Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Godmorgon tjejer!

Vi kunde inte se igår om det är en flicka eller pojke som bosatt sig i min mage. bebisen låg "fel" och knep ihop benen... gissa om jag blev sur? hahaha så vi gick därifrån utan att veta ett dugg mer än innan vi kom dit.

jag ska nog beställa ett 3d könsultraljud och göra när jag är i sverige.
    här har dem så bråttt och tar sig inte tid till att kolla kön, hon kunde ju ha sagt åt mig att ställa mig upp och hoppa lite HAHAHA eller bara trycka lite på magen men nä hon ville att vi skulle vara klara så fort som möjligt. TRÅKIGT!

STORT GRATTIS till lilla bambi för lyckat RUL och förlovningen och 1 års dagen :)

Vår lill* plutt väntas 100810
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-31 11:09:03 följande:
    Typiskt, när ni ville veta. Bättre lycka nästa gång!
    tack :) ja om det nu blir någon nästa gång. kanske är det mening att vi inte ska få veta innan den kommer ut? haha

såg ni pratat bröst igår/imorse. mina har också växt jag hade 80c innan, jag köpte en d kupa för 2 månader sen men den är för liten nu, brösten hoppar ur hela tiden..

har ni också jättetorra bröstvårtor? mina flagnar/flagar och även på vårtgården... man får kanske bli lite bättre på att smörja in dem
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-31 11:17:19 följande:
    Jag fick nån olja av min bästis som man ska smörja magen med så man inte får bristningar. Den tar jag på brösten med. har aldrig haft så mjuk hud och ffa händerna är så mjuka nu. Hoppas den hjälper.
    aha fast bristningar oroar mig inte. har inte fått några dem andra 3 ggr, så jag hoppas på att slippa denna gången också.
    man kan ju använda vilken olja eller kräm som helst egentligen, men bara det att jag glömmer bort att smörja brösten, jag smörjer ben, mage osv för att jag har rättså torr hud normalt ändå.
    puchelina88 skrev 2010-03-31 11:17:38 följande:
    hmm jo ja flagnar oxå men köpte bröstvårdsalva och smörjer med!
    från apoteket va? jag tänkte också köpa den sen när jag kommit hem. mest för att jag ändå kommer behöva den när jag börjat amma. mina bröstvårtor brukar alltid sugas sönder :S ajajajaj
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-31 11:21:00 följande:
    haha jaa det e underbart :) men nu sover han nog gott, har ju fått upp mamma ur sängen, hahahaah jag sover så himla gott när det regnar ute.... haha ja samma här, även igårkväll när jag satt vid datan.men just när man lägger sig ner så blir det ju trångt för dom....hahaha åå va tråkigt Elinnnnn men du får veta innan det e dags, men jag vet hur ivrig man e asså.... japp mina bröstvårtor, vårtgårdar e STORA å mörka...å visst flagnar dom ibland, tror det beror på den otroligt snabba ökningen i vikt mm...mine e enorma!
    jo det är klart, men nu har jag varit på RUL och nu detta igår, det var vårt 3e UL och vi har ff inte fått veta :( jag vart så himlans besviken igår när hon sa hon inte kunde se.. haha maken har aldrig sett mig så sur. skönt för honom i och för sig ;) men ja, jag får kanske acceptera att bebisen inte vill att jag ska veta :D fast det är svårt!!!
  • elinnnnn

räkor: någon som kan hjälpa mig med dem??? vi köpte fryst räkor utan skal igår och maken vill ha dem till lunch/middag idag. jag har ingen aning om hur man använder dem i en rätt. jag äter själv inte räkor. när jag växte upp brukade mina föräldrar köpa räkor med skal och bara skala och äta som dem var med tex olika sorters kex osv...någon som har några tips på lite mer matigt med räkor??

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-31 11:28:54 följande:
    men man brukar kunna läsa av ändå har jag läst, höll den händerna mellan benen eller var dom uppe? skrock men har stämt på flera...förstår att du blir besviken gumman men till 80 % så e det ju en tös :)  ta ett könsul när du kommer hem om du vill vara säker.....
    nä händerna hade den uppe vid ansiktet typ som den höll på att boxas haha benen var ihop "knipna"

ja det blir nog könsul sen när jag kommer hem, om maken tycker vi har råd såklart ;) han bryr sig inte, det är mest jag som vill veta NU NU NU NU men jag hoppas jag kan övertala honom ;)
  • elinnnnn
    Lysmasken skrev 2010-03-31 11:31:15 följande:
    Blev en snabb tripp till ge-kås igår. Har 14 ToR. Hann spendera 2265:- men åkte mest dit för att köpa gardiner.Känner min bebis lite då å då men inte mkt. Antagligen pga av min övervikt. Men det brukar kännas mer när jag kommer i v30Men just nu längtar jag till bm besöket den 15:e
    haha 2265:- var väl inte sååå mycket? fast kanske kostade gardinerna bara ett par hundra hahaha vad köpte du då, mycket till bebisen? var det mycket folk?
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-31 11:31:49 följande:
    jag brukar göra en rätt som heter mangoräkor. stek en lök, häll på en burk krossad tomat och en finhackad mango. Krydda med salt peppar och sambal. Häll i räkorna men låt det inte koka efter det. Då bli räkorna sega. sevrvera med ris och sallad.
    åh tack för tipset!!.... åh men vi åt ju upp mangon igår hahaha det är annars inget vi brukar ha hemma...sambal har vi inte heller eftersom makens mage inte klarar av stark mat :(

ingen mer??
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-31 11:35:52 följande:
    Bakad potatis med räkröra?
    den kära leken skrev 2010-03-31 11:36:45 följande:
    Eller pasta med räksås?Bara creme frachie lite purjolök och fiskbuljong typ och så i med räkorna på slutet.
    åh vad många bra tips du har! jag äter ju som sagt inte själv räkor så jag har liksom inga ideer haha. ska kolla med maken vad han är sugen på och vad vi har hemma, potatis eller pasta :)

TACK så mycket för tipsen!
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-31 11:38:48 följande:
    man kan laga räkor i cyrrysås, å lägga in lite köttbitar med som fläskfile mm.....mkt gott å ris till :) haha min poj gjorde ju likadant, men dom säjer att killar brukar ha händerna mellan benen, så ska man gå efter skrock så e det nog en tös.Mina grav har vart 100% motsats till varandra å helt olika kön med....
    ja, jag gjorde det lätt för mig, efter att ha frågat härinne och fått lite tips så bad jag maken välja vad han ville ha haha, så vi får väl se, jag väntar på svar iallafall :)

om man nu ska lite på skrock så enligt min mage så är det en tjej, jag har en väldigt bred mage... fast skrock är ju bara skrock liksom :)

detta är ju min 4e graviditet, jag har 2 pojkar och en flicka sen innan och INGEN graviditet har varit den andre lik så jag kan ju inte basera kön på det heller. jag blir tokig, jag vill så gärna veta, och alla som har velat veta har ju fått det härinne. dem flesta iallafall =)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10