns itne lika professionella som dem som utför ultraljud i Sverige. dem vill liksom bara att man ska in och kolla på 2 röda sen ut igen. dem tar absolut inte sig tid till att berätta ens vad det är dem kollar. jättetråkigt, jag är verkligen besviken. vi har gjort 3 ultraljud nu och vi har inte en enda ordentlig bild på bebis. denna gången bad jag om en speciellt och fick då en på bebisens ryggrad?! kul kul... nä usch vad jag klagar men ja, jag är ju besviken sen gårdagen. Hoppas ni förstår :)
  • elinnnnn
    Angel20 skrev 2010-03-31 12:08:42 följande:
    ja, jag spekulera som tusan innan jag fick veta... dom va ganska säkra på könet på RUL så jag har nu fått lägga all skrock bakom mig =0)
    skönt :) fast då kan du ju kolla allt skrock och bara konstatera att vissa stämmer andra inte :P;)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10