• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

Knyzzel: Tusen tack för presenten!! Vad gullig du är {#lang_emotions_kiss}

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl
    Pregga skrev 2010-03-22 22:05:56 följande:
    hua å jobba dygn....men då hörs vi på tel ist ;)kram
    Ja vi hörs på mobben såklart {#lang_emotions_wink}
  • carohl

Lycka till puchelina! Och god morgon till alla! Jag är på väg till jobbet nu... Suck!

~*~Våran lilla skatt väntas 100825~*~
  • carohl

Grattis till alla lyckade rul! Vad roligt och mysigt att få se sina bebisar :)

• carohl

Belly: tack gumman!

• carohl

God morgon tjejer!!

Jag vill börja med att säga tack Pregga du är ju så söt!! {#lang_emotions_laughing}

En annan grej jag ska berätta för er och jag är mycket medveten om att detta kan chocka andra eller provocera. Det är INTE för den delen jag ska dela med mig utan bara ändå {#lang_emotions_laughing}
    Som jag berättat ska vi få en flicka och jag kommer ifrån Chile där rakar vi håret på våra bebisar när de är ca 4 veckor för att få bort babyfjunet så får riktigt hår komma till vilket är väldigt bra enligt mig. Vi tar även hål i öronen på våra flickor när de är nyfödda i Chile tar man redan på bb så jag har haft hål i mina öron sen dag 4. På min flicka båda rakade jag henne och tog hål i öronen på henne när hon var 4 veckor. Ni kanske tänker att man får allergi men icke om man kör med äkta från dag 1 så det gäller att köra med guld från första början. Som sagt jag och hela min släkt har gjort hål i öronen vi är inte allregiska så länge vi har äkta.

• carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-24 10:57:43 följande:
    Det väcker säkert STORA protester från olika håll och jag skulle aldrig raka av håret på mina barn eller ta hål i öronen på dom alls,MEN alla gör ju som dom vill jag ser inte ner på dom för det sålänge inte barnen far illa. Då kör ni på morgonen? Vi brukar vara där en halvtimma innan så man kan käka frukost och greja Haha ja vi får iaf se hur barnen är villiga och blotta sig imorgon. Även dom dom hos dig inte avslöjar önet så kan det ju ibland vara lätt iaf att se könet på bennen iaf om det är en kille
    Hej!
    Ok tack för att du förstår att det här är mitt sätt och respekterar det. {#lang_emotions_smile} Och självklart skadar ju ingen sitt barn, herregud det är nog det sista man skulle vilja göra. I mitt land gör man såhär och inga barn far illa... {#lang_emotions_laughing}
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-24 11:03:37 följande:
    Däremot blir jag vansinnigt arg/ledsen för de barnens skull som utan bedövning osv får omskärelse som nyfödda Fy man blir gråtfärdig av sådant.DET om något borde få vara barnens val såsmåningom INTE föräldrarnas val.
    Jo det tycker jag också är fruktanskvärt! Vad ont de ska få... {#lang_emotions_cry}
    Ibland så finns det anledning att utföra omskärelse på sina barn men då är det förmodligen för trångt förhus men det kan bara läkaren avgöra och då sker det på sjukhus, men då är det en helt annan sak.
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-24 11:04:54 följande:
    Jag vet att det är tabu att snacka om önskat barn och givetvis kvittar det ju bara barnet är friskt givetvis men vad "vill" du ha?Nu har jag ju en av varje så ja det ska bli kul om man får veta imorgon haha
    Faktiskt så är det så himla tabubelagt att önska sig något av könen. Men jag kan säga i all ärlighetsnamn att jag sa innan jag visste vad jag väntade så sa jag att jag ville helst att det skulle vara en pojk då jag redan har en flicka men det var ju bara ett önskemål och betyder inte att man kommer att vilja ha det andra könet mindre. Hahaha... jag tror du fattar men det är himla tabubelagt som du säger att "önska" sig något. Nu när jag vet och fick veta i måndags blev vi helt överlyckliga såklart att vi ska få en liten sessa, den största gåvan är att man ska få ett barn överhuvutaget. Nu längtar jag ihjäl mig efter min tös.
    Jag tycker därför inte att det är fel att "önska" sig något för vad man än får så älskar man det lika mycket i vilket fall {#lang_emotions_smile}
  • carohl
    carohl skrev 2010-03-24 11:06:30 följande:
    Jo det tycker jag också är fruktanskvärt! Vad ont de ska få... Ibland så finns det anledning att utföra omskärelse på sina barn men då är det förmodligen för trångt förhus men det kan bara läkaren avgöra och då sker det på sjukhus, men då är det en helt annan sak.
    Haha förhud ska det stå inte förhus hahahahahaha!!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10