Inlägg från: Regnbågslycka |Visa alla inlägg
  • Regnbågslycka

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-10-22 05:36:43 följande:
    hon foddes den 22e augusti och jag har inte pillat pa den alls forut. men nu for ca en vecka sen sa kom det gront grejs fran den och jag tog upp det med lakaren pa BVC och hon sa att jag ska tvatta med sterila kompresser och smorja med sarskild kram. det har jag gjort nu i 4 dagar och det kommer inget gront mer. ska bara gora det en dag till (lakaren ordinerade rengoring och kram i 5 dagar) sen ska naveln fa vara i fred och forhoppningsvis laker den som den ska. det har antagligen varit infektion, annars brukar det val inte komma gront var fran naveln? jag vet att man inte ska vara pa och rora naveln annars och det har jag inte gjort forut forrans nu efter lakarens ordination. Jag tar inte alls det som ett pahopp :) kram
    Ah det visste jag ju inte...ja att navlen varit läkt men att det senare blivit infekterat. Du kanske har skrivit om det förr? Jag hinner ju tyvärr inte läsa allt Rynkar på näsan Hoppas navlen läker fint nu iallafall! Kramar {#emotions_dlg.flower}
    Pregga skrev 2010-10-21 22:59:07 följande:
    Aså idag fick jag mig en smärre chock å ville bara kräkas...fr ringde mig å mitt x kräver dna test på vår son, nu tar dom bara saliv men jag trodde FN inte det var sant, rasande e jag å han har inte sagt ngt till mig heller innan att han ville ha det-snacka om att bli huggen i ryggen!
    jäkla kräk! klart som fasiken att det e hans son, å det sa han med-jag vet att det e min son men jag vill ha det svart på vitt. IDIOT!
    Shit vilken idiot. Men hoppas han skäms sen när han då får det "svart på vitt". Man kan ju fråga sig vad hans problem är egentligen! Kramar om gumman {#emotions_dlg.flower}
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~♥~
  • Regnbågslycka

Här har både lilleman o snuttan blivit sjuka. Lilleman kräker o snuttan har diarre Rynkar på näsan

• Regnbågslycka
    Gokväll tjejer!
    Vill gärna "ge" er något då jag är inte en person som vill behålla saker för mig själv bara för att det är gratis...Tungan ute

Så via länken nedan kommer ni till ett formulär som ni fyller i och skickar in. 
    Ni får då en fin napp till era söta små flickor o pojkar...GRATIS från MAM!
    Se det som en tidig julklapp...GOD JUL Tomte

Varsågoda: http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dGZReXQ1Rm9DZlRlSlZnVGM4a0htMGc6MQ&ifq

• Regnbågslycka

Tänk på det tjejer att frukt innehåller oxå socker tyvärr.

Jag själv kör på kolhydratfattig kost, stoppar knappt några kolhydrater i mig alls. Sockret har jag dragit ner på rejält.

Man kan säga att allt som växer ovanför jorden får man lov att äta förutom frukt...bär och grönsaker är ok!
    Inget ris, pasta, potatis osv. Sedan är det fritt fram med kött, fisk och kyckling!

ZUMBA...ja det är en kul motionform. Vår dotter dansar gärna zumba tillsammans med mig hehe

Detta tillsammans med lite annat fungerar utmärkt.
    Dock orkar jag inte zumba så ofta som jag skulle vilja...tyvärr pga min fibromyalgi Rynkar på näsan

• Regnbågslycka
    Pregga skrev 2010-10-31 18:23:23 följande:
    Ang vikt så gick jag upp 22 kg med Dominic å har gått ner allt igen :) å jag äter som vanligt, ja inte 3 lagade mål om dan men 1, haha å allt annat som man ska. typ 5 mål om dan.
    regnbågslycka-Tack för länken, gulliga du :)
    Varsågod vännen...någon som lärt sig att tacka iallafall hehe Tungan ute
    Vi har fått hem vår napp till prinsen, den är jättefin. Får dock vänta
    lite innan han kan ha just den.
    Hoppas allt e bra me dig och barnen?!

Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Regnbågslycka
    Pregga skrev 2010-10-31 20:08:51 följande:
    Du e så söt som tänker på oss andra å det tillhör god ton att tacka Flört  jodå allt e bra med min å barnen, mina små busfrö :) tack å lov så har vi klarat oss undan förskylning än sålänge iallafall.
    hur e det med dig vännen å dina små?
    Kramar om{#emotions_dlg.flower}
    Vad skönt att höra att det är bra med er alla!

Här har vi alla varit förkylda mer eller mindre och lilleman är fortfarande rätt så täppt i näsan. Men pigg och glad är han ändå Glad

Ha de fint vännen!
    Kramar
  • Regnbågslycka
    Pregga skrev 2010-10-31 22:40:42 följande:
    jodå allt e bara fint, har haft lilleman sovandes hos mig i ett par dagar men nu e det tyvärr stopp på det då han förflyttar sig sååå nära mig att jag e rädd å göra han illa, så nu blir det hans egen säng i fortsättningen till min förtret. Vi var förskylda för ett litet tag sedan, å det kommer säkert nu igen då jag känner lite nu på kvällskvisten...
    kramar å ha det bäst :)
    Vi hade lilleman någon gång i början i vår säng då o då men sen har han legat i egen säng.
    Känns tryggast så då bl.a vår sessa ofta kommer in på natten och "slänger" sig i vår säng.

Kramar
  • Regnbågslycka
    Pregga skrev 2010-11-01 18:40:51 följande:

Har inte vart med om det här än, men det kallas för fallkänsla, hon känner det som om hon faller å blir såklart rädd. e nog ganska så vanligt tror jag.

Ang amning så kämpade jag på trots blödande bröst å mkt tårar å nu ammar jag helt smärtfritt, för mig var det värt det..

Har hänt vår lille prins ett par gånger och han blir så ledsen!
    Detta kan även hända när dem sover.
  • Regnbågslycka
    Catsa skrev 2010-11-01 23:30:42 följande:
    Hej tjejer! Hoppas allt är bra med er!
    Här växer Nellie så det knakar, och på onsdag är det dax för spruta. Tur att sambon följer med, jag får samla mod till nästa gång istället. Är lite larvig ;P

Tiden går alldeles för fort, 3 mån idag. Hon "pratar" och busar en massa och börjar bli stora damen. Känns som att man inte hinner med. :O

Förresten, när börjar dom rulla runt? Och är det någon av er som testat Bumbo-barnstol? :)

Kramkram
    Vår son rullade runt från mage till rygg när han var 17 dagar och sedan har det bara fortsatt Solig

Isch isch inget kul med vaccination och numera frå dem ju en spruta i vardera ben Skrikandes
  • Regnbågslycka
    Catsa skrev 2010-11-02 12:48:54 följande:
    Citatgrejen ville tydligen krångla lite :P Oj det var tidigt :D här har det inte blivit något rullande än, men det är nog på väg :) Ja dom där sprutorna är ingen höjdare, hoppas det går bra iallafall :)
    Ja de e nog tidigt Drömmer fast vår dotter var oxå tidig. Hon var bara 5 dagar när hon vände sig från en sida till den andra.

Ja hoppas verkligen det går bra o att det går fort. Jag ser inte alls fram emot vaccinations-dagen!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10