• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-03-19 21:15:50 följande:
    CarohlNu har jag pratat med sjukvårdsupplysningen igen =)
    Jaså hihi sa de: hej gumman det var länge sen? {#lang_emotions_wink} hahaha näää jag ska inte skojas med dig men gumman det är INGEN fara. Herregud baken kan explodera ibland så är det bara...
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100824~☆*★~
  • carohl
    Pregga skrev 2010-03-19 21:22:14 följande:
    *skrattar högt* mja asså det va la nästan ett väntat svar, Hon sa att hade jag fått så ont utan diaree så skulle man ju åka upp,men att det var ju den uppebara anl till att jag fick ont.  haha exlodera...mm, har nog brännsår i röva...hahahahaha
    Skönt gumman att de också sa att det var lugnt....

Nu ska vi kika på film, har ju varit och hyrt vet du {#lang_emotions_wink} 
    Kramen på dig och krya på dig!

Och kram på er andra med...
  • carohl
    Pregga skrev 2010-03-19 22:27:41 följande:
    MILDE TID!!!!!!!!!!!!!! jag var över hos madde nu en snabbis å vägde mig, fick en CHOCK!!!jag har gått upp 9 kg.......hon bor i huset bakom å jag sa innan idag, gu va jag känner mig tung....hm konstigt. å då sket jag la ut 1 kg innan idag....jag e i v 19+0 på mån= v 20....typ halva tiden kvar, som madde sa...jaa det får la bli rullstol...hahaha
    Hahaha... jag fick en chock av mina 6 kg!!! Hahahaha... men gumman vi ska ju gå upp och jag vet att du som jag är inte rädd för att stiga i vikt men man blir paff att när man trott att nä nu växer det inget och att man står stilla på vågen så visar det sig annat... hihi..
    Du vet att jag trodde att magen inte hade växt på omkretsen heller men jag mätte mig igår och den har växt 2,5 cm till jag är nu 87 cm runt om.
  • carohl

Herregud!!!!!!!!!! Vet ni vad? Jag vaknade kl 7 av att jag hade blött ner täcket med mjölk!! Ska det redan börja?!
    Jag hade skitmycket mjölk med Michelle men vad jag vet så är jag i v 18 och då ska man väl inte redan börja läcka ut mjölk... suck...
    Jag kommer att känna mig som en kossa denna gång med.
    Jag tyckte att det var skitmysigt att amma min dotter men att gå omkring och läcka mjölk var den mindre mysiga delen...

• carohl
    Malten skrev 2010-03-20 10:08:16 följande:
    Pregga och Carohl, det är ju inte så kontigt att ni gått upp endel eftersom ni är smala tjejer sen innan. Om man har att ta av sen innan "behöver" man ju inte gå upp lika mycket. Sen beror det väl på så mycket, både sånt man kan styra och sånt som man inte kan styra. Jag hade inte gått upp nåt i v13, i v16 hade jag plötsligt gått upp 3 kg. Jag har ingen våg hemma heller, men ska kika när jag ska hem till mina föräldrar om en vecka. Midjemåttet har iaf ökat med ca 10cm.   
    Ja alltså det spelar nån roll hur mycket man går upp bara bebisen mår bra {#lang_emotions_laughing}
    Mitt midjemått har ökat med 26 cm hahahaha... vi får se vart det slutar men jag tycker att det är roligt att se hur man växer... {#lang_emotions_laughing}
  • carohl
    Pregga skrev 2010-03-20 10:23:30 följande:
    Näe det spelar absolut ingen  roll, jag tycker det e skitkul att jag lagt på mig =) det e jätteskoj å se hur man växer, å jag börjar se ut som en stork typ...haha lika smala ben å armar...bara mage å bröst =)
    En anka tycker jag att jag ser ut som... {#lang_emotions_laughing}
  • carohl
    Pregga skrev 2010-03-20 10:34:34 följande:
    Såå här e länken...tror hon behöver lite stöd å pepp nu.....Vi e ju trots allt i samma tid på vår graviditet å vet ju att det kan bli såhär....www.familjeliv.se/Forum-2-114/m51484601.html
    Men dën där frågan har vi ju diskuterat här redan, kanske bättre att diskutera den här eftersom vi alla mer eller mindre är lika långt gångna {#lang_emotions_laughing}
    Lättare att bolla med varandra då... men jag ska gå in...
  • carohl
    sofie och laura skrev 2010-03-20 10:47:50 följande:
    godmorgon tjejjer...Sover som en kratta nu helt otroligt!Sambon kände lillen sparka igår underbart 3 ggr tom.satt under en film så sa jag känn här och då bannemei ville den visa sig för pappsen =)
    Åh vad mysigt och vad roligt! {#lang_emotions_wink}
  • carohl

Nu ska jag duscha... ska iväg och sen kanske till bebbe-rummet {#lang_emotions_heart}

• carohl
    elinnnnn skrev 2010-03-20 16:56:04 följande:
    hej hej! nämen åh vad mysigt! Grattis!!för mig är det ingen vikthets utifrån som jag blivit påverkad av. jag har länge varit överviktig och min vikt har varit ett problem för mig ända sen tonåringen, jag hade även stora problem såklart med motion och kost. under 2006 gick jag med i viktklubben och ändrade mitt liv totalt vad gäller attityd, kost och motion. jag motionerade varje dag och åt enligt recepten på viktklubben. jag gick ner ca 10 kg med deras hjälp. sen tog medlemskapet slut och jag kände att jag kunde klara det på egen hand. jag hade då 14 kg som jag ville gå ner. jag hann gå ner 11 kg till innan graviditeten.anledningen till att jag inte vill gå upp så mycket i vikt under graviditeten är för att jag får kämpa stenhårt för att bli av med den sen. Jag mår bäst när jag tränar och äter rätt. Det kan jag inte göra nu för jag kan inte stå emot mina egna sug under graviditeten som förresten är en miljon gånger starkare än vanligt och dessutom så har jag ingen ork till att träna. Vikten är viktig för mig, jag mår bäst när jag mår bra inuti och ser bra utanpå och det gör jag bäst runt 60kg(jag är 1.65 m lång-så det är inte helt orimligt)Jag ville bara klargöra hur det är för mig och varför JAG inte vill gå upp mer än ca 10 kg. Sen om jag kommer gå upp 20 kg så får det väl vara så, men då har jag fler kg att kämpa med. Så därför hoppas jag på att inte gå upp såå mycket :) Dessutom får jag så ont i knäna när jag väger lite för mycket...
    Hej gumman!
    Jag tycker inte heller att du behöver förklara varför du inte vill gå upp mycket under graviditeten. Alla har sina orsaker/tankar osv. Jag har alltid varit smal och bryr mig därför inte om jag går upp för att jag går säkert ner de sen. Som sagt alla är olika och jag hoppas att du inte har tagit det som kritik att vi pratat vikt det var inte vår mening isåf. Kul att kolla med alla andra vad som händer på vågen... {#lang_emotions_laughing}

Kram på dig
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10