Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-06-29 19:20:38 följande:
    Ursäkta alla stavfel men skriver så fort så det slinter
    Du slinter för att du e upprörd, med all rätt! Asså gumman, du bär på den vackraste skatten av alla-ett mirakel.
    jag e ju helt själv ensam i denna graviditet, ja asså utan pappan.MEN jag har ju världens goaste vänner som glädjer sig med mig, vår son var ju ändå planerad sen 2,5 år.

men mitt x har inte lagt en krona eller ngn energi på honom än. jag kommer inte ringa han när det e dags, utan messa honom när det e klart, skriva att allt gått bra men INTE vart jag e.
    Varför ska han vara med på det vackraste när han skitit i allt innan?!

jag tycker det var ett tufft steg att ta å lämna honom mitt i graviditet mm, å klart så har jag gråtit å haft mina dagar. Vissa här inne har tyvärr fått känna på just en sådan dag.
    Men jag tycker för egen del att ett sånt as kan jag gott vara utan å glädjas till 110% för min skatt,mitt mirakel :)
    bamsekram till dig gumman....
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-29 19:19:15 följande:
    Han e skitarg på mig och anklagar mig för vi inte har pengar till alla månadens jävla räkningar.
    Han bad faktist mig att betala alla räkningar vi hade och gå igenom dom och nu får man skit för det.

Ska aldrig mer hjälpa den jävla buffeln. Jag har själv slängt in minst 8500:- i räkningar denna månaden samt stått för mat,annat samt hjälpt med bensinen osv.

Blir så jävla lessen.

Jag känne rbara nu att jag har godlust att INTE ringa kräket då tösen är född och int ekoppla in någon telefon osv så kan han fan få se hur det känns att bli så jäkla sårad för dessutom känns det ändå inte som han är så glad över henne heller utan ser henne bara som en extra utgiftsplåga

Jag ska iaf ringa banken imorgon och hoppas innerligt dom går med på att skjuta upp husalånet/banklånet tills kommande månad istället men vet ej omd et äns är möjligt?

Känns fan bara som man stöter på fel typ av "killar/män" om amn nu kan kalla dom för det.
    VARFÖR ska just jag stöta på just dom kräken?
    Han e ju totalt rubbad!!!!!!!!!!!! det e så man har god lust å ge han en smäll på käften!! GRR
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-29 19:31:13 följande:
    Ja du är som jag sagt innan stark kvinna som kan ta dig modet och dumpa honom.
    Sj'älv kan jag inte då man är beroende av varandra på nått jäkla vänster och hade man dumpat honom hade han garanterat sett till att han hade fått hus och allt och man fått stå på gatan,han hade haft ungarna osv.

Nä jag har god lust att inte ringa honom då jag ska föda,har fött och ej koppla in någon telefon och begära att inte få något besök.

Han kan fan få vänta tills man är hemma. Känner bara hatilska nu
    mja men gumman det e inte alltid jag e så stark heller ska du veta, jag har mina stunder med å då känner jag mig riktigt liten å ynklig... men beroende gör man sig bara av ngn annan. Samma som jag brukar säja-du gör din egen fiende större än vad han är.
    Du skulle självklart klara dig på egen hand å han kan ju inte ta saker som ni står gemensamt för, sen kan man inte leva med en elak man pga sånt....
    jag kan ju aldrig glömma att han satt med dig på mvc å sparkade dig på benet att du skulle ta upp abort!! Vilken frisk människa gör ngt sånt?!

gör dig inte egna illusioner om att du e beroende, för man skapar den tanken hos sig själv.
    man klarar sig ALLTID! du har all rätt å anl att vara arg,ledsen,sårad, å allt annat...
    kramar om...Hjärta
  • Bubbis10

Ang nallepuhmamma,s mans störda kommentar så minns jag mkt väl i början när dom var på mvc å han sparkade henne på benet för att ta upp abort!!
    Han kan ju inte vara frisk, spelar ingen roll hur arg man blir ngt sådant säjer man bara inte!!

