Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Åt en advokado med örtsalt igår innan jag gick och la mig. Har rapat den hela natten och känner fortfarande smakaen i munnen, så jag är inte alls sugen just nu men önskar jag var för det är verkligen så gott.

Pregga skrev 2010-03-11 08:54:42 följande:
    Oj, haha att du kunnat hålla dig? ÅÅ va gott me avokado me örtsalt på...mumsar här...haha
    BF 100817
  • den kära leken

Frukost ;) haha här sitter jag och funderar över lunch. Men jag får vänta iaf 45 min till. Ja så länge man äter bra så är det ingen fara. Så tänker jag med. Sen blir det ju en och annan glass ibland men det bara går inte att få bort sugen förrän man fått det man vill ha. I vanliga fall så kan jag ut och jogga bort suget men nu går inte det, eller jag har inte prövat men jogga kommer inte på frågan just nu =)

SweetLilly skrev 2010-03-11 10:56:29 följande:
    hej tjejer! Jag har fortfarande inga rörelser i magen som jag kan säga direkt är Pyret, jag måste ha en väldigt blyg och försynt bebis, blir precis som mamma sin, hehe. Men jösses vad magen växt senaste veckan! Byxorna jag hade förra veckan går inte ihop för 5 öre! Jag har ju sån viktnoja, det känns lite läskigt att svälla såhär, kan ju inte ha några av mina vanliga byxor nu alls, har lagt på mig lite för mycket runt rumpan. Men jag äter bra så det vet jag iaf, jag kan inte göra mer än det jag gör, så jag känner mig iaf trygg i det. Nu blir det iaf frukost! dagens höjdpunkt
    BF 100817
  • den kära leken

Ta det lugnt. Risken att just den salamin ska va smittad av listeria är minimal! Det är säkert ingen fara alls!

Hur är det med foglossningen förresten?

Nallepuhmamma skrev 2010-03-11 11:11:43 följande:
    Hej tjejer hoppas allt är bra med er och era små magar? Jag har sån jäkla stark ångest nu efter jag klämt i mig 2 jävla skivor salami som man inte ska äta som gravid tydligen Fy fan för mig. Så jävla rädd och ledsen nu och besviken på mig själv vad fan har jag gjort mot lillen i magen? Helt gråtfärdig.
    BF 100817
  • den kära leken

Jag tror du kan va helt lugn!

Vad bra att det är bättre i ryggen :) Kanske blandar jag ihop det nu men hade inte du så ont att du inte kunde gå och hämta barnen på förskolan? Kankse har jag drömt det? Ja vi får hoppas alla sorts värk håller sig undan.

Nallepuhmamma skrev 2010-03-11 11:32:39 följande:
    Jo men man är ju iaf skiträdd att man gjort nått jäkligt dumt mot lill*n nu Min foglossning? hade aningen ont u ryggen här om dagen då ajg knapt kunde varken sitta,ligga eller nått men har tack och lov inte haft ont mer. Har haft ont som en galning med de andra barnen nått fruktansvärt. Hoppas på att det inte blir så jäkla jobbigt denna gången.
    BF 100817
  • den kära leken

Det gör jag säkert! Det var ju tur att det inte var du som hade ont :)

Nallepuhmamma skrev 2010-03-11 11:44:38 följande:
    Jo jag har haft ont men tror iaf du blandar ihop mig med någon annan också med det där att hämta ungarna på förskolan
    BF 100817
  • den kära leken

Ja man måste få unna sig ibland. Det är lite som att det man är sugen på just nu är extra gott också.

SweetLilly skrev 2010-03-11 11:37:47 följande:
    nej visst unnar man sig nåt ibland! Vi åt aldrig sötsaker förut på helgerna, men nu känns det som att jag är "värd" nåt gott när helgen kommer, så det brukar bli nån godis eller nåt snacks. men det ska väl inte vara hela världen egentligen..
    BF 100817
  • den kära leken

Ja det är konstigt, men vissa saker bara är ett måste. Försöker man tänka bort det ligger det där och gnager tills man får det man vill ha!

Angel20 skrev 2010-03-11 11:46:07 följande:
    nu ni mina vänner... snusklubbor och mjukglass e ett måste!! jag blir heelt galen om jag inte har tillgång till d... igår fick jag värdens sug efter mjukglass, men gubben hade tagit bilen så jag kom inte iväg,.. som tur e hade jag snusklubbor hemma så jag tröstade mig me en klubba i badet! hahaha... knas!
    BF 100817
  • den kära leken

Schnappi har jag inte sett till men Tova finns i en annan tråd har jag sett =)

SweetLilly skrev 2010-03-11 11:46:40 följande:
    kom på en sak.. det var väl länge sen schnappi skrev nåt..? Och Tova också va?
    BF 100817
  • den kära leken

Jag försöker röra på mig varje dag. Ut och gå en runda på lunchen och gärna på morgonfika och em-fikan med. Sen cyklar jag ju till bussen och så hunden på kvällen. Det blir ju inte så långa bitar men sammanlagt blir det väl en del. Men jag saknar verkligen att ut och springa. Att orka ut och springa.

Nallepuhmamma skrev 2010-03-11 12:51:28 följande:
    Tova har jag med sett in annan tråd dock ej den andre personen på lääääänge. Hoppas allt e bra med henne. Är ni duktiga på att motionera allstå ut och gå dagligen men iaf minst 3 ggr/veckan? Jag försöker iaf men fasen man har inte sån kondis som innan då man gick iaf 5km-1 mil per dag.
    BF 100817
  • den kära leken

Grattis!

lillabambi skrev 2010-03-11 14:50:47 följande:
    Insåg just för ett tag sen att jag går in i v 17 idag :) galet vad fort tiden går.... :D
    BF 100817
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10