Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga båbär är bara att käka på! Massa nyttigheter i dessutom :) 

Angående körningen ska jag kolla med teoriläraren vad han säger på torsdag, men när jag surfat runt får jag uppfattningen att de flesta gravida fortsätter köra så länge det inte är fysiskt svårt. 
  • mammailund85

God morgon! Nån mer som det känns tungt att andas för när ni sitter? Vet inte hur jag ska sitta för att det ska försvinna. Enligt bm kunde det vara om man satt ihopkurad men det känns även när jag sitter rakt. 

Ang. mjölk i boobsen har jag också haft lite så det blivit fuktigt och sen har det typ fastnat i bröstvårtorna som torkad (gul) mjölk. Nån mer som haft så? 
    Nu måste jag sätta igång med pluggandet, vi ses!
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-05-19 11:04:45 följande:
    men om du alltid haft bra sockervärde så varför kolla? nu e jag inte med riktigt...
    Här gör de glukosbelastning på alla som rutin kring v28. Jag bävar inför det då jag knappt är levande innan min frukost och är beroende av vatten vid sängen när jag sover. Dessutom kommer jag nog ha svårt att få i mig det då jag får kväljningar av brustabletter och liknande. Men det får väl gå :) 
    Ang andningen är det inte alls så extremt som vid ångestatack, mest bara tungt
  • mammailund85

Hej tjejer! ang bebiskläder har jag bara köpt en body och mössa än, men har tagit hem endel från mina föräldrar som jag och mina syskon haft. De är lite luggslitna, men känns väldigt kul att ha samma som jag själv har på mig i gamla fotoalbum :) Sen ska vi ju få massa av min mans bror så får väl se vad som behövs komplettera med sen.  

• mammailund85

Hej på er och grattis till nya veckor! Här är värsta sommarvärmen idag men jag är inne och bakar 4 banankladdkakor inför min fest på lördag. Har varit och handlat en massa mat med inför festen, det kommer visst runt 35 pers hit, mer än jag räknat med.   

Ang. vikt inför inskrivningen så hade jag inskrivning i v8 och gick inte upp nåt förrän v14 typ (när illamåendet började släppa). Så alla mina 9kg har jag lagt på mig nu under andra trimestern! När börjar tredje trimestern förresten? 
  • mammailund85

Hej! Nu är jag just hemkommen efter att ha kollat på karnevalståget och känner mig helt slut efter allt stående och gående. Men jag hinner inte vila för nu måste jag börja förbereda festen, kommer ju 30 pers hit och ska grilla om 2h. bäst jag kilar iväg direkt

• mammailund85

Hej tjejer!

Hur ska ni bädda till er bebis i vagnen och spjälsäng och liknande? Det verkar finnas en djungel av alternativ och åsikter. Vissa säger kudde, andra inte. Täcke, filt eller sovpåse? Jag har ingen aning om vad som är bäst. 
  • mammailund85

Tack för tipsen! Ang kudde så var det nåt om att barnet kunde få platt huvud utan kudde, medan andra menade att kudde ökade risken för psd. Vi har inte riktigt bestämt om vi alls ska köpa spjälsäng, i så fall blir det nån där ena långsidan går att ta bort så vi kan ha den mot vår säng. Har funderat på snugglenest också. Men nån tunn och nån lite varmare fleecefilt kanske man skulle ta och inhandla iaf....

• mammailund85

Hej på er! Jag är också ofta öm om magen, något gurglande har jag däremot inte hört. Jag är också rädd att föda för tidigt, men tröstar mig med att överlevnadschanserna ökar för varje vecka och redan är ganska goda nu i v27. 

• mammailund85
    puchelina88 skrev 2010-05-24 19:00:08 följande:
    ny mag bild;)
    Härlig mage :) och skönt att allt såg bra ut hos bm. jag har också köpt stödstrumpor, men det känns ju inte så lockande att ha på sig varma sommardagar. 
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10