Tjejer tips-

Ta med till sjukhuset

Det här ska du ta med dig till sjukhuset:

de papper du har fått av din barnmorska som innehåller viktiga uppgifter om exempelvis din blodgrupp och provsvar som bland annat visar om du haft röda hund ID-kort necessär, inneskor, underkläder, en bok, musik, avslappnings-cd och musikspelare dricka, frukt och snacks som du tycker om – även om du får all mat och näring du behöver av sjukhuset dricka, frukt och snacks till din partner eller medföljare, som kanske inte hinner springa till kafeterian under förlossningen cerat till läpparna, som kan bli torra kläder som barnet kan ha på sig när det är dags att åka hem.

Upptäcker du att du behöver fler saker kan någon ta med dem till dig senare. Det här är saker som du kan ha nytta av under själva förlossningen och strax efter. Glöm inte bilbarnstolen till hemfärden

• Bubbis10
    carohl skrev 2010-06-29 21:29:40 följande:
    Vad ledsen och arg jag blir när jag läser detta... Vem tror han att han är? Saken är den att när man en gång sagt något så går det inte att ta det tillbaka. Synd att han slänger ur sig så idiotiska saker.
    Jo men exakt, ord kan ju aldrig tas tillbax. visst kan man bli förbannad men det e ju för sjutton deras gemensamma barn han pratar så om, ett oskyldigt barn, ja man blir förbannad!
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-06-29 21:34:45 följande:
    Najsigt! Glad Jag ska dock vänta med att packa väskan ett tag till då jag har 57 dagar kvar och jag tror att jag kommer att gå över tiden med... Rynkar på näsan
    Jo jag ska med vänta lite till, har sett första dressan som jag ska ta hem han i å den e kvar på lindex, haha men jag kommer packa om ett litet tag då jag tror han kommer ngn v tidigt :)
    elinnnnn skrev 2010-06-29 21:38:16 följande:
    hm, har ni fått några papper från barnmorskan????? det har inte jag.....
    kanske får det sen? men jag är ju redan i v.35, vad som helst kan ju hända närsomhelst :D
    nej nej det har jag inte, hittade detta på nätet :) å de papper dom menar e typ din journal, å den har jag inte fått, MEN jag har fått papper med blodgrupp.
    carohl skrev 2010-06-29 21:40:48 följande:
    Imorgon jobbar jag ett dygnspass, vad jobbigt psykiskt det känns just nu. Det är väldigt påfrestande på mitt jobb just nu. Som tur är det här sista veckan. Imorgon dygn, kortpass på lördag och dygn på söndag, sen går jag hem med havandeskapspenning... Solig  Underbart ska det bli!! weeeehooooo
    haha UNDERBART GUMMAN:)

natti natt elinnn :) kram
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-29 21:48:57 följande:
    det är pga av att jag ska ha snitt, så jag har fått dem genom spec-mvc.
    hihi jag var ju på spec mvc i tors å då kollade dom min lille med vikt,längd,mätte huvud,kollade hjärta,samt navelsträng mm...hihi såå mys va det ;)
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-29 22:02:02 följande:
    ang papper och journal behövs dte inte om man föder i samma landsting då har de allt i datorn, men blodgruppering måste man ha, så sa min bm iaf.Ja det är mysigt när de mäter och tittar!
    jo det stämmer nog ja, hehe
    jaa det e jättemys, å han tittade på hans ansikte å man såg den lille näsan så tydligt å tom ögonlinsen ,helt otroligt :)
  • Bubbis10

jaha, va e detta nu då....småhugger i muttan, hm...blir lite mannagrynsgröt snart å ostmacka...sen bingen, e helt slut...

• Bubbis10

suck, jaa då sitter man här AP TRÖTT å kan inte sova pga värmeslag, det kliar å har sig å lakanet klibbar å allt e bara obekvämt....å jag gnäller...haha men jag vill osva nu ju....får la försöka igen snart..

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10